ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ
Το βαρυσήμαντο έργο χωρίζεται σε τέσσερα μέρη.
Το πρώτο μέρος περιέχει υπομνήσεις εκκλησιαστικών γεγονότων στην Κωνσταντινούπολη, που αρχίζουν χρονολογικά (Ιανουάριος-Δεκέμβριος) από το 330 έως το 1901. Αναγράφονται οι γεννήσεις και οι θάνατοι των ιστοριογράφων στους οποίους οφείλεται η απομνημόνευση πολλών γεγονότων. Εκδίδονται τέσσερα στιχουργήματα περί πυρκαγιών, που σημειώθηκαν στην Κωνσταντινούπολη: του Βαρνάβα Κυπρίου, του Κωνσταντίνου Καρατζά (1728) και του Κωνσταντίνου Δαπόντε (1755, 1756). Παρουσιάζονται τα σωζόμενα ιερά σκεύη και αρχιερατικά άμφια του πατριαρχικού ναού. Ακόμα τα άγια λείψανα του πατριαρχικού ναού, όπως τεμάχια των αγίων Χαραλάμπους, Τρύφωνος, Ιωάννου του Ελεήμονος, του οσίου Αντωνίου, του αγίου Ανθίμου του Σηλυβριανού και του αγίου Γεωργίου.
Το δεύτερο μέρος ασχολείται με το συναξάρι της Αγίας Εκκλησίας των Κωνσταντινουπολιτών, το οποίο περιέχει ακίνητες και κινητές εορτές τους έτους, στις οποίες γίνεται λόγος για ναούς και μονές, που τιμώνται στη μνήμη τους και στην περιοχή, που βρισκόταν και εόρταζαν. Τέλος, υπάρχουν συνάξεις κινητών εορτών κατά την περίοδο του Τριωδίου.
Το τρίτο μέρος παρουσιάζει ημερολόγιο πανηγύρεων της Κωνσταντινούπολης, των περιοχών εντός των τειχών της πόλεως, τον απέναντι και πέριξ, καθώς και των Πριγκηποννήσων. Επίσης εορτολόγιο πανηγύρεων από τον Ιανουάριο μέχρι τον Δεκέμβριο με σημαντικές εκκλησιαστικές και ιστορικές ειδήσεις περί ναών, αγιασμάτων, σωματείων, που εορτάζουν και πανηγυρίζουν.
Το τέταρτο μέρος περιέχει πατριαρχικά και κοινοτικά γράμματα από το 1601 έως το 1813. Συγκεκριμένα τόμο του Πατριάρχου Γρηγορίου Ε΄ περί των εκκλησιαστικών μεριδίων λεγομένων γεδικίων (στασιδίων) (1807) και κατάστιχο (1696-1804) του ναού της Θεοτόκου Καφατιανής. Γράμμα του Πατριάρχου Σαμουήλ Α΄ περί του ναού της Θεοτόκου Εγρίκαπι (1766) και έγγραφα της κοινότητας Μεγάλου Ρεύματος από το 1768 κ. εξ. Γράμματα των πατριαρχών Γρηγορίου Ε΄ (1798) και Νεόφυτου Ζ΄ περί της σχολής Μεγάλου Ρεύματος (1800), υποσχετικό ψαράδων (1797), γράμματα Ιωάννου Γεωργίου (1797) και Πατριάρχου Νεοφύτου Ζ΄ (1801), σημειώματα και έγγραφα περί της κοινότητας Σταυροδρομίου. Γράμματα πατριαρχών Τιμοθέου Β΄ (1615), Καλλινίκου Δ΄ περί των σχολών (1805), Γεράσιμου Γ΄ (1796) και Κωνσταντίου Α΄ (1831) περί των σχολών Μουχλίου, Γρηγορίου Ε΄ (1798), Ιερεμίου Δ΄ (1809) και Κυρίλλου ΣΤ΄ (1813) περί της σχολής Εδιρνέκαπι και Κυρίλλου ΣΤ΄ περί της σχολής Τζιβαλίου.
SKU: n/a -
Βαλκάνια Ορθόδοξα, Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες
Ευαγγελισμός: Ανασυγκρότηση της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας από τα ερείπια
Βαλκάνια Ορθόδοξα, Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες ΚυκλοφορίεςΕυαγγελισμός: Ανασυγκρότηση της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας από τα ερείπια
Η Αλβανία είναι μια όμορφη χώρα με πλούσια ιστορία, που καυχάται ότι έχει μακρά χριστιανική παράδοση από τα χρόνια του Απ. Παύλου, με κυρίαρχη τη χριστιανική πίστη επί δεκαπέντε περίπου αιώνες. Η χώρα υπέστη τον οθωμανικό ζυγό για 500 χρόνια και στη συνέχεια μία ασύλληπτα σκληρή αθεϊστική εκστρατεία, που επιχείρησε να εκριζώσει εντελώς κάθε ίχνος θρησκείας. Πολλοί φοβήθηκαν ότι πράγματι πέτυχε να εξοντώσει το όνομα του Χριστού από την καρδιά και τον νου του λαού της. Η Αλβανία είναι μία χώρα που αποτελεί ένα ακραίο παράδειγμα με μία ολοσχερώς κατεστραμμένη Εκκλησία στους σύγχρονους καιρούς.
Ανορθωμένη, όμως, πάνω στα ερείπια, που σωρεύτηκαν από αυτούς τους διωγμούς, σήμερα υπάρχει μία Εκκλησία που σφύζει από ζωή. Μία Ορθόδοξη Εκκλησία που φροντίζει να ενεργεί ως φως προς εκείνους που ευρίσκονται μέσα στα φυσικά όρια της Αλβανίας. Συγχρόνως, είναι προσηλωμένη στο καθήκον να ακτινοβολεί το μήνυμα του Ευαγγελίου στην οικουμένη. Αυτή η ζωντάνια από πολλούς θεωρείται ως ένα σύγχρονο θαύμα. Η ταχεία ανασύσταση της προκαλεί ερωτήματα στην έρευνα μας: Ποια είναι τα αποτελέσματα αυτής της ανασυγκρότησης; Σύμφωνα με ποιες αρχές ανοικοδομήθηκε αυτή η Εκκλησία; Ποιος παρέλαβε το μήνυμα που μετέδωσε η Εκκλησία της Αλβανίας; Με ποιον τρόπο το προσέλαβαν οι παραλήπτες του;
Αυτά τα ερωτήματα μέχρι σήμερα έχουν επί το πλείστον μείνει αναπάντητα. Γι’ αυτόν τον λόγο μία συστηματική εξέταση τους άξιζε να τα απαντήσει, καθώς είναι κατ’ εξοχήν σημαντικά για τον πολυπολιτισμικό κόσμο μέσα στον οποίο σήμερα ζούμε.
SKU: n/a -
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, Οικονομικά, Πανεπιστημιακά
ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΙΟΥ
Στη σκιά των αρχαίων καραβανιών που διέσχιζαν απέραντες ερήμους και των πλοίων που αγκυροβολούν στα λιμάνια μακρινών νησιών, οι νέοι δρόμοι του μεταξιού αναδύονται ως σύμβολα της σύγχρονης εποχής μας. Αυτό το βιβλίο αποτελεί μια περιπετειώδη εξερεύνηση του πώς οι αρχαίοι δρόμοι του μεταξιού εξελίχθηκαν σε μια σύγχρονη διασταυρούμενη οδό για το εμπόριο, την πολιτική και την πολιτιστική ανταλλαγή.
Οι «Μοντέρνοι Δρόμοι του Μεταξιού» είναι ένα ταξίδι στον χρόνο και στον χώρο, που ξεκινά από τα βάθη της Ανατολής και φτάνει στις πόλεις της Δύσης, αγγίζοντας κάθε σημείο του πλανήτη. Μέσα από αυτό το ταξίδι, ελπίζουμε να προσφέρουμε μια πλούσια και πολύπλευρη εικόνα της σύγχρονης εποχής μας, όπου οι δρόμοι του μεταξιού δεν είναι απλώς διαδρομές εμπορίου, αλλά ζωντανοί ιστοί που συνδέουν λαούς, ιδέες και πολιτισμούς και διαμορφώνουν γεωπολιτική ισχύ. Το ταξίδι γίνεται μέσα από σειρά άρθρων, όπου αναλύονται δεδομένα και γίνονται προβλέψεις για τα εμπορικά και ψηφιακά κανάλια της παγκόσμιας οικονομίας όπως διαμορφώνεται από τις νέες τεχνολογίες, τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν δημοσιευθεί στην εφημερίδα Καθημερινή, Οικονομικό Ταχυδρόμο, Liberal, Huffington post, i-efimerida, Ναυτεμπορική και άλλα ειδησεογραφικά μέσα.
SKU: n/a -
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, Οικονομικά, Πανεπιστημιακά
ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, Οικονομικά, ΠανεπιστημιακάΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Στον συναρπαστικό χορό της παγκόσμιας οικονομίας, όπου κάθε βήμα είναι μια απόφαση και κάθε στροφή μια νέα ανακάλυψη, εμφανίζονται συνεχώς νέοι χορευτές. Αυτοί οι χορευτές, οι νέες τεχνολογίες, αναστατώνουν τους παραδοσιακούς ρυθμούς και δημιουργούν ένα νέο συμφωνικό χορό που οδηγεί σε απρόβλεπτες αλλαγές στην ανάπτυξη και στη διαμόρφωση της κοινωνίας. Η τεχνητή νοημοσύνη, η τρισδιάστατη εκτύπωση, οι τεχνολογίες νέων υλικών, η βιοτεχνολογία, κβαντική υπολογιστική κλπ., θα μεταμορφώσουν τις οικονομίες και τις κοινωνίες στις επόμενες δεκαετίες.
Στο βιβλίο αυτό, θα εξερευνήσουμε την αλληλεπίδραση μεταξύ των δυνάμεων της παγκόσμιας οικονομίας και των νέων τεχνολογιών. Θα ταξιδέψουμε μέσα από τον χρόνο, από τις αρχές της βιομηχανικής επανάστασης μέχρι τη σύγχρονη εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, προσπαθώντας να αναλύσουμε πώς οι τεχνολογικές καινοτομίες έχουν διαμορφώσει και προβλέπεται να διαμορφώσουν την οικονομική πραγματικότητα και τον τρόπο ζωής μας.
Μέσα από αυτό το βιβλίο, θα ανακαλύψουμε πώς οικονομία και η καινοτομία δεν είναι απλώς οικονομικοί όροι, αλλά βαθιές, δυναμικές διαδικασίες που επηρεάζουν την κοινωνία, τον πολιτισμό και την πολιτική. Θα αναλύσουμε και θα προβλέψουμε πώς οι νέες τεχνολογίες έχουν αλλάξει τις αγορές, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες αλλά και νέους κινδύνους. Θα αναλύσουμε και θα προβλέψουμε τις ενεργειακές πηγές, τις πολλαπλές πτυχές της τεχνολογικής εξέλιξης, από την αυτοματοποίηση και την τεχνητή νοημοσύνη μέχρι τις καινοτόμες πρακτικές στην βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική ευθύνη και πως θα μας επηρεάσουν.
Στόχος αυτού του βιβλίου είναι να προσφέρει μια σφαιρική και κριτική ματιά στο πώς η συνύπαρξη οικονομίας και της τεχνολογίας διαμορφώνει το μέλλον μας, καθώς και να προβλέψει τις πολυδιάστατες προκλήσεις που προκύπτουν από αυτή τη συμβίωση. Μέσα από αυτές τις σελίδες, ελπίζουμε να εμπνεύσουμε μια νέα σκέψη και να προκαλέσουμε ενδιαφέροντες διαλόγους για το μέλλον της οικονομίας σε μια εποχή αναταραχής και καινοτομίας.
Το ταξίδι γίνεται μέσα από 97 άρθρα, όπου αναλύονται δεδομένα και γίνονται προβλέψεις για την λειτουργία της παγκόσμιας οικονομίας και των νέων τεχνολογιών, τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν δημοσιευθεί στην εφημερίδα Καθημερινή, Οικονομικό Ταχυδρόμο, Liberal, Huffngton post, i-efimerida, την Ναυτεμπορική, το Κρητών Επιχειρείν, newshub και άλλα ειδησεογραφικά μέσα. Επίσης τα θέματα αυτά έχουν παρουσιαστεί σε πάνω από 350 συνεντεύξεις σε τηλεοράσεις, ραδιοφωνικούς σταθμούς και ομιλίες.
SKU: n/a -
Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Στην εποχή της ύστερης νεωτερικότητας, όπου κυριαρχεί η ακοινωνησία και η ιδιώτευση του υποκειμένου και σχετικοποιείται κάθε ηθική αξία πανανθρώπινης ισχύος, κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλοπροσφοράς, οι εκάστοτε πολιτισμοί, με τα ιδιαίτερα θρησκευτικά τους υποστρώματα, οφείλουν να συνεισφέρουν στην υπέρβαση αυτών των αποτελεσμάτων καλλιεργώντας τις απαραίτητες αξίες και προοπτικές της συνεργασίας, της κοινωνικής αλληλεγγύης και της κοινωνικής συνοχής.
Η παροχή ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή όλων ανεξαιρέτως των ανθρώπων θα πραγματοποιηθεί εντός ενός πλαισίου καλλιέργειας και ανάπτυξης διαπολιτισμικά ικανών πολιτών, με ευχέρεια συναναστροφής τόσο με τα άτομα που είναι φορείς της ίδιας πολιτισμικής και θρησκευτικής νοοτροπίας όσο και διαφορετικής κοσμοθεωρητικής αντίληψης. Για να επιτύχουμε την ομαλοποίηση της ανθρώπινης κοινωνίας και την πρόοδό της στην εποχή της ύστερης νεωτερικότητας χρειάζεται να πατάξουμε τη μισαλλοδοξία μεταξύ των πολιτισμών και των θρησκειών, να εξαλείψουμε τη νοοτροπία όπου η καθεμία και ο καθένας θα κατηγορεί τους άλλους, τους ξένους, τους διαφορετικούς για εχθρότητα, οπισθοδρόμηση και βαρβαρότητα.
SKU: n/a -
Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ (4ος-15ος αιώνας)
Αντικείμενο της ανά χείρας μελέτης είναι η Βυζαντινή Αρχιτεκτονική (4ος-15ος αιώνας). Στο παρόν έργο παρουσιάζονται έργα της εκκλησιαστικής, όπως και έργα της κοσμικής αρχιτεκτονικής. Η βυζαντινή αισθητική γοητεύει ακόμη και σήμερα με την πνευματικότητα και εσωτερικότητα της, όπως εκφράστηκε μέσα από την τέχνη, με αριστουργηματικές δημιουργίες που σφράγισαν όλες τις ιστορικές περιόδους του Βυζαντίου και το έκαναν γνωστό σε όλη την τότε Οικουμένη. Οι ρίζες της Βυζαντινής τέχνης ήταν στέρεες, καθώς η τελευταία προήλθε από το γόνιμο συγκερασμό διαφόρων στοιχείων από την κληρονομιά της ελληνορωμαϊκής Αρχαιότητας, τον Χριστιανισμό και τις διάφορες πολιτιστικές παραδόσεις της Ανατολής.
SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες
Η εξέλιξη της βυζαντινής Λειτουργίας
Η αποκάλυψη της ιστορικής πορείας της διαμορφόσεως των επί μέρους τμημάτων της θείας Λειτουργίας απαιτεί επίπονη προσπάθεια, πολύπτυχη αναδίφηση αλλά και συστηματική γνώση όλων των κλάδων της Θεολογίας, από την ιστορία της Λατρείας και των δογμάτων μέχρι την εκκλησιαστική γραμματεία, την ποιμαντική και τους κανόνες της εκκλησίας. Μόνον έτσι μπορεί να φωτιστούν σκοτεινά ζητήματα και να διελευκανθούν τα εξελικτικά στάδια της Λειτουργίας, η οποία εξεικονίζει όχι μόνο την ευχαριστιακή προς τον Θεό φωνή του πιστού λαού, αλλά και την διαπάλη της εκκλησίας με τα στοιχεία του κόσμου τούτου.
Απόσπασμα από τον Πρόλογο του Καθηγητού Λειτουργικής Γεωργίου Φίλια
SKU: n/a
ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ & ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ: ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ: ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ
Η χριστιανική ιεραποστολή έχει ανάγκη από απεσταλμένους που αφιερώνουν τον εαυτό τους στην διακονία των αδυνάτων και των ελαχίστων, έχει ανάγκη από ιεραποστόλους που φέρουν στίγματα του Σταυρωμένου και Αναστημένου Χριστού. Όπως, ο Χριστός, που έπαθε και πέθανε “έξω της πύλης”, για να συμβολίσει την θυσιαστική του αγάπη για την Σωτηρία όλου του κόσμου, έτσι ακριβώς, έξω της πύλης και η Γερόντισσα Γαβριηλία Παπαγιάννη κήρυξε το μήνυμα της Σταυροαναστάσιμης αγάπης, την κλήση εκείνη προς κάθε έναν ανεξαιρέτως για συμμετοχή στο σώμα του Χριστού.
Η ίδια είχε αντιληφθεί πως η οικουμενικότητα και η παγκοσμιότητα του Χριστιανικού παραμερίζει κάθε διαίρεση και διάκριση και προσλαμβάνει στους κόλπους της όλους τους ανθρώπους και τους λαούς με τα ιδιαίτερα γνωρίσματά τους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, παρακινούμενη από την ρήση του Κυρίου· “έσεσθε μοι μάρτυρες”, μαρτύρησε παντού, όχι τόσο με τα λόγια, αλλά πρωτίστως με τα έργα της με την καλή και παραδειγματική χριστιανική της ζωή και πολιτεία τον νέο τρόπο ζωής, που εισήγαγε ο Χριστιανισμός στην ιστορία και στον κόσμο.
Με βάση τα δεδομένα αυτά αποδεικνύεται ότι το Ορθόδοξο Δόγμα παράγει ήθος και κοινωνική συμπεριφορά, πνευματική ποιότητα ζωής και πολιτισμό. Δίνεται έτσι η δυνατότητα στους ανθρώπους να αντιληφθούν ότι δεν είναι άσαρκη η Ορθόδοξη πνευματικότητα και ότι δεν υποτιμά τα γήινα και υλικά εφόσον αντιμετωπίζει τον πάσχοντα άνθρωπο ως ενιαία ψυχοσωματική οντότητα. Ταυτόχρονα τον βοηθά να ενταχθεί στην κοινωνία των πιστών που είναι σύμφυτη με την κοινωνία των πολιτών.SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά
Ο ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΑΣ ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ο φωτισμός του νοός είναι καρπός της προσευχής. Το φως που φώτισε το σώμα του Νεομάρτυρα Αγίου Γεωργίου των Ιωαννίνων είναι το άκτιστο φως της Τριαδικής Θεότητος, που το γνωρίζουν όσοι με προσευχή υπερβούν τα πάθη και τις αδυναμίες τους και εισέλθουν στον κόσμο της νοεράς προσευχής, στον κόσμο της καθαρής προσευχής. Για κάθαρση, φωτισμό και θέωση ωμίλησαν οι Πατέρες της Εκκλησίας που είχαν την καθαρή εμπειρία της προσευχής. Οι άγιοι, οι όσιοι, οι ομολογητές, οι εγκρατευτές, οι μάρτυρες, οι νεομάρτυρες, αλλά και οι απλοί άνθρωποι που έχουν φτάσει σε τέτοια υψηλά μήκη και μέτρα προσευχής, σε αξιοζήλευτες πνευματικές καταστάσεις. Ευφραίνονται στη θέα και στη βίωση της χάριτος του Θεού και έχουν από τον κόσμο τον επίγειο εμπειρίες αποκαλυπτικές, θεοσημείες και θεοφάνειες μοναδικές. “Και μετά την προσευχή υπάρχει ανεκλάλητη θέα και έκσταση κατά τη θέα και απόρρητα μυστήρια”
SKU: 1403 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΥ
«Οι λέξεις δεν αποδόθηκαν τυφλά με τις ίδιες αντίστοιχες. Γιατί δεν ήταν οι λέξεις και τα λόγια που μας χρειάζονταν, παρά το νοημά τους. Γι’ αυτόν το λόγο, εκεί όπου συνέβαινε το νόημα να συμφωνεί στην ελληνική και τη σλαβική, αποδώσαμε την έκφραση με την ίδια λέξη, εκεί όμως όπου η έκφραση ήταν μακρύτερη ή έκανε να χάνεται το νόημα, τότε, χωρίς να το εγκαταλείπουμε, το αποδώσαμε με άλλη λέξη. Η ελληνική, μεταφρασμένη σε μια άλλη γλώσσα δεν μπορεί πάντοτε να αποδοθεί ομοιοτρόπως, και αυτό συμβαίνει με όλες τις γλώσσες εις τις οποίες μεταφράζεται. Συχνά, η λέξη που είναι κομψή εις τη μια γλώσσα συμβαίνει να μην είναι στην άλλη, και αυτή που είναι κεφαλαιώδης στη μία δεν είναι και στην άλλη…Έτσι, δεν είναι δυνατό να ακολουθείται πάντοτε η ελληνική έκφραση, παρά εκείνο που πρέπει να φυλαχτεί είναι το νόημα».
Άγιος Κύριλλος
Και το αποτέλεσμα του μεταφραστικού εγχειρήματος των αγίων Κύριλλου και Μεθοδίου…η μορφή και ο τύπος του σλαβικού κειμένου υπήρξαν στη συνείδηση των Σλάβων ό,τι για τους Έλληνες αποτελεί το πρωτότυπο και παραδεδομένο ως θεόπνευστο ελληνικό κείμενο!Οι δύο άγιοι διαμόρφωσαν την πολιτισμική ταυτότητα των σλαβικών χωρών πριν απο περίπου 1150 περίπου έτη δίδοντας τους την δυνατότητα να αυτοπροσδιορίζονται βάσει των πολιτιστικών και πνευματικών δεδομένων, που με τόσο σεβασμό τους προσέφεραν.
SKU: 1246
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
“Δεν υπάρχει κανένα δεδομένο για τη θρησκεία” (J. Z. Smith, 1982). Δεν υπάρχει τίποτα που να διαχωρίζει τη θρησκεία από τις λοιπές ανθρώπινες δραστηριότητες, εκτός από εκείνες τις οπτικές που προβάλλουμε για να εξυπηρετήσουμε τα δικά μας ενδιαφέροντα. Δεν είναι όλες οι δραστηριότητες του ανθρώπου θρησκευτικές, αλλά κυρίως αυτές που αναφέρονται σε υπερβατικά όντα. Η έννοια της θρησκείας εξαντλείται από το περιεχόμενό της. Ο μελετητής είναι ελεύθερος να διαχειριστεί την έννοια για να εξυπηρετήσει οποιοδήποτε σκοπό επιδιώκει, ώστε να ταιριάξει σ’ αυτήν. Ουσιαστικά, η μελέτη της θρησκείας είναι μια δημιουργική ενασχόληση, σύμφωνα με την οποία ο μελετητής διαπραγματεύεται με το δικό του πλαίσιο εργασίας και τα δεδομένα που έχει συγκεντρώσει, ώστε να εντοπίσει εάν μπορούν να ταιριάξουν με το θεωρητικό πλαίσιο που έχει κατασκευάσει. Έτσι, ο μελετητής της θρησκείας κατασκευάζει μια κατηγορία, ένα όρο, τη θρησκεία, που αποτελεί το γνωστικό του αντικείμενο, όπως ακριβώς είναι η γλώσσα για τη γλωσσολογία και ο πολιτισμός για την ανθρωπολογία. (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 827 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
Εκκλησιαστική Ιστορία: Ιστορία των θεσμών διοικήσεως και ζωής της Εκκλησίας της Ελλάδος, Δέκατος Ένατος – Εικοστός Αιώνας
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΕκκλησιαστική Ιστορία: Ιστορία των θεσμών διοικήσεως και ζωής της Εκκλησίας της Ελλάδος, Δέκατος Ένατος – Εικοστός Αιώνας
Περιεχόμενα
Προλεγόμενα
Α΄Μέρος
Κεφάλαιο Α΄ Συνοπτική ιστορική εξέλιξη των θεσμών διοικήσεως και ζωής της Εκκλησίας της Ελλάδος από το 5ο μέχρι το 1917 μ.Χ.
Κεφάλαιο Β’ Η διοίκηση της Εκκλησίας της Ελλάδος στην περίοδο 1917 έως σήμερα
Κεφάλαιο Γ΄Πνευματική, κοινωνική και φιλανθρωπική διακονία της Εκκλησίας στον αιώνα μαςΚεφάλαιο Δ’ Το καθεστώς διοικήσεως της Εκκλησίας της Ελλάδος από το 1974 μέχρι το 1998
Επιλεγόμενα
ΒιβλιογραφίαΒ’ ΜέροςΚεφάλαιο Α’ Το καθεστώς διοικήσεως των Ι. Μητροπόλεων των Νέων Χωρών (Νέας Ελλάδος)
Κεφάλαιο Β΄Η Συνοδική Πράξη της ΔΙΣ της Εκκλησίας της Ελλάδος περί αποδοχής της διοικήσεως των Μητροπόλεων των Νέων Χωρών της 20η Νοεμβρίου 1928
Κεφάλαιο Γ΄Η Συνέλευση της Ιεραρχίας των Νέων Χωρών του 1917
Κεφάλαιο Δ΄Το Εκκλησιαστικό Αρχιερατικό Συμβούλιο
Κεφάλαιο Ε΄ Μητροπόλεις και Επισκοπές των Νέων ΧωρώνΧάρτες εντός κειμένουΧάρτης 1 Οἱ ἐπαρχίες τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου στην Εὐρωπαϊκή Τουρκία κατά τήν περίοδο τοῦ Μακεδονικοῦ Ἀγῶνα 1904-1905
Χάρτης 2 Βιλαέτια Θεσσαλονίκης, Μοναστηρίου, Σκοπίων
Χάρτης 3 Ἡ Βαλκανική Χερσόνησος μετά τήν συνθήκη τοῦ Βουκουρεστίου τοῦ Ἰουλίου 1913
Χάρτης 4 Ἡ σταδιακή ἀνάπτυξη τοῦ Ἑλληνικοῦ Βασιλείου 1832-1947SKU: n/a -
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ (Αναθεωρημένη και Επαυξημένη Έκδοση)
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ (Αναθεωρημένη και Επαυξημένη Έκδοση)
Η πλούσια αλλά και ποιοτική νομολογιακή παραγωγή που έχουν κατά τις τελευταίες δεκαετίες να επιδείξουν ιδίως το Συμβούλιο της Επικρατείας, από πλευράς ελληνικών δικαιοδοτικών οργάνων, καθώς και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, επί υποθέσεων με κύρια ή παρεμπίπτοντα ζητήματα από την ύλη του Εκκλησιαστικού Δικαίου, κατέστησαν
αναγκαία την αναθεωρημένη έκδοση του παρόντος καταξιωμένου, ήδη από το 2013, έργου, ώστε να παρακολουθεί τις πλέον πρόσφατες εξελίξεις.Την ίδια περίοδο, μία δαψιλής βιβλιογραφία, προερχόμενη όχι μόνον από τον ευρωπαϊκό αλλά και τον ελληνικό επιστημονικό χώρο, έρχεται να ελκύσει αισιόδοξα το ενδιαφέρον μας για τη θεωρητική της συμβολή στην ανάπτυξη τομέων όπως είναι η προστασία του δικαιώματος της θρησκευτικής ελευθερίας, οι σχέσεις κράτους και εκκλησίας, η οργάνωση, διοίκηση και θεσμική λειτουργία του εκκλησιαστικού οργανισμού, καθώς και το δικαιοδοσιακό περιεχόμενο των εκκλησιαστικών δικαιοταξιών της ελληνικής επικράτειας.
Ο μετά χείρας τόμος επιχειρεί να κινηθεί στο πλαίσιο που συγκαθορίζουντα νέα αυτά δεδομένα, αποτελώντας μία ισορροπημένη αρωγή τόσο στη θεωρητική καλλιέργεια όσο και τη νομολογιακή (εφαρμοσμένη) διάπλαση των επιμέρους ερευνητικών κατευθύνσεων του Εκκλησιαστικού Δικαίου.
SKU: n/a
ΜΕΛΕΤΕΣ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Το παρόν πόνημα πραγματεύεται επιλεκτικώς ορισμένα γεγονότα από την ιστορική διαδρομή της Εκκλησίας κατά την περίοδο της β’ Χιλιετίας. Έχοντας ως αφετηρία το τραγικό γεγονός του Σχίσματος του 1054 με τη διακοπή των κανονικών εκκλησιαστικών σχέσεων Ανατολής – Δύσης προσεγγίζει με τη δέουσα επιστημονική μεθοδολογία τα σημαντικότερα συμβάντα που συνέβαλαν στη διαμόρφωση του σύγχρονου κατακερματισμένου χριστιανικού κόσμου. Εξετάζει τα βασικά χαρακτηριστικά των επιμέρους χριστιανικών παραδόσεων και προσδιορίζει τις μεταξύ τους διαφορές, οι οποίες αποτέλεσαν κατά καιρούς πεδίο τριβής και έντασης με την εκδήλωση ακόμη και ακραίων φαινομένων μισαλλοδοξίας και φανατισμού, ιδίως στον ευρωπαϊκό χώρο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις προσπάθειες των Ορθοδόξων για την αποκατάσταση της εκκλησιαστικής ενότητας με τη Δύση και στη θεσμική λειτουργία του Οικουμενικού Πατριαρχείου κατά την Οθωμανική περίοδο.
Περιεχόμενα
Προλογικό Σημείωμα σελ. 7-20
- Εκκλησιαστική Κρίση και Διάσπαση του Χριστιανικού Κόσμου (Θ’-ΙΑ’ ΑΙ.) σελ 21-60
- Σταυροφορικές Εκστρατείες της Δύσης στην Ανατολή (ΙΑ’-ΙΕ’ ΑΙ.) σελ 61-108
- Ορθόδοξη Εκκλησία σελ 109-698
- Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία σελ 699-798
- Προτεστάντες σελ 799-838
SKU: 1414 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, ΠανεπιστημιακάΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Η διαδικασία, το πέρασμα, οι εσωτερικές και κοινωνικές διεργασίες, από την εθναρχική στην εθνική συνείδηση, είναι μακρόχρονες και επώδυνες. Η εθναρχική συνείδηση διαμορφώνεται στην Οθωμανική Αυτοκρατορία με τον θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Η δημιουργία μιας συνείδησης προϋποθέτει πολιτιστική ταυτότητα και κυρίαρχη γλώσσα. Στην εθναρχική συνείδηση την πολιτιστική ταυτότητα συγκροτεί η Ορθόδοξη Εκκλησία και κυρίαρχη γλώσσα είναι η ελληνική. Ένας χρονικός προσδιορισμός για την αρχή των διεργασιών της εθναρχικής συνείδησης είναι το 1453. Το ιστορικό γεγονός είναι η πτώση της Κωνσταντινούπολης. Μετά την Άλωση με τις δικαιοδοσίες των θρησκευτικών και πολιτικών προνομίων του Πορθητή οι ορθόδοξοι της αυτοκρατορίας, ανεξάρτητα από τη γλώσσα που μιλούσαν, συγκρότησαν το ορθόδοξο μιλέτ, το ορθόδοξο Γένος, τη Ρωμιοσύνη, με κέντρο και κεφαλή τους τον Οικουμενικό Πατριάρχη.
Στην Οθωμανική Αυτοκρατορία ο όρος “Ρωμιός” ταυτιζόταν με τον ορθόδοξο και μόνο υπήκοο της αυτοκρατορίας. Ο Ρωμιός όμως δεν είναι δυνατό να ανέλθει στην κορυφή της πυραμίδας του ορθόδοξου πολυεθνοτικού Γένους, εάν δεν γνωρίζει την ελληνική γλώσσα, την οποία θα πρέπει να μάθει, εάν δεν είναι η μητρική του γλώσσα. Πατριάρχης, Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, φαναριώτικη κοινωνία, λογάδες και πραματευτάδες του ορθόδοξου Γένους, της Ρωμιοσύνης, γνωρίζουν ελληνικά. Η γλώσσα τους συνδέει και τους συστοιχίζει με τον ελληνικό πολιτισμό. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 164 -
Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Στην εποχή της ύστερης νεωτερικότητας, όπου κυριαρχεί η ακοινωνησία και η ιδιώτευση του υποκειμένου και σχετικοποιείται κάθε ηθική αξία πανανθρώπινης ισχύος, κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλοπροσφοράς, οι εκάστοτε πολιτισμοί, με τα ιδιαίτερα θρησκευτικά τους υποστρώματα, οφείλουν να συνεισφέρουν στην υπέρβαση αυτών των αποτελεσμάτων καλλιεργώντας τις απαραίτητες αξίες και προοπτικές της συνεργασίας, της κοινωνικής αλληλεγγύης και της κοινωνικής συνοχής.
Η παροχή ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή όλων ανεξαιρέτως των ανθρώπων θα πραγματοποιηθεί εντός ενός πλαισίου καλλιέργειας και ανάπτυξης διαπολιτισμικά ικανών πολιτών, με ευχέρεια συναναστροφής τόσο με τα άτομα που είναι φορείς της ίδιας πολιτισμικής και θρησκευτικής νοοτροπίας όσο και διαφορετικής κοσμοθεωρητικής αντίληψης. Για να επιτύχουμε την ομαλοποίηση της ανθρώπινης κοινωνίας και την πρόοδό της στην εποχή της ύστερης νεωτερικότητας χρειάζεται να πατάξουμε τη μισαλλοδοξία μεταξύ των πολιτισμών και των θρησκειών, να εξαλείψουμε τη νοοτροπία όπου η καθεμία και ο καθένας θα κατηγορεί τους άλλους, τους ξένους, τους διαφορετικούς για εχθρότητα, οπισθοδρόμηση και βαρβαρότητα.
SKU: n/a -
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Τα βιβλία είναι μια πυγολαμπίδα, που φέγγει στο σκοτάδι και δεν σβήνει ποτέ. Τα βιβλία είναι τα μαγικά μας μάτια, είναι το φως, είναι αυτά που κουβαλάμε στους σκονισμένους δρόμους της ζωής μας, για να μας οδηγήσουν στο φως… Τα βιβλία σου ξεκλειδώνουν τα μυστικά του κόσμου… Σε ταξιδεύουν… Ναι, μέσα από τα βιβλία διαβάζουμε τον κόσμο γύρω μας, αλλά και τον κόσμο μέσα μας, για να δούμε ποιοι είμαστε και πού πάμε… Το βιβλίο είναι αυτό που ξεκλειδώνει αναρίθμητες πόρτες, στο παρελθόν, στο παρόν, στο μέλλον, στις καρδιές μας, στο μυαλό μας…
Ένα τέτοιο βύθισμα του αναγνώστη στο βιβλίο και συγκεκριμένα στο λογοτεχνικό φαινόμενο, που είναι πολυσχιδές, ιδιότυπο και δεν προσδιορίζεται, επιχειρεί, στο μέτρο του δυνατού, το παρόν βιβλίο με τίτλο Ερμηνευτικά κλειδιά Λογοτεχνικής Ανάγνωσης…
Τα ερμηνευτικά αυτά κλεδιά θα διαγείρουν στον αναγνώστη απεριόριστα πεδία στοχασμού και κριτικού προβληματισμού, θα του ενεργοποιήσουν αναγνωστικές τάσεις, θα του ανοίξουν δρόμους ονειροπόλησης, θα εξυφάνουν συστήματα αξιών μέσα από φανερές ή σιωπηλές σημαίνουσες, θα εκφράσουν εναλλακτικές συλλήψεις ζωής, θα τον οδηγήσουν να διαμορφώσει στάσεις ζωής και να αναζητήσει απαντήσεις σε καθολικά υπαρξιακά ερωτήματα. Και δεν χρειάζεται παρά μόνο το ερμηνευτικό κλειδί για μια γόνιμη συνάντηση με τα κείμενα…
SKU: n/a
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-
Ξένη Λογοτεχνία
Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΧΤΥΠΑΕΙ ΠΑΝΤΑ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ
Μια συναρπαστική ερωτική ιστορία που εξουσιάζεται από δυνάμεις του ασυνείδητου και ταλαντεύεται ανάμεσα στην τρυφερότητα και το βίαιο πάθος, ένα έγκλημα με απροσδόκητα αποτελέσματα είναι το θέμα αυτού του πρώτου μυθιστορήματος του Κέιν. Ο Κέιν είναι ένας από τους «σκληρούς» Αμερικάνους συγγραφείς που καθρεφτίζει στα βιβλία του μ’εξαιρετική ζωντάνια ένα κόσμο όπου επικρατούν βίαιες συνθήκες. Ο κόσμος του είναι ο κόσμος της ελευθερίας, του χρήματος, της δύναμης, της περιπέτειας, του κακού, της σαγήνης του απαγορευμένου, της ακατανίκητης ερωτικής έλξης. Μάστορας του διαλόγου κατορθώνει να υπνωτίζει τον αναγνώστη μέχρι και την τελευταία σελίδα. Όπως ομολόγησε ο Αλμπέρ Καμύ, «Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυό φορές» ήταν η πηγή της έμπνευσης και το πρότυπο του για να γράψει τον «Ξένο».
SKU: 573
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-
Ελληνική Λογοτεχνία, Νέες Κυκλοφορίες
Ενθυμούμενος το παρελθόν, οραματίζομαι το μέλλον: Πτυχές ενός πολυτάραχου και καλότυχου βίου
Ελληνική Λογοτεχνία, Νέες ΚυκλοφορίεςΕνθυμούμενος το παρελθόν, οραματίζομαι το μέλλον: Πτυχές ενός πολυτάραχου και καλότυχου βίου
Στις πρώτες πρωινές ώρες της 6ης Απριλίου του 1941 ο Γερμανός Πρέσβης στην Αθήνα, πρίγκιπας Έρμπαχ, επισημοποίησε με διακοίνωσή του προς τον έλληνα πρωθυπουργό Αλέξανδρο
Κορυζή τη γερμανική επίθεση εναντίον της Ελλάδας. Παρά τη σθεναρή αντίσταση του ελληνικού στρατού, η προέλαση των ναζιστικών δυνάμεων υπήρξε ταχεία. Είκοσι δύο ημέρες αργότερα, στις 28 Απριλίου 1941, οι Γερμανοί εισήλθαν στην Καρδίτσα.Την ημέρα εκείνη μία φάλαγγα μοτοσικλετιστών στάθμευσε για λίγο στην κεντρική πλατεία της Καρδίτσας. Εγώ και πολλά ακόμη παιδιά παρακολουθούσαμε εντυπωσιασμένοι τις γερμανικές μοτοσικλέτες. Κάποιος συνομήλικός μου, αναγνωρίζοντας την καταλληλότητα της στιγμής, πλησίασε ένα Γερμανό μοτοσικλετιστή και του είπε στα ελληνικά ότι είμαι Εβραίος. Εκείνος αρχικά δεν κατάλαβε. Μετά από λίγο, όμως, άρχισε να επαναλαμβάνει με δυνατή φωνή «Γιούντεν», «Γιούντεν», «Γιούντεν»και με μια βίαιη κίνηση μου έπιασε το κεφάλι και το ακούμπησε στο ντεπόζιτο της μηχανής του. Το περιστατικό τερματίστηκε χωρίς κάποια άλλη δυσμενή συνέπεια, διότι τη στιγμή εκείνη δόθηκε στους Γερμανούς η εντολή να αναχωρήσουν. Το συγκεκριμένο συμβάν, ωστόσο, έμεινε χαραγμένο στη μνήμη μου για να μου θυμίζει ότι στη συνείδηση πολλών
συμπολιτών μου ήμουν πάντοτε παιδί ενός άλλου(;) Θεού.Από τη γέννησή μου όλοι γνωρίζουν ότι είμαι Εβραίος και με κατατάσσουν σε μία μειονοτική πληθυσμιακή ομάδα με διακριτά, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (θρησκευτικά, γλωσσικά, πολιτισμικά), διαχωρίζοντάς με από τους υπόλοιπους Έλληνες. Είμαι Εβραίος. Αυτοπροσδιορίζομαι, όμως, ως Έλληνας Εβραίος. Πάνω απ’ όλα αισθάνομαι Έλληνας.
SKU: n/a