ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ
Το βαρυσήμαντο έργο χωρίζεται σε τέσσερα μέρη.
Το πρώτο μέρος περιέχει υπομνήσεις εκκλησιαστικών γεγονότων στην Κωνσταντινούπολη, που αρχίζουν χρονολογικά (Ιανουάριος-Δεκέμβριος) από το 330 έως το 1901. Αναγράφονται οι γεννήσεις και οι θάνατοι των ιστοριογράφων στους οποίους οφείλεται η απομνημόνευση πολλών γεγονότων. Εκδίδονται τέσσερα στιχουργήματα περί πυρκαγιών, που σημειώθηκαν στην Κωνσταντινούπολη: του Βαρνάβα Κυπρίου, του Κωνσταντίνου Καρατζά (1728) και του Κωνσταντίνου Δαπόντε (1755, 1756). Παρουσιάζονται τα σωζόμενα ιερά σκεύη και αρχιερατικά άμφια του πατριαρχικού ναού. Ακόμα τα άγια λείψανα του πατριαρχικού ναού, όπως τεμάχια των αγίων Χαραλάμπους, Τρύφωνος, Ιωάννου του Ελεήμονος, του οσίου Αντωνίου, του αγίου Ανθίμου του Σηλυβριανού και του αγίου Γεωργίου.
Το δεύτερο μέρος ασχολείται με το συναξάρι της Αγίας Εκκλησίας των Κωνσταντινουπολιτών, το οποίο περιέχει ακίνητες και κινητές εορτές τους έτους, στις οποίες γίνεται λόγος για ναούς και μονές, που τιμώνται στη μνήμη τους και στην περιοχή, που βρισκόταν και εόρταζαν. Τέλος, υπάρχουν συνάξεις κινητών εορτών κατά την περίοδο του Τριωδίου.
Το τρίτο μέρος παρουσιάζει ημερολόγιο πανηγύρεων της Κωνσταντινούπολης, των περιοχών εντός των τειχών της πόλεως, τον απέναντι και πέριξ, καθώς και των Πριγκηποννήσων. Επίσης εορτολόγιο πανηγύρεων από τον Ιανουάριο μέχρι τον Δεκέμβριο με σημαντικές εκκλησιαστικές και ιστορικές ειδήσεις περί ναών, αγιασμάτων, σωματείων, που εορτάζουν και πανηγυρίζουν.
Το τέταρτο μέρος περιέχει πατριαρχικά και κοινοτικά γράμματα από το 1601 έως το 1813. Συγκεκριμένα τόμο του Πατριάρχου Γρηγορίου Ε΄ περί των εκκλησιαστικών μεριδίων λεγομένων γεδικίων (στασιδίων) (1807) και κατάστιχο (1696-1804) του ναού της Θεοτόκου Καφατιανής. Γράμμα του Πατριάρχου Σαμουήλ Α΄ περί του ναού της Θεοτόκου Εγρίκαπι (1766) και έγγραφα της κοινότητας Μεγάλου Ρεύματος από το 1768 κ. εξ. Γράμματα των πατριαρχών Γρηγορίου Ε΄ (1798) και Νεόφυτου Ζ΄ περί της σχολής Μεγάλου Ρεύματος (1800), υποσχετικό ψαράδων (1797), γράμματα Ιωάννου Γεωργίου (1797) και Πατριάρχου Νεοφύτου Ζ΄ (1801), σημειώματα και έγγραφα περί της κοινότητας Σταυροδρομίου. Γράμματα πατριαρχών Τιμοθέου Β΄ (1615), Καλλινίκου Δ΄ περί των σχολών (1805), Γεράσιμου Γ΄ (1796) και Κωνσταντίου Α΄ (1831) περί των σχολών Μουχλίου, Γρηγορίου Ε΄ (1798), Ιερεμίου Δ΄ (1809) και Κυρίλλου ΣΤ΄ (1813) περί της σχολής Εδιρνέκαπι και Κυρίλλου ΣΤ΄ περί της σχολής Τζιβαλίου.
SKU: n/a -
Βαλκάνια Ορθόδοξα, Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες
Ευαγγελισμός: Ανασυγκρότηση της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας από τα ερείπια
Βαλκάνια Ορθόδοξα, Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες ΚυκλοφορίεςΕυαγγελισμός: Ανασυγκρότηση της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας από τα ερείπια
Η Αλβανία είναι μια όμορφη χώρα με πλούσια ιστορία, που καυχάται ότι έχει μακρά χριστιανική παράδοση από τα χρόνια του Απ. Παύλου, με κυρίαρχη τη χριστιανική πίστη επί δεκαπέντε περίπου αιώνες. Η χώρα υπέστη τον οθωμανικό ζυγό για 500 χρόνια και στη συνέχεια μία ασύλληπτα σκληρή αθεϊστική εκστρατεία, που επιχείρησε να εκριζώσει εντελώς κάθε ίχνος θρησκείας. Πολλοί φοβήθηκαν ότι πράγματι πέτυχε να εξοντώσει το όνομα του Χριστού από την καρδιά και τον νου του λαού της. Η Αλβανία είναι μία χώρα που αποτελεί ένα ακραίο παράδειγμα με μία ολοσχερώς κατεστραμμένη Εκκλησία στους σύγχρονους καιρούς.
Ανορθωμένη, όμως, πάνω στα ερείπια, που σωρεύτηκαν από αυτούς τους διωγμούς, σήμερα υπάρχει μία Εκκλησία που σφύζει από ζωή. Μία Ορθόδοξη Εκκλησία που φροντίζει να ενεργεί ως φως προς εκείνους που ευρίσκονται μέσα στα φυσικά όρια της Αλβανίας. Συγχρόνως, είναι προσηλωμένη στο καθήκον να ακτινοβολεί το μήνυμα του Ευαγγελίου στην οικουμένη. Αυτή η ζωντάνια από πολλούς θεωρείται ως ένα σύγχρονο θαύμα. Η ταχεία ανασύσταση της προκαλεί ερωτήματα στην έρευνα μας: Ποια είναι τα αποτελέσματα αυτής της ανασυγκρότησης; Σύμφωνα με ποιες αρχές ανοικοδομήθηκε αυτή η Εκκλησία; Ποιος παρέλαβε το μήνυμα που μετέδωσε η Εκκλησία της Αλβανίας; Με ποιον τρόπο το προσέλαβαν οι παραλήπτες του;
Αυτά τα ερωτήματα μέχρι σήμερα έχουν επί το πλείστον μείνει αναπάντητα. Γι’ αυτόν τον λόγο μία συστηματική εξέταση τους άξιζε να τα απαντήσει, καθώς είναι κατ’ εξοχήν σημαντικά για τον πολυπολιτισμικό κόσμο μέσα στον οποίο σήμερα ζούμε.
SKU: n/a -
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, Οικονομικά, Πανεπιστημιακά
ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΙΟΥ
Στη σκιά των αρχαίων καραβανιών που διέσχιζαν απέραντες ερήμους και των πλοίων που αγκυροβολούν στα λιμάνια μακρινών νησιών, οι νέοι δρόμοι του μεταξιού αναδύονται ως σύμβολα της σύγχρονης εποχής μας. Αυτό το βιβλίο αποτελεί μια περιπετειώδη εξερεύνηση του πώς οι αρχαίοι δρόμοι του μεταξιού εξελίχθηκαν σε μια σύγχρονη διασταυρούμενη οδό για το εμπόριο, την πολιτική και την πολιτιστική ανταλλαγή.
Οι «Μοντέρνοι Δρόμοι του Μεταξιού» είναι ένα ταξίδι στον χρόνο και στον χώρο, που ξεκινά από τα βάθη της Ανατολής και φτάνει στις πόλεις της Δύσης, αγγίζοντας κάθε σημείο του πλανήτη. Μέσα από αυτό το ταξίδι, ελπίζουμε να προσφέρουμε μια πλούσια και πολύπλευρη εικόνα της σύγχρονης εποχής μας, όπου οι δρόμοι του μεταξιού δεν είναι απλώς διαδρομές εμπορίου, αλλά ζωντανοί ιστοί που συνδέουν λαούς, ιδέες και πολιτισμούς και διαμορφώνουν γεωπολιτική ισχύ. Το ταξίδι γίνεται μέσα από σειρά άρθρων, όπου αναλύονται δεδομένα και γίνονται προβλέψεις για τα εμπορικά και ψηφιακά κανάλια της παγκόσμιας οικονομίας όπως διαμορφώνεται από τις νέες τεχνολογίες, τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν δημοσιευθεί στην εφημερίδα Καθημερινή, Οικονομικό Ταχυδρόμο, Liberal, Huffington post, i-efimerida, Ναυτεμπορική και άλλα ειδησεογραφικά μέσα.
SKU: n/a -
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, Οικονομικά, Πανεπιστημιακά
ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, Οικονομικά, ΠανεπιστημιακάΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Στον συναρπαστικό χορό της παγκόσμιας οικονομίας, όπου κάθε βήμα είναι μια απόφαση και κάθε στροφή μια νέα ανακάλυψη, εμφανίζονται συνεχώς νέοι χορευτές. Αυτοί οι χορευτές, οι νέες τεχνολογίες, αναστατώνουν τους παραδοσιακούς ρυθμούς και δημιουργούν ένα νέο συμφωνικό χορό που οδηγεί σε απρόβλεπτες αλλαγές στην ανάπτυξη και στη διαμόρφωση της κοινωνίας. Η τεχνητή νοημοσύνη, η τρισδιάστατη εκτύπωση, οι τεχνολογίες νέων υλικών, η βιοτεχνολογία, κβαντική υπολογιστική κλπ., θα μεταμορφώσουν τις οικονομίες και τις κοινωνίες στις επόμενες δεκαετίες.
Στο βιβλίο αυτό, θα εξερευνήσουμε την αλληλεπίδραση μεταξύ των δυνάμεων της παγκόσμιας οικονομίας και των νέων τεχνολογιών. Θα ταξιδέψουμε μέσα από τον χρόνο, από τις αρχές της βιομηχανικής επανάστασης μέχρι τη σύγχρονη εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, προσπαθώντας να αναλύσουμε πώς οι τεχνολογικές καινοτομίες έχουν διαμορφώσει και προβλέπεται να διαμορφώσουν την οικονομική πραγματικότητα και τον τρόπο ζωής μας.
Μέσα από αυτό το βιβλίο, θα ανακαλύψουμε πώς οικονομία και η καινοτομία δεν είναι απλώς οικονομικοί όροι, αλλά βαθιές, δυναμικές διαδικασίες που επηρεάζουν την κοινωνία, τον πολιτισμό και την πολιτική. Θα αναλύσουμε και θα προβλέψουμε πώς οι νέες τεχνολογίες έχουν αλλάξει τις αγορές, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες αλλά και νέους κινδύνους. Θα αναλύσουμε και θα προβλέψουμε τις ενεργειακές πηγές, τις πολλαπλές πτυχές της τεχνολογικής εξέλιξης, από την αυτοματοποίηση και την τεχνητή νοημοσύνη μέχρι τις καινοτόμες πρακτικές στην βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική ευθύνη και πως θα μας επηρεάσουν.
Στόχος αυτού του βιβλίου είναι να προσφέρει μια σφαιρική και κριτική ματιά στο πώς η συνύπαρξη οικονομίας και της τεχνολογίας διαμορφώνει το μέλλον μας, καθώς και να προβλέψει τις πολυδιάστατες προκλήσεις που προκύπτουν από αυτή τη συμβίωση. Μέσα από αυτές τις σελίδες, ελπίζουμε να εμπνεύσουμε μια νέα σκέψη και να προκαλέσουμε ενδιαφέροντες διαλόγους για το μέλλον της οικονομίας σε μια εποχή αναταραχής και καινοτομίας.
Το ταξίδι γίνεται μέσα από 97 άρθρα, όπου αναλύονται δεδομένα και γίνονται προβλέψεις για την λειτουργία της παγκόσμιας οικονομίας και των νέων τεχνολογιών, τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν δημοσιευθεί στην εφημερίδα Καθημερινή, Οικονομικό Ταχυδρόμο, Liberal, Huffngton post, i-efimerida, την Ναυτεμπορική, το Κρητών Επιχειρείν, newshub και άλλα ειδησεογραφικά μέσα. Επίσης τα θέματα αυτά έχουν παρουσιαστεί σε πάνω από 350 συνεντεύξεις σε τηλεοράσεις, ραδιοφωνικούς σταθμούς και ομιλίες.
SKU: n/a -
Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Στην εποχή της ύστερης νεωτερικότητας, όπου κυριαρχεί η ακοινωνησία και η ιδιώτευση του υποκειμένου και σχετικοποιείται κάθε ηθική αξία πανανθρώπινης ισχύος, κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλοπροσφοράς, οι εκάστοτε πολιτισμοί, με τα ιδιαίτερα θρησκευτικά τους υποστρώματα, οφείλουν να συνεισφέρουν στην υπέρβαση αυτών των αποτελεσμάτων καλλιεργώντας τις απαραίτητες αξίες και προοπτικές της συνεργασίας, της κοινωνικής αλληλεγγύης και της κοινωνικής συνοχής.
Η παροχή ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή όλων ανεξαιρέτως των ανθρώπων θα πραγματοποιηθεί εντός ενός πλαισίου καλλιέργειας και ανάπτυξης διαπολιτισμικά ικανών πολιτών, με ευχέρεια συναναστροφής τόσο με τα άτομα που είναι φορείς της ίδιας πολιτισμικής και θρησκευτικής νοοτροπίας όσο και διαφορετικής κοσμοθεωρητικής αντίληψης. Για να επιτύχουμε την ομαλοποίηση της ανθρώπινης κοινωνίας και την πρόοδό της στην εποχή της ύστερης νεωτερικότητας χρειάζεται να πατάξουμε τη μισαλλοδοξία μεταξύ των πολιτισμών και των θρησκειών, να εξαλείψουμε τη νοοτροπία όπου η καθεμία και ο καθένας θα κατηγορεί τους άλλους, τους ξένους, τους διαφορετικούς για εχθρότητα, οπισθοδρόμηση και βαρβαρότητα.
SKU: n/a -
Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ (4ος-15ος αιώνας)
Αντικείμενο της ανά χείρας μελέτης είναι η Βυζαντινή Αρχιτεκτονική (4ος-15ος αιώνας). Στο παρόν έργο παρουσιάζονται έργα της εκκλησιαστικής, όπως και έργα της κοσμικής αρχιτεκτονικής. Η βυζαντινή αισθητική γοητεύει ακόμη και σήμερα με την πνευματικότητα και εσωτερικότητα της, όπως εκφράστηκε μέσα από την τέχνη, με αριστουργηματικές δημιουργίες που σφράγισαν όλες τις ιστορικές περιόδους του Βυζαντίου και το έκαναν γνωστό σε όλη την τότε Οικουμένη. Οι ρίζες της Βυζαντινής τέχνης ήταν στέρεες, καθώς η τελευταία προήλθε από το γόνιμο συγκερασμό διαφόρων στοιχείων από την κληρονομιά της ελληνορωμαϊκής Αρχαιότητας, τον Χριστιανισμό και τις διάφορες πολιτιστικές παραδόσεις της Ανατολής.
SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες
Η εξέλιξη της βυζαντινής Λειτουργίας
Η αποκάλυψη της ιστορικής πορείας της διαμορφόσεως των επί μέρους τμημάτων της θείας Λειτουργίας απαιτεί επίπονη προσπάθεια, πολύπτυχη αναδίφηση αλλά και συστηματική γνώση όλων των κλάδων της Θεολογίας, από την ιστορία της Λατρείας και των δογμάτων μέχρι την εκκλησιαστική γραμματεία, την ποιμαντική και τους κανόνες της εκκλησίας. Μόνον έτσι μπορεί να φωτιστούν σκοτεινά ζητήματα και να διελευκανθούν τα εξελικτικά στάδια της Λειτουργίας, η οποία εξεικονίζει όχι μόνο την ευχαριστιακή προς τον Θεό φωνή του πιστού λαού, αλλά και την διαπάλη της εκκλησίας με τα στοιχεία του κόσμου τούτου.
Απόσπασμα από τον Πρόλογο του Καθηγητού Λειτουργικής Γεωργίου Φίλια
SKU: n/a
ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ & ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες
Άγιος Γεννάδιος Σχολάριος: Μεταξύ Ανατολής και Δύσης
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες ΚυκλοφορίεςΆγιος Γεννάδιος Σχολάριος: Μεταξύ Ανατολής και Δύσης
Ο Οικουμενικός Θρόνος σεμνύνεται διά τον Κυρηναίον του Γένους, εν καιρώ πειρασμού και κλύδωνος, Πατριάρχην Άγιον Γεννάδιον Β’, ο οποίος έθεσε τας βάσεις διά την επιβίωσιν του Γένους και την διάσωσιν της πνευματικής και πολιτισμικής ταυτότητος του μετά την Άλωσιν. Ο Γεννάδιος Σχολάριος υπήρξε μια πολυσχιδής και χαρισματική προσωπικότης, πρωταγωνιστής είς τα εκκλησιαστικά, πολιτικά, πολιτιστικά δρώμενα και είς τα θεολογικάς και φιλοσοφικάς συζητήσεις της εποχής του. Λάβαρόν του υπήρξε η αλήθεια της Ορθοδόξου πίστεως, της οποίας υπερημύνθη σθεναρώς τόσον έναντι της σοβούσης τότε λατινικής επιβολής, όσον και έναντι της νέας κυριάρχου πολιτικής και θρησκευτικής επιβολής.
Και σήμερον έχομεν ανάγκην “νέων Γενναδίων” διά να αντιμετωπίσωμεν τας νέας προκλήσεις είς τον χώρον της παιδείας, αι οποίαι συνδέονται με την διάχυτον αξιολογικήν σύγχυσιν, τον ατομοκεντρισμόν και τον ευδαιμονισμόν, την κυριαρχίαν του οικονομισμού και του επιστημονισμού, των νέων τεχνολογιών και της λογικής των είς την εκπαίδευσιν και είς όλην την ζωήν μας, διά να διασώσωμεν τον Ορθόδοξον πολιτισμόν του προσώπου και της αλληλεγγύης και την ευχαριστιακήν χρήσιν της δημιουργίας.
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
SKU: n/a -
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες
ΚΑΙΣΑΡΙΟΣ ΔΑΠΟΝΤΕΣ: Παθολογία και Φυσιολογία του Έσω Ανθρώπου
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες ΚυκλοφορίεςΚΑΙΣΑΡΙΟΣ ΔΑΠΟΝΤΕΣ: Παθολογία και Φυσιολογία του Έσω Ανθρώπου
…Όσον ὁ ἔξω ἂνθρωπος φθείρεται, ταπεινοῦται,
Τόσον ὁ ἔσω τρέφεται, χαίρει, ἀνανεοῦται.
Όστις ὀρέγεται χαράν στό τέλος νά θερίση,
Άς σπείρη πρῶτα δάκρυα, ἐν πρώτοις, ἂς πικρίση.
Οἱ σπείροντες ἐν δάκρυσι νῦν, ἐν ἀγαλλιάσει
Αὐτοί θέλει θερίσουσι, καί ἐν ἀνέσει πάση.
Οἱ µαργαρίται βρίσκονται, ἀλλά εἰς βαθυτάτους
Κινδύνους, καί µέ περισσούς κόπους µεγαλωτάτους.
Οἱ θησαυροί τό σίδηρον εἰς τό νά ξεσκαφθοῦσι
Χρειάζονται, καί νά εὐγοῦν, διά ν᾽ ἀποκτηθοῦσι.
Τά ῥόδα ἀναθάλλουσιν, ἀλλ’ ἀκανθῶν ἐν µέσω,
Καί δέν τά πέρνω, εἰς αὐτάς ἐάν δέν περιπέσω.
Βιάζεται τῶν Οὐρανῶν ἡ ὄντως βασιλεία,
Καί βιασταί ἁρπάζουσιν αὐτήν, ἤγουν ἐν βία
Στενή ἡ στράτα Αδελφοί, στενή, καί τεθλιµµένη,
Όποῦ εἰς τόν Παράδεισον θέλει νά µᾶς πηγαίνη…Κ. ∆ΑΠΟΝΤΕΣ, Πατερικόν, Βενετία 1780, σ. 564.
SKU: n/a
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Το παρόν πόνημα πραγματεύεται επιλεκτικώς ορισμένα γεγονότα από την ιστορική διαδρομή της Εκκλησίας κατά την περίοδο της β’ Χιλιετίας. Έχοντας ως αφετηρία το τραγικό γεγονός του Σχίσματος του 1054 με τη διακοπή των κανονικών εκκλησιαστικών σχέσεων Ανατολής – Δύσης προσεγγίζει με τη δέουσα επιστημονική μεθοδολογία τα σημαντικότερα συμβάντα που συνέβαλαν στη διαμόρφωση του σύγχρονου κατακερματισμένου χριστιανικού κόσμου. Εξετάζει τα βασικά χαρακτηριστικά των επιμέρους χριστιανικών παραδόσεων και προσδιορίζει τις μεταξύ τους διαφορές, οι οποίες αποτέλεσαν κατά καιρούς πεδίο τριβής και έντασης με την εκδήλωση ακόμη και ακραίων φαινομένων μισαλλοδοξίας και φανατισμού, ιδίως στον ευρωπαϊκό χώρο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις προσπάθειες των Ορθοδόξων για την αποκατάσταση της εκκλησιαστικής ενότητας με τη Δύση και στη θεσμική λειτουργία του Οικουμενικού Πατριαρχείου κατά την Οθωμανική περίοδο.
Περιεχόμενα
Προλογικό Σημείωμα σελ. 7-20
- Εκκλησιαστική Κρίση και Διάσπαση του Χριστιανικού Κόσμου (Θ’-ΙΑ’ ΑΙ.) σελ 21-60
- Σταυροφορικές Εκστρατείες της Δύσης στην Ανατολή (ΙΑ’-ΙΕ’ ΑΙ.) σελ 61-108
- Ορθόδοξη Εκκλησία σελ 109-698
- Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία σελ 699-798
- Προτεστάντες σελ 799-838
SKU: 1414 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, ΠανεπιστημιακάΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Η διαδικασία, το πέρασμα, οι εσωτερικές και κοινωνικές διεργασίες, από την εθναρχική στην εθνική συνείδηση, είναι μακρόχρονες και επώδυνες. Η εθναρχική συνείδηση διαμορφώνεται στην Οθωμανική Αυτοκρατορία με τον θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Η δημιουργία μιας συνείδησης προϋποθέτει πολιτιστική ταυτότητα και κυρίαρχη γλώσσα. Στην εθναρχική συνείδηση την πολιτιστική ταυτότητα συγκροτεί η Ορθόδοξη Εκκλησία και κυρίαρχη γλώσσα είναι η ελληνική. Ένας χρονικός προσδιορισμός για την αρχή των διεργασιών της εθναρχικής συνείδησης είναι το 1453. Το ιστορικό γεγονός είναι η πτώση της Κωνσταντινούπολης. Μετά την Άλωση με τις δικαιοδοσίες των θρησκευτικών και πολιτικών προνομίων του Πορθητή οι ορθόδοξοι της αυτοκρατορίας, ανεξάρτητα από τη γλώσσα που μιλούσαν, συγκρότησαν το ορθόδοξο μιλέτ, το ορθόδοξο Γένος, τη Ρωμιοσύνη, με κέντρο και κεφαλή τους τον Οικουμενικό Πατριάρχη.
Στην Οθωμανική Αυτοκρατορία ο όρος “Ρωμιός” ταυτιζόταν με τον ορθόδοξο και μόνο υπήκοο της αυτοκρατορίας. Ο Ρωμιός όμως δεν είναι δυνατό να ανέλθει στην κορυφή της πυραμίδας του ορθόδοξου πολυεθνοτικού Γένους, εάν δεν γνωρίζει την ελληνική γλώσσα, την οποία θα πρέπει να μάθει, εάν δεν είναι η μητρική του γλώσσα. Πατριάρχης, Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, φαναριώτικη κοινωνία, λογάδες και πραματευτάδες του ορθόδοξου Γένους, της Ρωμιοσύνης, γνωρίζουν ελληνικά. Η γλώσσα τους συνδέει και τους συστοιχίζει με τον ελληνικό πολιτισμό. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 164 -
Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Στην εποχή της ύστερης νεωτερικότητας, όπου κυριαρχεί η ακοινωνησία και η ιδιώτευση του υποκειμένου και σχετικοποιείται κάθε ηθική αξία πανανθρώπινης ισχύος, κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλοπροσφοράς, οι εκάστοτε πολιτισμοί, με τα ιδιαίτερα θρησκευτικά τους υποστρώματα, οφείλουν να συνεισφέρουν στην υπέρβαση αυτών των αποτελεσμάτων καλλιεργώντας τις απαραίτητες αξίες και προοπτικές της συνεργασίας, της κοινωνικής αλληλεγγύης και της κοινωνικής συνοχής.
Η παροχή ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή όλων ανεξαιρέτως των ανθρώπων θα πραγματοποιηθεί εντός ενός πλαισίου καλλιέργειας και ανάπτυξης διαπολιτισμικά ικανών πολιτών, με ευχέρεια συναναστροφής τόσο με τα άτομα που είναι φορείς της ίδιας πολιτισμικής και θρησκευτικής νοοτροπίας όσο και διαφορετικής κοσμοθεωρητικής αντίληψης. Για να επιτύχουμε την ομαλοποίηση της ανθρώπινης κοινωνίας και την πρόοδό της στην εποχή της ύστερης νεωτερικότητας χρειάζεται να πατάξουμε τη μισαλλοδοξία μεταξύ των πολιτισμών και των θρησκειών, να εξαλείψουμε τη νοοτροπία όπου η καθεμία και ο καθένας θα κατηγορεί τους άλλους, τους ξένους, τους διαφορετικούς για εχθρότητα, οπισθοδρόμηση και βαρβαρότητα.
SKU: n/a -
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Τα βιβλία είναι μια πυγολαμπίδα, που φέγγει στο σκοτάδι και δεν σβήνει ποτέ. Τα βιβλία είναι τα μαγικά μας μάτια, είναι το φως, είναι αυτά που κουβαλάμε στους σκονισμένους δρόμους της ζωής μας, για να μας οδηγήσουν στο φως… Τα βιβλία σου ξεκλειδώνουν τα μυστικά του κόσμου… Σε ταξιδεύουν… Ναι, μέσα από τα βιβλία διαβάζουμε τον κόσμο γύρω μας, αλλά και τον κόσμο μέσα μας, για να δούμε ποιοι είμαστε και πού πάμε… Το βιβλίο είναι αυτό που ξεκλειδώνει αναρίθμητες πόρτες, στο παρελθόν, στο παρόν, στο μέλλον, στις καρδιές μας, στο μυαλό μας…
Ένα τέτοιο βύθισμα του αναγνώστη στο βιβλίο και συγκεκριμένα στο λογοτεχνικό φαινόμενο, που είναι πολυσχιδές, ιδιότυπο και δεν προσδιορίζεται, επιχειρεί, στο μέτρο του δυνατού, το παρόν βιβλίο με τίτλο Ερμηνευτικά κλειδιά Λογοτεχνικής Ανάγνωσης…
Τα ερμηνευτικά αυτά κλεδιά θα διαγείρουν στον αναγνώστη απεριόριστα πεδία στοχασμού και κριτικού προβληματισμού, θα του ενεργοποιήσουν αναγνωστικές τάσεις, θα του ανοίξουν δρόμους ονειροπόλησης, θα εξυφάνουν συστήματα αξιών μέσα από φανερές ή σιωπηλές σημαίνουσες, θα εκφράσουν εναλλακτικές συλλήψεις ζωής, θα τον οδηγήσουν να διαμορφώσει στάσεις ζωής και να αναζητήσει απαντήσεις σε καθολικά υπαρξιακά ερωτήματα. Και δεν χρειάζεται παρά μόνο το ερμηνευτικό κλειδί για μια γόνιμη συνάντηση με τα κείμενα…
SKU: n/a
ΜΕΛΕΤΕΣ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Το παρόν πόνημα πραγματεύεται επιλεκτικώς ορισμένα γεγονότα από την ιστορική διαδρομή της Εκκλησίας κατά την περίοδο της β’ Χιλιετίας. Έχοντας ως αφετηρία το τραγικό γεγονός του Σχίσματος του 1054 με τη διακοπή των κανονικών εκκλησιαστικών σχέσεων Ανατολής – Δύσης προσεγγίζει με τη δέουσα επιστημονική μεθοδολογία τα σημαντικότερα συμβάντα που συνέβαλαν στη διαμόρφωση του σύγχρονου κατακερματισμένου χριστιανικού κόσμου. Εξετάζει τα βασικά χαρακτηριστικά των επιμέρους χριστιανικών παραδόσεων και προσδιορίζει τις μεταξύ τους διαφορές, οι οποίες αποτέλεσαν κατά καιρούς πεδίο τριβής και έντασης με την εκδήλωση ακόμη και ακραίων φαινομένων μισαλλοδοξίας και φανατισμού, ιδίως στον ευρωπαϊκό χώρο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις προσπάθειες των Ορθοδόξων για την αποκατάσταση της εκκλησιαστικής ενότητας με τη Δύση και στη θεσμική λειτουργία του Οικουμενικού Πατριαρχείου κατά την Οθωμανική περίοδο.
Περιεχόμενα
Προλογικό Σημείωμα σελ. 7-20
- Εκκλησιαστική Κρίση και Διάσπαση του Χριστιανικού Κόσμου (Θ’-ΙΑ’ ΑΙ.) σελ 21-60
- Σταυροφορικές Εκστρατείες της Δύσης στην Ανατολή (ΙΑ’-ΙΕ’ ΑΙ.) σελ 61-108
- Ορθόδοξη Εκκλησία σελ 109-698
- Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία σελ 699-798
- Προτεστάντες σελ 799-838
SKU: 1414 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, ΠανεπιστημιακάΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Η διαδικασία, το πέρασμα, οι εσωτερικές και κοινωνικές διεργασίες, από την εθναρχική στην εθνική συνείδηση, είναι μακρόχρονες και επώδυνες. Η εθναρχική συνείδηση διαμορφώνεται στην Οθωμανική Αυτοκρατορία με τον θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Η δημιουργία μιας συνείδησης προϋποθέτει πολιτιστική ταυτότητα και κυρίαρχη γλώσσα. Στην εθναρχική συνείδηση την πολιτιστική ταυτότητα συγκροτεί η Ορθόδοξη Εκκλησία και κυρίαρχη γλώσσα είναι η ελληνική. Ένας χρονικός προσδιορισμός για την αρχή των διεργασιών της εθναρχικής συνείδησης είναι το 1453. Το ιστορικό γεγονός είναι η πτώση της Κωνσταντινούπολης. Μετά την Άλωση με τις δικαιοδοσίες των θρησκευτικών και πολιτικών προνομίων του Πορθητή οι ορθόδοξοι της αυτοκρατορίας, ανεξάρτητα από τη γλώσσα που μιλούσαν, συγκρότησαν το ορθόδοξο μιλέτ, το ορθόδοξο Γένος, τη Ρωμιοσύνη, με κέντρο και κεφαλή τους τον Οικουμενικό Πατριάρχη.
Στην Οθωμανική Αυτοκρατορία ο όρος “Ρωμιός” ταυτιζόταν με τον ορθόδοξο και μόνο υπήκοο της αυτοκρατορίας. Ο Ρωμιός όμως δεν είναι δυνατό να ανέλθει στην κορυφή της πυραμίδας του ορθόδοξου πολυεθνοτικού Γένους, εάν δεν γνωρίζει την ελληνική γλώσσα, την οποία θα πρέπει να μάθει, εάν δεν είναι η μητρική του γλώσσα. Πατριάρχης, Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, φαναριώτικη κοινωνία, λογάδες και πραματευτάδες του ορθόδοξου Γένους, της Ρωμιοσύνης, γνωρίζουν ελληνικά. Η γλώσσα τους συνδέει και τους συστοιχίζει με τον ελληνικό πολιτισμό. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 164 -
Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Στην εποχή της ύστερης νεωτερικότητας, όπου κυριαρχεί η ακοινωνησία και η ιδιώτευση του υποκειμένου και σχετικοποιείται κάθε ηθική αξία πανανθρώπινης ισχύος, κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλοπροσφοράς, οι εκάστοτε πολιτισμοί, με τα ιδιαίτερα θρησκευτικά τους υποστρώματα, οφείλουν να συνεισφέρουν στην υπέρβαση αυτών των αποτελεσμάτων καλλιεργώντας τις απαραίτητες αξίες και προοπτικές της συνεργασίας, της κοινωνικής αλληλεγγύης και της κοινωνικής συνοχής.
Η παροχή ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή όλων ανεξαιρέτως των ανθρώπων θα πραγματοποιηθεί εντός ενός πλαισίου καλλιέργειας και ανάπτυξης διαπολιτισμικά ικανών πολιτών, με ευχέρεια συναναστροφής τόσο με τα άτομα που είναι φορείς της ίδιας πολιτισμικής και θρησκευτικής νοοτροπίας όσο και διαφορετικής κοσμοθεωρητικής αντίληψης. Για να επιτύχουμε την ομαλοποίηση της ανθρώπινης κοινωνίας και την πρόοδό της στην εποχή της ύστερης νεωτερικότητας χρειάζεται να πατάξουμε τη μισαλλοδοξία μεταξύ των πολιτισμών και των θρησκειών, να εξαλείψουμε τη νοοτροπία όπου η καθεμία και ο καθένας θα κατηγορεί τους άλλους, τους ξένους, τους διαφορετικούς για εχθρότητα, οπισθοδρόμηση και βαρβαρότητα.
SKU: n/a -
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Τα βιβλία είναι μια πυγολαμπίδα, που φέγγει στο σκοτάδι και δεν σβήνει ποτέ. Τα βιβλία είναι τα μαγικά μας μάτια, είναι το φως, είναι αυτά που κουβαλάμε στους σκονισμένους δρόμους της ζωής μας, για να μας οδηγήσουν στο φως… Τα βιβλία σου ξεκλειδώνουν τα μυστικά του κόσμου… Σε ταξιδεύουν… Ναι, μέσα από τα βιβλία διαβάζουμε τον κόσμο γύρω μας, αλλά και τον κόσμο μέσα μας, για να δούμε ποιοι είμαστε και πού πάμε… Το βιβλίο είναι αυτό που ξεκλειδώνει αναρίθμητες πόρτες, στο παρελθόν, στο παρόν, στο μέλλον, στις καρδιές μας, στο μυαλό μας…
Ένα τέτοιο βύθισμα του αναγνώστη στο βιβλίο και συγκεκριμένα στο λογοτεχνικό φαινόμενο, που είναι πολυσχιδές, ιδιότυπο και δεν προσδιορίζεται, επιχειρεί, στο μέτρο του δυνατού, το παρόν βιβλίο με τίτλο Ερμηνευτικά κλειδιά Λογοτεχνικής Ανάγνωσης…
Τα ερμηνευτικά αυτά κλεδιά θα διαγείρουν στον αναγνώστη απεριόριστα πεδία στοχασμού και κριτικού προβληματισμού, θα του ενεργοποιήσουν αναγνωστικές τάσεις, θα του ανοίξουν δρόμους ονειροπόλησης, θα εξυφάνουν συστήματα αξιών μέσα από φανερές ή σιωπηλές σημαίνουσες, θα εκφράσουν εναλλακτικές συλλήψεις ζωής, θα τον οδηγήσουν να διαμορφώσει στάσεις ζωής και να αναζητήσει απαντήσεις σε καθολικά υπαρξιακά ερωτήματα. Και δεν χρειάζεται παρά μόνο το ερμηνευτικό κλειδί για μια γόνιμη συνάντηση με τα κείμενα…
SKU: n/a
ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ
-
Μουσική Βιβλιοθήκη
HENDRIX : A biography by Chris Welch : Η ζωή και τα τραγούδια του
Συντελεστές: Chris Welch, Συγγραφέας
Έκδοση: επανέκδοση 2η (η πρώτη το 1988)
Έτος Έκδοσης: 2019
Σελιδοποίηση: 136
Μέγεθος: 12,5 χ 21
ISBN: 978-960-267-272-3
Γλώσσες : Αγγλική (eng) Ελληνική (gre)
Γλώσσα πρωτοτύπου : Αγγλική (eng)
Ημ/νία Παραχώρησης : 12/02/2019SKU: 1552 -
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-
Ξένη Λογοτεχνία
ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Από τον μιναρέ στο βάθος του δρόμου ακούγεται το κάλεσμα για την απογευματινή προσευχή. Στο μπαλκόνι πάνω από τον κήπο, ένα πεντάχρονο αγόρι στέκεται συνεπαρμένο. Τα χέρια του σφίγγουν το κιγκλίδωμα και το κεφάλι με τα ανάκατα ξανθά μαλλιά προβάλλει ανάμεσα από τα κάγκελα του στηθαίου. Ακούει τον μουεζίνη πέρα, μακριά στον ουρανό. Το μελαγχολικό του τραγούδι απλώνεται στη γειτονιά σαν απαλή καλοκαιρινή βροχή. Το μικρό αγόρι βλέπει το τουρμπάνι να κοντοστέκεται για μια στιγμή μετά το κάλεσμα, για να κοιτάξει προς τη Δύση.
Μερικά λεπτά πριν, ο ήλιος έλαμπε πυροκόκκινος πίσω απ’ τα ελαιόδεντρα και χαράκωνε τους καλυμμένους από κλήματα τοίχους του κήπου με μεγάλες άλικες λωρίδες. Το φως διαχεόταν από τα παράθυρα στην άλλη μεριά του δρόμου πάνω στα παρτέρια και τα μονοπάτια και για μια στιγμή η φωτιά στη δύση και η ανάκλαση της στη Ανατολή έκαιγαν με την ίδια ένταση. Εκείνη ακριβώς τη στιγμή οι σκιές στον κήπο χάθηκαν ως δια μαγείας και τα αντικείμενα έχασαν την υπόσταση τους. Οι φουντωτές φτέρες δίπλα στο πηγάδι, οι τριανταφυλλιές και τα ιεροβότανα, τα πολύχρωμα λουλούδια έγιναν ένα βελούδινο χαλί απροσδιόριστου σχήματος, που ένας εκκεντρικός βαφέας είχε βουτήξει σε ένα δοχείο με όλες τις αποχρώσεις του κόκκινου. (Από το πρόλογο του βιβλίου)
SKU: 578 -
Ξένη Λογοτεχνία
Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΕΜΜΑ ΜΙΛΑΕΙ
Η ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Μποέμισσα, εχθρός των μεσοαστών σουφραζέττων, τρελή τρομοκράτισσα, μάγισσα, «εγκληματίας αναρχική», προαγωγός της εξέγερσης, της αναρχίας, του ελέγχου των γεννήσεων και του ελεύθερου έρωτα, συνωμότρια ενάντια στη στρατιωτική θητεία… Δεν την δέχτηκαν στο Γυμνάσιο για «κακή διαγωγή», στα 13 της έγινε εργάτρια και στα 15 το ΄σκασε από τη Ρωσία για τη Νέα Υόρκη γιατί ο πατέρας της ήθελε να την παντρέψει, στα 20 πέρασε στον αναρχισμό, μπαινοέβγαινε στις φυλακές για τους δημόσιους λόγους της και δεν δίστασε να κάνει ακόμα και «πεζοδρόμιο» για να μαζέψει χρήματα για επαναστατικούς σκοπούς! Δεν την ανέχονταν ακόμα κι οι αναρχικοί σύντροφοι της γιατί μιλούσε για το σεξ και για την γυναικεία καταπίεση. Ήρθε σε σύγκρουση με τον γέρο-Κροπότκιν και δεν την άφησαν να μιλήσει στην «Αναρχική Συνέλευση» στο Παρίσι στα 1900. Κάθε δημοσίευση κειμένου της κατασχόταν πριν ακόμα καλά καλά τυπωθεί. Αντιστάθηκε στο υπερκράτος των μπολσεβίκων, έλαβε μέρος στον Ισπανικό Εμφύλιο και όταν πέθανε στον Καναδά στα 1940 μόνο ελάχιστοι αμερικανοί αναγνώρισαν αυτό που ήταν «κάπου οχτώ χιλιάδες χρόνια μπροστά από την εποχή της»…
SKU: 571 -
Ξένη Λογοτεχνία
Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΧΤΥΠΑΕΙ ΠΑΝΤΑ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ
Μια συναρπαστική ερωτική ιστορία που εξουσιάζεται από δυνάμεις του ασυνείδητου και ταλαντεύεται ανάμεσα στην τρυφερότητα και το βίαιο πάθος, ένα έγκλημα με απροσδόκητα αποτελέσματα είναι το θέμα αυτού του πρώτου μυθιστορήματος του Κέιν. Ο Κέιν είναι ένας από τους «σκληρούς» Αμερικάνους συγγραφείς που καθρεφτίζει στα βιβλία του μ’εξαιρετική ζωντάνια ένα κόσμο όπου επικρατούν βίαιες συνθήκες. Ο κόσμος του είναι ο κόσμος της ελευθερίας, του χρήματος, της δύναμης, της περιπέτειας, του κακού, της σαγήνης του απαγορευμένου, της ακατανίκητης ερωτικής έλξης. Μάστορας του διαλόγου κατορθώνει να υπνωτίζει τον αναγνώστη μέχρι και την τελευταία σελίδα. Όπως ομολόγησε ο Αλμπέρ Καμύ, «Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυό φορές» ήταν η πηγή της έμπνευσης και το πρότυπο του για να γράψει τον «Ξένο».
SKU: 573
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-
Ελληνική Λογοτεχνία, Νέες Κυκλοφορίες
Το «Καταθυμωμένον»… Ευαγγέλιον
(…) Οσονούπω, τα πράγματα ήλλαξαν άρδην.
Εις το εκ δεξιών αλεξήλιον εγκατεστάθη θήλεόν τι, εκπάγλου καλλονής, φέρον σκανδαλώδη λουτρίδα (maillot bikini γαλλιστί), αποτελουμένην άνωθι από δύο κώνους στο μέγεθος θηλής, συνδεδεμένους με στρογγύλην λωρίδα πλάτους ορμιάς, αποκρύπτοντας μόλις και μετά βίας τα φαιά κορυφώματα των στηθών.
Κάτωθι δε ήτο περιεζωσμένη με κομψότατον οσφυϊκόν ιμάντα όστις έφερε περισκελίδα αγνώστου πλάτους, αφού αύτη αοράτως ανεπαύετο εντός της θαλπωρής του διχασμού των γλουτών.
Η Ερίτιμος σύζυγός μου έλαβε εξ αρχής υποκίτρινον ελαφρυγέλωτα εις την όψιν… ενώ ακροθωρητί αντιλαμβάνομαι ότι μετεκινήθη (με ώσιν διά του ποδός) η παρακείμενη πλαστική εμβάς (παντόφλα νεοελληνιστί) εις μέρος πλησίον της χειρός της… η δε χειρ της μοι εφάνει πανέτοιμος προς δράσιν.
Ίνα μη εκτραχυνθώσι τα γεγονότα, αυθωρεί λαμβάνω απόφασιν, νομίζω νουνεχή, και στρέφω κορμί και πρόσωπον εις την ευώνυμον παρειάν, επί της στενοχώρου κλινοστρωμνής, αποποιούμενος το σκανδαλώδες θέαμα προς χάριν της ειρήνης.
… Παρετήρησα, όμως, ότι ενώ το μειδίαμα μεν μερικώς επανήλθεν… η εμβάς δεν ήλλαξε θέσιν μέχρι και της αναχωρήσεώς μας το ύστερον δείλι.
Διό φίλτατοι φίλοι μου…
Εάν ποτέ ευρεθήτε εις παρομοίαν «μονόπλευρον σκιαμαχίαν», μέμνησθε ότι πλέον χρήσιμον εστί να φέρητε ζεύγος σκουρόχροων οφθαλμουάλων… ώστε ακροφθαλμίως με σχετικήν ελευθερίαν να ελέγχητε, ουχί τόσον τας γειτνιαζούσας σαρκώδεις γλουτιαίας περιοχάς… όσον την περιοχήν εις ην ευρίσκεται ανά πάσαν στιγμήν… η εμβάς.
Επιτρέψτε μου να σας συστηθώ. Ξεκινώ δηλώνοντας ότι θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό… και εξηγούμαι: Γεννήθηκα στην όμορφη Καβάλα στις 6/3/1958, από γονείς σχεδόν αγράμματους, οι οποίοι μου ενστάλαξαν, όμως, ότι η αξιοπρέπεια και η ελεύθερη (χωρίς συρματοπλέγματα) σκέψη αποτελούν ομού ύψιστα παναθρώπινα αγαθά. Στην εποχή μου υπήρξαν τα εξατάξια δημοτικά και γυμνάσια. Παρά το ότι έπεφτε πολύ ξύλο (βούρδουλας, ρε παιδιά), τελικά ήμουν νομίζω αρκετά τυχερός, διότι τότε έστω και δαρμένοι μαθαίναμε… «γράμματα».
Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό διότι στις εξήμισι δεκαετίες της ζωής μου η Ιστορία και η Λογοτεχνία κατέχουν, δεσπόζουσα θέση στη βιβλιοθήκη μου, ενώ υπήρξε η λατρεμένη ενασχόληση των ελεύθερων ωρών μου. Θεωρώ τον εαυτό μου ιδιαίτερα τυχερό διότι σε ηλικία 20 ετών πρώτα ενυμφεύθην (και κατόπιν το εσκέφθην) την «Ερίτιμον» και αγαπημένη μου σύζυγο, Λέλα, με την οποία ομού και αμφιπλεύρως, ζούμε έκτοτε εις την πανέμορφη Νάουσα τον αληθινόν της αγάπης αεί έρωτα, που εκτός από μιά μακρόχρονη ευτυχή συμβίωση μας χάρισε δύο αξιολάτρευτες θυγατέρες που μας χάρισαν πέντε υπέροχα εγγόνια.Ακολούθως θεωρώ ότι υπήρξα ιδιαίτερα τυχερός που από τα είκοσί μου ενεπλάκην ενσυνειδήτως στοχευμένα με την υγιή επιχειρηματικότητα. Το 1983 ίδρυσα την ΒΟΥΛΗΣ ΧΗΜΙΚΑ Α.Ε. όπου μέχρι σήμερα είμαι (λίγο πριν το πέρασμα στη ήδη έτοιμη δεύτερη γενιά) Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος.
Τύχη αγαθή έφερε τα επιχειρηματικά μου βήματα στην αυλή του ΣΕΒΕ (Σύνδεσμος Εξαγωγέων), όπου από το 2000 εκλέγομαι ανελλιπώς στο Δ.Σ. ενώ σήμερα τον υπηρετώ ως Αντιπρόεδρος. Συμμετέχω ενεργά επίσης στο Δ.Σ. της ΔΕΘ HELEXPO Α.Ε. επι δέκα συναπτά έτη, μια που θεωρώ τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης ως τον πλέον αποτελεσματικό εκτελεστικό βραχίονα που διαθέτει η χώρα στην υπηρεσία του επιχειρείν. Τώρα, στο εύλογο ερώτημα σας, πώς συνδυάζεται μια τέτοια μακρόχρονη επιχειρηματική σταδιοδρομία με τη συγγραφή αυτού του συγκεκριμένου ιδιότυπου βιβλίου ομολογώ ότι αδυνατώ να απαντήσω ευθέως, μπορώ μόνο να πιθανολογήσω ότι ίσως και να διακατέχομαι από το ελληνικό σύνδρομο, το επονομαζόμενο και ως… «παντού μαϊντανός». Δηλώνω ευθέως, λοιπόν, ότι είμαι σφόδρα θυμωμένος με τον «Θυμό», τον οποίον θεωρώ… εχθρό. Γι’ αυτό φίλτατοι: Κηρύσσω ανελέητον πόλεμο μαζί του, αρχής γενομένης με το «καταθυμωμένον ευαγγέλιον»… Ως πρώτον στόχον θέτω ποτέ μα ποτέ να μην ιδώ, ουχί απλώς θυμωμένα, ούτε καν συνοφρυωμένα τα πρόσωπα των αναγνωστών μου. Επιθυμώ να σας βλέπω θετικώς πληροφορημένους και χαμογελαστούς, ή τουλάχιστον αισιοδόξως μειδιώντας. Αν έστω κατ’ ολίγον τούτο επιτευχθεί…Ε! τότε θα μου επιτρέψετε να αυτοπροσδιορισθώ ουχί απλώς τυχερός, αλλά ως ο πλέον υπερτυχερός… συγγραφεύς – ποιητής – επιχειρηματίας – σώγαμπρος – παππούς… & ΣΙΑ.
Σας αγαπώ…SKU: n/a -
Ελληνική Λογοτεχνία
ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΜΕ “ΘΕΑ”
Τούτο το παράθυρο, άυπνο, χάσκει απροσδιόριστα μέσα στη νύχτα. Στοχεύει το βάθος του κόσμου….Τρελά φεγγάρια σκαλώνουν πάνω του. Δαίμονες κι άγγελοι να κοιτούν. Να κοιτώ μαζί τους. Να ονειρεύομαι.
Να γλιστρούν κι οι αμαρτίες στις κλειδωμένες του νύχτες, στις κλειστές του κάμαρες, εκεί όπου τα όνειρα κοιμούνται ανήσυχα.
Εκεί όπου οι ληγμένοι έρωτες αναζητούν μια πίσω πόρτα να κρυφτούνε. Να το σκάσουν.– Να φταίει άραγε εκείνη η μακρόχρονη σιωπή του, που άθελά σου διατάραξες και δεν υπολόγισες το σεισμό της;
Κρεμασμένη πάνω του η βαριά κουρτίνα, τρέμει σε κάθε της ανέμισμα. Σε κάθε σκόρπισμά της. Σαν λαχτάρα.
Την τραβώ στο πλάι, μα εκείνο το αποχρωματισμένο τοπίο στο βάθος, δε λέει να φύγει από μπροστά του.
Ένα ανέμισμα έγινες τελικά. Ένα αποχρωματισμένο τοπίο.
Κι εγώ που πίστευα πως θα είσαι ο μεγάλος απών…SKU: 1386 -