ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ
-
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
Φαινομελογία & Αισθητική των μέσων & σωματικότητα στη ψηφιακή εποχή
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΦαινομελογία & Αισθητική των μέσων & σωματικότητα στη ψηφιακή εποχή
Το βιβλίο πραγματεύεται την πολιτισμική λογική των μέσων στη μεταψηφιακή εποχή μέσα από μια φαινομενολογική προσέγγιση του φαινομένου, στον ίδιο χρόνο μελετά το αισθητικό σε σχέση με το πολιτικό όπως αυτό αρθρώνεται από τις αρχές του 21ου αιώνα και τις απαρχές της μεταδικτυακής τέχνης μέχρι την περίοδο της πανδημίας και του βιοτρόμου. Πρόκειται για τρία κεφάλαια με εισαγωγή και επίλογο όπου εκτός των άλλων προτείνεται μια γενεαλογία της σωματικότητας και της ψηφιακής απεικόνισης του σώματος στο καθεστώς μιας νέας αισθητικής των μέσων. Πως η ψηφιακή υπαρκτότητα και η μετα-ανθρώπινη υποτιθέμενη αφήγηση ουσιαστικά αποτελεί μέρος της μετα-αλήθειας και της τροπικής της νέας βιοπολιτικής σε σχέση με τη χειραγώγηση του βιώματος.
SKU: n/a -
Βιβλιοθήκη Δικαίου, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ: ΕΛΛΑΔΑ – ΕΥΡΩΠΗ (ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Βιβλιοθήκη Δικαίου, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ: ΕΛΛΑΔΑ – ΕΥΡΩΠΗ (ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Κύριος σκοπός του παρόντος συλλογικού έργου είναι η υποστήριξη της διδασκαλίας του μαθήματος επιλογής Δίκαιο και Θρησκεία, που παρέχεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ενόψει μάλιστα και της παρατηρούμενης ελλέιψεως ολοκληρωμένων και έγκυρων σχετικών έργων.
Το μάθημα αυτό διαπνέεται από την πολυεδρική επιστημονική προσέγγιση των νέων νομικών δεδομένων που θέτει κατά τις τελευταίες δεκαετίες η ανάδυση καινοφανών προκλήσεων από την επιρροή της θρησκείας στον ελληνικό και ευρωπαϊκό δημόσιο χώρο, όπως το γεγονός αυτό επιμαρτυρείται από την προϊούσα αύξηση της συναφούς νομολογίας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Η δεύτερη αναθεωρημένη έκδοση του έργου περιλαμβάνει μελέτες συναδέλφων και μη, οι οποίοι τιμούν με τη διδασκαλία τους το μάθημα, προσθέτοντας επιστημονική ποιότητα και σύγχρονους προβληματισμούς σε επίκαιρα ζητήματα της πολυεπίπεδης θεματικής τους.
Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου
SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες
1920 THE SYNODICAL ENCYCLICAL “UNTO THE CHURCHES OF CHRIST EVERYWHERE”
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες1920 THE SYNODICAL ENCYCLICAL “UNTO THE CHURCHES OF CHRIST EVERYWHERE”
The 1920 Encyclical is proof of the Great Church’s sensitivity toward a good witness in a world that is constantly changing and evolving. The references in the Encyclical to the signs of the times remind us of the Church’s eternal duty to speak “of the hope that is in us” (1 Peter 3:15) amid historical challenges and to highlight the same positive challenge for humankind, culture, and civilizations, in every era. It also confirms that an introverted. Orthodoxy cannot give this testimony. Isolationism does not correspond to the essence of the Gospel and has never benefited the Church […]
One hundred years ago, the Great Church expressed through the Synodical Encyclical “Unto the Churches of Christ Everywhere” its anguish over the fact of division of the Christian world and proposed concrete steps towards unity through the common witness and cooperation of the Churches, primarily in practical matters. Today we, too are fighting for the course of the Ecumenical Movement after many decades of intense activity in this area. The difficulties of this project are obvious, but so are the positive perspectives and possibilities. We continue, with trust in God’s providence and with an immovable common goal, as formulated by the Holy and Great Synod of the Orthodox Church, the “final restoration of unity in right faith and love.”
An Extract from the Greeting
by His All-Holiness
Ecumenical Patriarch BartholomewSKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ
Το βαρυσήμαντο έργο χωρίζεται σε τέσσερα μέρη.
Το πρώτο μέρος περιέχει υπομνήσεις εκκλησιαστικών γεγονότων στην Κωνσταντινούπολη, που αρχίζουν χρονολογικά (Ιανουάριος-Δεκέμβριος) από το 330 έως το 1901. Αναγράφονται οι γεννήσεις και οι θάνατοι των ιστοριογράφων στους οποίους οφείλεται η απομνημόνευση πολλών γεγονότων. Εκδίδονται τέσσερα στιχουργήματα περί πυρκαγιών, που σημειώθηκαν στην Κωνσταντινούπολη: του Βαρνάβα Κυπρίου, του Κωνσταντίνου Καρατζά (1728) και του Κωνσταντίνου Δαπόντε (1755, 1756). Παρουσιάζονται τα σωζόμενα ιερά σκεύη και αρχιερατικά άμφια του πατριαρχικού ναού. Ακόμα τα άγια λείψανα του πατριαρχικού ναού, όπως τεμάχια των αγίων Χαραλάμπους, Τρύφωνος, Ιωάννου του Ελεήμονος, του οσίου Αντωνίου, του αγίου Ανθίμου του Σηλυβριανού και του αγίου Γεωργίου.
Το δεύτερο μέρος ασχολείται με το συναξάρι της Αγίας Εκκλησίας των Κωνσταντινουπολιτών, το οποίο περιέχει ακίνητες και κινητές εορτές τους έτους, στις οποίες γίνεται λόγος για ναούς και μονές, που τιμώνται στη μνήμη τους και στην περιοχή, που βρισκόταν και εόρταζαν. Τέλος, υπάρχουν συνάξεις κινητών εορτών κατά την περίοδο του Τριωδίου.
Το τρίτο μέρος παρουσιάζει ημερολόγιο πανηγύρεων της Κωνσταντινούπολης, των περιοχών εντός των τειχών της πόλεως, τον απέναντι και πέριξ, καθώς και των Πριγκηποννήσων. Επίσης εορτολόγιο πανηγύρεων από τον Ιανουάριο μέχρι τον Δεκέμβριο με σημαντικές εκκλησιαστικές και ιστορικές ειδήσεις περί ναών, αγιασμάτων, σωματείων, που εορτάζουν και πανηγυρίζουν.
Το τέταρτο μέρος περιέχει πατριαρχικά και κοινοτικά γράμματα από το 1601 έως το 1813. Συγκεκριμένα τόμο του Πατριάρχου Γρηγορίου Ε΄ περί των εκκλησιαστικών μεριδίων λεγομένων γεδικίων (στασιδίων) (1807) και κατάστιχο (1696-1804) του ναού της Θεοτόκου Καφατιανής. Γράμμα του Πατριάρχου Σαμουήλ Α΄ περί του ναού της Θεοτόκου Εγρίκαπι (1766) και έγγραφα της κοινότητας Μεγάλου Ρεύματος από το 1768 κ. εξ. Γράμματα των πατριαρχών Γρηγορίου Ε΄ (1798) και Νεόφυτου Ζ΄ περί της σχολής Μεγάλου Ρεύματος (1800), υποσχετικό ψαράδων (1797), γράμματα Ιωάννου Γεωργίου (1797) και Πατριάρχου Νεοφύτου Ζ΄ (1801), σημειώματα και έγγραφα περί της κοινότητας Σταυροδρομίου. Γράμματα πατριαρχών Τιμοθέου Β΄ (1615), Καλλινίκου Δ΄ περί των σχολών (1805), Γεράσιμου Γ΄ (1796) και Κωνσταντίου Α΄ (1831) περί των σχολών Μουχλίου, Γρηγορίου Ε΄ (1798), Ιερεμίου Δ΄ (1809) και Κυρίλλου ΣΤ΄ (1813) περί της σχολής Εδιρνέκαπι και Κυρίλλου ΣΤ΄ περί της σχολής Τζιβαλίου.
SKU: n/a
ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ & ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Σύγχρονη Ρουμανική Θεολογία
Η ΘΕΟΤΟΚΟΣ
“Είναι χαρακτηριστικό της Ορθοδοξίας να μη δείχνει ποτέ τη Θεοτόκο ξεχωριστά από τον Χριστό, έτσι όπως συμβαίνει στη Δύση. Αυτή είναι πάντα σε σχέση με τον Ιησού Χριστό. Γι’ αυτό, αυτή είναι η πιο κοντινή σ’ Αυτόν. Και ποιος μπορεί να είναι πιο κοντά στον υιό της, παρά μια μάνα. Αυτός γίνεται υιός μιας μητέρας, αγαπά μια ανθρώπινη μάνα όπως αγαπάμε εμείς τη δική μας μάνα, ακούει τις προσευχές της όπως ακούμε εμείς τις προσευχές της δικής μας μάνας. Η καρδιά της χτυπά ανάλογα με τους παλμούς Του. Αυτός ήρθε για να μας αγαπήσει και να σταυρωθεί για μας, επομένως δεν είναι δυνατό να μη μας αγαπήσει και αυτή και να μη συμπονά μ’ Αυτόν για όλα τα δεινά μας. Δεν είναι δυνατόν να μη προστρέχει και αυτή να μας βοηθήσει όπως Αυτός έρχεται προς βοήθειά μας, αν και μόνο από Αυτόν λαμβάνει όλη τη δύναμή της. Γι’ αυτό καλό είναι να προσευχόμαστε και στη Θεοτόκο, όπως κάνει η Εκκλησία και όπως κάνουν οι πιστοί, όχι για να μας λυτρώσει αλλά για να μας γλυτώσει από τις διάφορες ανάγκες και να μας βοηθήσει στις δυστυχίες μας και να παρακαλά τον Γιο της να μας λυτρώσει. Αυτός δεν είναι μόνος αλλά έχει μια μητέρα ανάμεσά μας· και έχοντας μια μητέρα ανάμεσά μας, μας έχει όλους κοντά. Και αυτή έχοντας Αυτόν σαν Υιό και αγαπώντας Τον σαν Υιό, αγαπά ό,τι αγαπά Αυτός. Και αφού Αυτός έγινε αδελφός μας, σημαίνει ότι αυτή είναι κατά κάποιο τρόπο και δική μας μητέρα, είναι η μητέρα όλων των αδελφών Του. Γι’ αυτό γίνεται πολύ ακουστή σ’ αυτήν η προσευχή που της απευθύνουμε. Ας κάνουμε αυτό με όλη την καρδιά, με όλη την δύναμη της προσευχής μας.” (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 835 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, ΠανεπιστημιακάΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Η διαδικασία, το πέρασμα, οι εσωτερικές και κοινωνικές διεργασίες, από την εθναρχική στην εθνική συνείδηση, είναι μακρόχρονες και επώδυνες. Η εθναρχική συνείδηση διαμορφώνεται στην Οθωμανική Αυτοκρατορία με τον θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Η δημιουργία μιας συνείδησης προϋποθέτει πολιτιστική ταυτότητα και κυρίαρχη γλώσσα. Στην εθναρχική συνείδηση την πολιτιστική ταυτότητα συγκροτεί η Ορθόδοξη Εκκλησία και κυρίαρχη γλώσσα είναι η ελληνική. Ένας χρονικός προσδιορισμός για την αρχή των διεργασιών της εθναρχικής συνείδησης είναι το 1453. Το ιστορικό γεγονός είναι η πτώση της Κωνσταντινούπολης. Μετά την Άλωση με τις δικαιοδοσίες των θρησκευτικών και πολιτικών προνομίων του Πορθητή οι ορθόδοξοι της αυτοκρατορίας, ανεξάρτητα από τη γλώσσα που μιλούσαν, συγκρότησαν το ορθόδοξο μιλέτ, το ορθόδοξο Γένος, τη Ρωμιοσύνη, με κέντρο και κεφαλή τους τον Οικουμενικό Πατριάρχη.
Στην Οθωμανική Αυτοκρατορία ο όρος “Ρωμιός” ταυτιζόταν με τον ορθόδοξο και μόνο υπήκοο της αυτοκρατορίας. Ο Ρωμιός όμως δεν είναι δυνατό να ανέλθει στην κορυφή της πυραμίδας του ορθόδοξου πολυεθνοτικού Γένους, εάν δεν γνωρίζει την ελληνική γλώσσα, την οποία θα πρέπει να μάθει, εάν δεν είναι η μητρική του γλώσσα. Πατριάρχης, Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, φαναριώτικη κοινωνία, λογάδες και πραματευτάδες του ορθόδοξου Γένους, της Ρωμιοσύνης, γνωρίζουν ελληνικά. Η γλώσσα τους συνδέει και τους συστοιχίζει με τον ελληνικό πολιτισμό. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 164 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Β’
Ζητήματα που σχετίζονται με τη διοίκηση και οργάνωση της εκκλησίας, τις εξωτερικές προκλήσεις και τις εσωτερικές διενέξεις, που την ταλάνισαν κατά την πρώτη χιλιετία, εκτέθηκαν ήδη επιλεκτικώς στον Α τόμο της Εκκλησιαστικής Ιστορίας. Ακολουθώντας το νήμα της ιστορικής διαδρομής της και έχοντας ως αφετηρία τη διακοπή των κανονικών εκκλησιαστικών σχέσεων Ανατολής – Δύσης με το σχίσμα του 1054, ο ανα χείρας τόμος αναλώνεται στα σημαντικότερα συμβάντα που σημάδεψαν τη μετέπειτα πορεία της και διαμόρφωσαν τη σύγχρονη κατάσταση του κατακερματισμένου χριστιανικού κόσμου . Μέσα από την επιστημονική διερεύνηση αυτών δίνεται η δυνατότητα επισήμανσης και βαθύτερης κατανόησης των συνθηκών και παραγόντων που συντέλεσαν στη διάσπαση της εκκλησιαστικής ενότητας και έκτοτε στην αποτυχία των προσπαθειών που αναλήφθηκαν για την αποκατάσταση της. Προσδιορίζονται, επίσης οι διαφορές των εκκλησιαστικών παραδόσεων μεταξύ των Ορθόδοξων, των Ρωμαιοκαθολικών και των Προτεσταντών οι οποίες αποτελούν σημεία συνεχούς τριβής και έντασης στις μεταξύ τους σχέσεις, προσλαμβάνοντα κατά καιρούς εκρηκτικές διαστάσεις με την εκδήλωση ακραίων φαινομένων μισαλλοδοξίας, με αποτέλεσμα οι πληγές του παρελθόντος να παραμένουν ακόμη μέχρι τις μέρες μας χαίνουσες.
SKU: 250 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Το παρόν πόνημα πραγματεύεται επιλεκτικώς ορισμένα γεγονότα από την ιστορική διαδρομή της Εκκλησίας κατά την περίοδο της β’ Χιλιετίας. Έχοντας ως αφετηρία το τραγικό γεγονός του Σχίσματος του 1054 με τη διακοπή των κανονικών εκκλησιαστικών σχέσεων Ανατολής – Δύσης προσεγγίζει με τη δέουσα επιστημονική μεθοδολογία τα σημαντικότερα συμβάντα που συνέβαλαν στη διαμόρφωση του σύγχρονου κατακερματισμένου χριστιανικού κόσμου. Εξετάζει τα βασικά χαρακτηριστικά των επιμέρους χριστιανικών παραδόσεων και προσδιορίζει τις μεταξύ τους διαφορές, οι οποίες αποτέλεσαν κατά καιρούς πεδίο τριβής και έντασης με την εκδήλωση ακόμη και ακραίων φαινομένων μισαλλοδοξίας και φανατισμού, ιδίως στον ευρωπαϊκό χώρο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις προσπάθειες των Ορθοδόξων για την αποκατάσταση της εκκλησιαστικής ενότητας με τη Δύση και στη θεσμική λειτουργία του Οικουμενικού Πατριαρχείου κατά την Οθωμανική περίοδο.
Περιεχόμενα
Προλογικό Σημείωμα σελ. 7-20
- Εκκλησιαστική Κρίση και Διάσπαση του Χριστιανικού Κόσμου (Θ’-ΙΑ’ ΑΙ.) σελ 21-60
- Σταυροφορικές Εκστρατείες της Δύσης στην Ανατολή (ΙΑ’-ΙΕ’ ΑΙ.) σελ 61-108
- Ορθόδοξη Εκκλησία σελ 109-698
- Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία σελ 699-798
- Προτεστάντες σελ 799-838
SKU: 1414 -
Βαλκάνια Ορθόδοξα, Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες
Ευαγγελισμός: Ανασυγκρότηση της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας από τα ερείπια
Βαλκάνια Ορθόδοξα, Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες ΚυκλοφορίεςΕυαγγελισμός: Ανασυγκρότηση της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας από τα ερείπια
Η Αλβανία είναι μια όμορφη χώρα με πλούσια ιστορία, που καυχάται ότι έχει μακρά χριστιανική παράδοση από τα χρόνια του Απ. Παύλου, με κυρίαρχη τη χριστιανική πίστη επί δεκαπέντε περίπου αιώνες. Η χώρα υπέστη τον οθωμανικό ζυγό για 500 χρόνια και στη συνέχεια μία ασύλληπτα σκληρή αθεϊστική εκστρατεία, που επιχείρησε να εκριζώσει εντελώς κάθε ίχνος θρησκείας. Πολλοί φοβήθηκαν ότι πράγματι πέτυχε να εξοντώσει το όνομα του Χριστού από την καρδιά και τον νου του λαού της. Η Αλβανία είναι μία χώρα που αποτελεί ένα ακραίο παράδειγμα με μία ολοσχερώς κατεστραμμένη Εκκλησία στους σύγχρονους καιρούς.
Ανορθωμένη, όμως, πάνω στα ερείπια, που σωρεύτηκαν από αυτούς τους διωγμούς, σήμερα υπάρχει μία Εκκλησία που σφύζει από ζωή. Μία Ορθόδοξη Εκκλησία που φροντίζει να ενεργεί ως φως προς εκείνους που ευρίσκονται μέσα στα φυσικά όρια της Αλβανίας. Συγχρόνως, είναι προσηλωμένη στο καθήκον να ακτινοβολεί το μήνυμα του Ευαγγελίου στην οικουμένη. Αυτή η ζωντάνια από πολλούς θεωρείται ως ένα σύγχρονο θαύμα. Η ταχεία ανασύσταση της προκαλεί ερωτήματα στην έρευνα μας: Ποια είναι τα αποτελέσματα αυτής της ανασυγκρότησης; Σύμφωνα με ποιες αρχές ανοικοδομήθηκε αυτή η Εκκλησία; Ποιος παρέλαβε το μήνυμα που μετέδωσε η Εκκλησία της Αλβανίας; Με ποιον τρόπο το προσέλαβαν οι παραλήπτες του;
Αυτά τα ερωτήματα μέχρι σήμερα έχουν επί το πλείστον μείνει αναπάντητα. Γι’ αυτόν τον λόγο μία συστηματική εξέταση τους άξιζε να τα απαντήσει, καθώς είναι κατ’ εξοχήν σημαντικά για τον πολυπολιτισμικό κόσμο μέσα στον οποίο σήμερα ζούμε.
SKU: n/a
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ
-
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
George Sand: Η ιστορία της ζωής μου
Στο δωμάτιό μου, στην εξοχή, έχω το πορτραίτο της προγόνου μου στα νιάτα της. Δείχνει μια συγκλονιστική καλλονή να ποζάρει μπροστά στο ζωγράφο, μάλιστα μακιγιαρισμένη. Εξαιρετικά μελαχρινή, εντελώς αντίθετα από την ιδέα που έχουμε εμείς για τις βόρειες καλλονές. Τα μαλλιά της, κατάμαυρα σαν μελάνι, είναι δεμένα πίσω με αγκράφες με ρουμπίνια, ενώ το μέτωπο της, εντελώς λείο καιακάλυπτο, δεν έχει τίποτε το σεμνό. Μεγάλες και ακατάστατες τρέσες πέφτουνε πάνω στο στήθος της. Φορά την ίδια ρόμπα από χρυσό μπροκάρ καλυμμένο με πολύτιμα πετράδια και τον κόκκινο βελούδινο μανδύα με γούνα ζιμπελίνας που φορούσε οταν την βρήκανε μέσα στο φέρετρο. Παραδέχομαι πως αυτή η καλλονή με το σκληρό χαμόγελο δεν μού αρέσει, μάλιστα μετά την εκταφή το πορτραίτο μου φέρνει λίγο φόβο, το βράδυ, όταν με κοιτάζει με τα λαμπερά της μάτια. Μοιάζει σαν να μού λέει, «Με τι χαζομάρες, καημενούλα μου, εκφυλισμένο έκτρωμα της περήφανής μου ράτσας, ταλαιπωρείς το φτωχό σου μυαλουδάκι; Τι είναι αυτή η χίμαιρα της ισότητας που γεμίζει τα όνειρά σου; Ο έρωτας δεν είναι αυτό που πιστεύεις. Οι άντρες δεν θα γίνουνε ποτέ αυτό που ελπίζεις. Δεν φτιάχτηκαν για τίποτ’ άλλο παρά για να τους κοροϊδεύουν οι βασιλιάδες, οι γυναίκες και οι ίδιοι τους οι εαυτοί». Η πιο ζωντανή και μάλιστα η πιο θρησκευτική απ’ όλες τις προόδους του ανθρώπινου πνεύματος είναι, για να μιλήσω τη γλώσσα της δικής μου εποχής, η έννοια της αλληλεγγύης. Οι άνθρωποι όλων των εποχών την αισθάνονταν, είτε απόένστικτο είτε χάρη στην πνευματική τους διαύγεια […] Υπάρχει όμως κι ένα άλλοείδος προσωπικής δουλειάς, που τήν κάνουμε πιο σπάνια, και η οποία κατά τη γνώμη μου έχει εξίσου μεγάλη χρησιμότητα. Είναι το ν’ αφηγηθείς την εσωτερικήσου ζωή, τη ζωή της ψυχής, με άλλα λόγια την ιστορία του πνεύματος και της καρδιάς σου, με σκοπό την αδελφική διδαχή.
George Sand
SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΙΕΡΟΙ ΤΟΠΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗ ΔΙΝΗ ΤΟΥ ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΜΟΥ (19ος-20ος ΑΙΩΝΑΣ)
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΙΕΡΟΙ ΤΟΠΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗ ΔΙΝΗ ΤΟΥ ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΜΟΥ (19ος-20ος ΑΙΩΝΑΣ)
Οι ιεροί τόποι λατρείας προκρίθηκαν από τους προπαγανδιστές ως το πιο αναγκαίο σημείο διείσδυσης για θρησκευτική αλλοίωση της κατάστασης. Μετατράπηκαν σε αρένα διαπληκτισμών και ταραχών. Πυρπολήσεις, πυροβολισμοί και δολοφονίες μέσα σ’ αυτούς, συνθέτουν το νέο σκηνικό.
Η προέλευση των θρησκευτικών προπαγανδών είναι εξωγενής και ως ξενοκίνητες αποκαλούνται ξένες. Είναι εισαγόμενες στην οθωμανική επικράτεια από τις τότε Μεγάλες ή ξένες δυνάμεις. Κάθε μια είχε υπό την προστασία της κάποια εισαγόμενη κίνηση θρησκευτικού χριστιανικού δόγματος ή κάποια εθνοφυλετική με όχημα πάλι τον θρησκευτικό παράγοντα, στο εσωτερικό της οθωμανικής επικράτειας.
Ο τότε ρόλος της επίσημης ισλαμικής ιδεολογίας, μέσα στις ξένες θρησκευτικές χριστιανικές προπαγάνδες στην ίδια επικράτεια, ήταν πολύ εμφανής. Εκδηλωνόταν στην αρχή του “διαίρει και βασίλευε” αλλά και της υπεροχής της επίσημης ισλαμικής ιδεολογίας έναντι των άλλων θρησκειών.
Παρεκκλήσια, εξωκκλήσια, αγιάσματα, μοναστήρια, μετόχια μοναστηριών και τα περιουσιακά τους στοιχεία, βακούφια και συναφή, λεηλατούνταν ή βανδαλίζονταν ή αρπάζονταν παράνομα ή τέλος πυρπολούνταν, ώστε να μην μπορούν οι φυσικοί κάτοχοί τους να τα χρησιμοποιήσουν “δι΄ ἐξάσκησιν τῆς θρησκείας” τους.
Δυστυχώς, το Λατρευτικό Ζήτημα της περιόδου 1870-1912, μέσα και έξω από τους ιερούς τόπους λατρείας, δεν είναι φαινόμενο και γεγονός, που το συναντούμε μόνο σ’ αυτή την χρονική περίοδο. Είναι διαχρονικό, και πολλές φορές εξελίσσεται σε πανανθρώπινο επίπεδο. Είναι, επίσης, επαναλαμβανόμενο, με διάφορες κάθε φορά εκδηλώσεις, μορφές και ανάλογα αφηγήματα. Το ανιχνεύουμε, το ζούμε και το πληροφορούμαστε και σήμερα.
SKU: n/a -
Βαλκάνια Ορθόδοξα, Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ
Για όλους τους σλαβικούς λαούς καθώς και για τον ελληνικό, οι άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος παραμένουν πάντοτε ορόσημα ανεξάντλητης πνευματικής ακτινοβολίας και προσφοράς, ως άγιοι που ενώνουν τους λαούς, καθώς τέτοιο είναι το έργο κάθε αγίου. Οι άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος είναι εκείνοι οι οποίοι με το έργο τους ενέταξαν τους Σλάβους στο βυζαντινό πολιτισμό διδάσκοντάς τους την ελληνορθόδοξη παιδεία, ενώνοντας την ιστορική πορεία των λαών αυτών της βαλκανικής
Στην ΕΕ των 27, η Ελλάδα, ως χώρα μέλος, γεωγραφικά είναι το ανατολικό της σύνορο. Πολιτισμικά, όμως, αποτελεί γέφυρα αλληλεπίδρασης Ανατολικού και Δυτικού πολιτισμού. Γι’ αυτό το λόγο, ιδιαίτερα σήμερα, είναι σημαντικό να βρεθούν και να εμπεδωθούν οι κοινές συνιστάμενες των χωρών σε θέματα πολιτισμού. Η πολιτιστική κληρονομιά του έργου των Θεσσαλονικέων αδελφών και φωτιστών των Σλάβων, αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, μπορεί να αποτελέσει μια σημαντική βάση για αυτές. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)SKU: 148 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΙΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΑΡΑΠΙ
Η παρούσα μελέτη ασχολείται με τη λατρεία της Ίσιδας/Σάραπι στο πλαίσιο του ελληνορωμαϊκού κόσμου. Η ενασχόλησή μας με τα διάφορα φαινόμενα που διαμορφώνουν το συνολικό χαρακτήρα των ελληνιστικών χρόνων είναι απαραίτητη προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα την μεταμόρφωση της Ίσιδας από θεότητα ενός τοπικού πανθέου σε οικουμενική θεότητα που γνωρίζει ιδιαίτερη διάδοση σε ολόκληρο τον ελληνορωμαϊκό κόσμο.
Η μελέτη μιας ιστορικής περιόδου αποτελεί πραγματική πρόκληση για τη σύγχρονη έρευνα, αφού μας επιτρέπει να γνωρίσουμε τον πολιτισμό και τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων άλλων εποχών. Ταυτόχρονα, όμως, υπάρχει ο κίνδυνος δημιουργίας λανθασμένων εντυπώσεων και συμπερασμάτων που αποπροσανατολίζουν, στις περιπτώσεις που η έρευνα αυτή δεν πραγματοποιείται με τρόπο σφαιρικό και πολυδιάστατο. Ο κίνδυνος αυτός υποχρεώνει το μελετητή να στηρίξει την έρευνά του σε μια ιδιαίτερα προσεκτική στρατηγική προκειμένου να αξιοποιήσει τη μέθοδο της έρευνας, να ξεπεράσει τα εμπόδια που ορθώνουν οι λανθασμένες επιλογές και να σχηματίσει μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την εποχή που μελετά.
Βασική προϋπόθεση στην έρευνα αποτελεί η ορθή αξιολόγηση των παραγόντων που διαμορφώνουν το πλαίσιο της εποχής. […] (Από την εισαγωγή του βιβλίου)SKU: 251
ΜΕΛΕΤΕΣ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
Εκκλησιαστική Ιστορία: Ιστορία των θεσμών διοικήσεως και ζωής της Εκκλησίας της Ελλάδος, Δέκατος Ένατος – Εικοστός Αιώνας
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΕκκλησιαστική Ιστορία: Ιστορία των θεσμών διοικήσεως και ζωής της Εκκλησίας της Ελλάδος, Δέκατος Ένατος – Εικοστός Αιώνας
Περιεχόμενα
Προλεγόμενα
Α΄Μέρος
Κεφάλαιο Α΄ Συνοπτική ιστορική εξέλιξη των θεσμών διοικήσεως και ζωής της Εκκλησίας της Ελλάδος από το 5ο μέχρι το 1917 μ.Χ.
Κεφάλαιο Β’ Η διοίκηση της Εκκλησίας της Ελλάδος στην περίοδο 1917 έως σήμερα
Κεφάλαιο Γ΄Πνευματική, κοινωνική και φιλανθρωπική διακονία της Εκκλησίας στον αιώνα μαςΚεφάλαιο Δ’ Το καθεστώς διοικήσεως της Εκκλησίας της Ελλάδος από το 1974 μέχρι το 1998
Επιλεγόμενα
ΒιβλιογραφίαΒ’ ΜέροςΚεφάλαιο Α’ Το καθεστώς διοικήσεως των Ι. Μητροπόλεων των Νέων Χωρών (Νέας Ελλάδος)
Κεφάλαιο Β΄Η Συνοδική Πράξη της ΔΙΣ της Εκκλησίας της Ελλάδος περί αποδοχής της διοικήσεως των Μητροπόλεων των Νέων Χωρών της 20η Νοεμβρίου 1928
Κεφάλαιο Γ΄Η Συνέλευση της Ιεραρχίας των Νέων Χωρών του 1917
Κεφάλαιο Δ΄Το Εκκλησιαστικό Αρχιερατικό Συμβούλιο
Κεφάλαιο Ε΄ Μητροπόλεις και Επισκοπές των Νέων ΧωρώνΧάρτες εντός κειμένουΧάρτης 1 Οἱ ἐπαρχίες τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου στην Εὐρωπαϊκή Τουρκία κατά τήν περίοδο τοῦ Μακεδονικοῦ Ἀγῶνα 1904-1905
Χάρτης 2 Βιλαέτια Θεσσαλονίκης, Μοναστηρίου, Σκοπίων
Χάρτης 3 Ἡ Βαλκανική Χερσόνησος μετά τήν συνθήκη τοῦ Βουκουρεστίου τοῦ Ἰουλίου 1913
Χάρτης 4 Ἡ σταδιακή ἀνάπτυξη τοῦ Ἑλληνικοῦ Βασιλείου 1832-1947SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΠΟΥΔΗ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
Η Εισαγωγή ομοιάζει με την Κατήχηση της Εκκλησίας, η οποία εισάγει τους ανθρώπους στο μυστήριο της πίστεως. Όμως για να γίνουν χριστιανοί, χρειάζεται να ακολουθήσει το βάπτισμα και η δική τους συνεργία στη χάρη του Θεού.
Για τους χριστιανούς θεολογία δεν είναι ο λόγος που αρθρώνει ο άνθρωπος για τον Θεό, αυτό δηλαδή που μπορεί να συλλάβει με τις διανοητικές του δυνάμεις και στη συνέχεια να το περιγράψει με ποικίλους εκφραστικούς τρόπους, αλλά αυτό που ο Θεός αποκαλύπτει στους ανθρώπους. Πρόκειται για τον αποκαλυπτικό Λόγο του Θεού, που παίρνει ανθρώπινη μορφή, για να οδηγήσει τους ανθρώπους στον Θεό Πατέρα, την πηγή της ζωής και της αλήθειας. Η Ορθόδοξη Θεολογία στηρίζεται στη διερεύνηση της Αγίας Γραφής και στόχος της σε όλες τις εποχές και σήμερα είναι να μεταδίδει στους ανθρώπους το μήνυμα της σωτηρίας του Ιησού Χριστού. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)SKU: 146 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
Η Θεολογία του Θαύματος στην Ορθόδοξη Παράδοση: Η ερμηνευτική προσέγγιση των Πατέρων της Εκκλησίας και των εκκλησιαστικών συγγραφέων των δέκα πρώτων αιώνων στα θεραπευτικά θαύματα του Χριστού
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΗ Θεολογία του Θαύματος στην Ορθόδοξη Παράδοση: Η ερμηνευτική προσέγγιση των Πατέρων της Εκκλησίας και των εκκλησιαστικών συγγραφέων των δέκα πρώτων αιώνων στα θεραπευτικά θαύματα του Χριστού
Τα θαύματα του Χριστού και συγκεκριμένα οι θεραπείες αποτέλεσαν για τους Πατέρες ένα ζωντανό σωτηριολογικό γεγονός, το οποίο αφορά τον κάθε πιστό ξεχωριστά και ταυτόχρονα όλη την Εκκλησία. Για την γραμματειακή παράδοση η θεραπεία κάθε ασθενή που προσέγγιζε τον Χριστό δεν αποτελεί ένα ιστορικό γεγονός, αλλά μια διαρκή σωτηριολογική και εκκλησιολογική πραγματικότητα που επαναλαμβάνεται στη ζωή της Εκκλησίας και του κάθε πιστού. Οι θεραπείες σηματοδοτούν την εν Χριστώ ψυχική και σωματική μεταμόρφωση κάθε ανθρώπου, αποτελούν παραδείγματα βίου και παρακινούν τους χριστιανούς να αλλάξουν τη ζωή τους δείχνοντας μετάνοια και εμπιστοσύνη για τη θεραπεία τους στον Χριστό, ο οποίος θα τους οδηγήσει από την κατάσταση της φθοράς στην σωτηρία και την αθανασία. Επομένως, ήταν αναπόφευκτο οι θεραπείες του Χριστού να αξιοποιηθούν ποικιλοτρόπως από τους αγίους Πατέρες, για να ερμηνεύσουν τις Γραφές, να ορθοτομήσουν το λόγο της αλήθειας, να συμβουλεύσουν τους πιστούς και να παραγάγουν πλούσιο θεολογικό έργο.
SKU: n/a -
Βαλκάνια Ορθόδοξα, Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ
Για όλους τους σλαβικούς λαούς καθώς και για τον ελληνικό, οι άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος παραμένουν πάντοτε ορόσημα ανεξάντλητης πνευματικής ακτινοβολίας και προσφοράς, ως άγιοι που ενώνουν τους λαούς, καθώς τέτοιο είναι το έργο κάθε αγίου. Οι άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος είναι εκείνοι οι οποίοι με το έργο τους ενέταξαν τους Σλάβους στο βυζαντινό πολιτισμό διδάσκοντάς τους την ελληνορθόδοξη παιδεία, ενώνοντας την ιστορική πορεία των λαών αυτών της βαλκανικής
Στην ΕΕ των 27, η Ελλάδα, ως χώρα μέλος, γεωγραφικά είναι το ανατολικό της σύνορο. Πολιτισμικά, όμως, αποτελεί γέφυρα αλληλεπίδρασης Ανατολικού και Δυτικού πολιτισμού. Γι’ αυτό το λόγο, ιδιαίτερα σήμερα, είναι σημαντικό να βρεθούν και να εμπεδωθούν οι κοινές συνιστάμενες των χωρών σε θέματα πολιτισμού. Η πολιτιστική κληρονομιά του έργου των Θεσσαλονικέων αδελφών και φωτιστών των Σλάβων, αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, μπορεί να αποτελέσει μια σημαντική βάση για αυτές. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)SKU: 148
ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ
-
Μουσική Βιβλιοθήκη
HENDRIX : A biography by Chris Welch : Η ζωή και τα τραγούδια του
Συντελεστές: Chris Welch, Συγγραφέας
Έκδοση: επανέκδοση 2η (η πρώτη το 1988)
Έτος Έκδοσης: 2019
Σελιδοποίηση: 136
Μέγεθος: 12,5 χ 21
ISBN: 978-960-267-272-3
Γλώσσες : Αγγλική (eng) Ελληνική (gre)
Γλώσσα πρωτοτύπου : Αγγλική (eng)
Ημ/νία Παραχώρησης : 12/02/2019SKU: 1552
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-
-
Ξένη Λογοτεχνία
ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Από τον μιναρέ στο βάθος του δρόμου ακούγεται το κάλεσμα για την απογευματινή προσευχή. Στο μπαλκόνι πάνω από τον κήπο, ένα πεντάχρονο αγόρι στέκεται συνεπαρμένο. Τα χέρια του σφίγγουν το κιγκλίδωμα και το κεφάλι με τα ανάκατα ξανθά μαλλιά προβάλλει ανάμεσα από τα κάγκελα του στηθαίου. Ακούει τον μουεζίνη πέρα, μακριά στον ουρανό. Το μελαγχολικό του τραγούδι απλώνεται στη γειτονιά σαν απαλή καλοκαιρινή βροχή. Το μικρό αγόρι βλέπει το τουρμπάνι να κοντοστέκεται για μια στιγμή μετά το κάλεσμα, για να κοιτάξει προς τη Δύση.
Μερικά λεπτά πριν, ο ήλιος έλαμπε πυροκόκκινος πίσω απ’ τα ελαιόδεντρα και χαράκωνε τους καλυμμένους από κλήματα τοίχους του κήπου με μεγάλες άλικες λωρίδες. Το φως διαχεόταν από τα παράθυρα στην άλλη μεριά του δρόμου πάνω στα παρτέρια και τα μονοπάτια και για μια στιγμή η φωτιά στη δύση και η ανάκλαση της στη Ανατολή έκαιγαν με την ίδια ένταση. Εκείνη ακριβώς τη στιγμή οι σκιές στον κήπο χάθηκαν ως δια μαγείας και τα αντικείμενα έχασαν την υπόσταση τους. Οι φουντωτές φτέρες δίπλα στο πηγάδι, οι τριανταφυλλιές και τα ιεροβότανα, τα πολύχρωμα λουλούδια έγιναν ένα βελούδινο χαλί απροσδιόριστου σχήματος, που ένας εκκεντρικός βαφέας είχε βουτήξει σε ένα δοχείο με όλες τις αποχρώσεις του κόκκινου. (Από το πρόλογο του βιβλίου)
SKU: 578
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-
Ελληνική Λογοτεχνία, Νέες Κυκλοφορίες
Ο ΥΠΟΓΕΙΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ
Την εποχή των Παλαιολόγων η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία έχει χαράξει μια αυτοκαταστροφική πορεία και πνίγεται στο αίμα από τις εμφύλιες διαμάχες, τις θρησκευτικές έριδες, τις επιδρομές των Λατίνων και των αδελφών χριστιανών. Στον βάλτο της Καμπανίας, το 1340, ένας γέρος ψαράς, βρίσκει μια γυναίκα βαριά τραυματισμένη. Ποιά είναι; Τι μυστικά κρύβει; Ποια είναι αυτή η ομάδα των ανδρών που αυτοαποκαλούνται Συνετοί, που την περιβάλει; Οι ησυχαστικές έριδες και ο ξεσηκωμός ενάντια στους άρχοντες στην Θεσσαλονίκη από τους Ζηλωτές και μια πλοκή ανθρώπων που προσπαθούν να προστατέψουν μια μεγάλη κληρονομιά από τα μεγάλα ανθρώπινα πάθη, κρυμμένη μέσα στην υπόγεια καρδιά της Θεσσαλονίκης. Μια περιπέτεια αγωνίας και μυστηρίου, που η ιστορική πραγματικότητα μπλέκει με την μυθοπλασία και η φαντασία υπερτερεί της αλήθειας.
SKU: n/a -
Ελληνική Λογοτεχνία
ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΑΝΤΙΟ ΤΟΥ ΚΟΜΗ ΔΡΑΚΟΥΛΑ
Δύο δίδυμα από τη Θεσσαλονίκη, ο Φίλιππος και ο Αλέξανδρος Έλλις, αποφασίζουν να ταξιδέψουν στα Καρπάθια παρακινούμενοι από την επιθυμία τους να εξερευνήσουν το μυστήριο που εδώ και αιώνες περιβάλλει το «Καταραμένο» Κάστρο του Κόμη Δράκουλα. Η συνάντησή τους με τα ξαδέλφια τους από την Αμερική και την ατίθαση παρέα τους φέρνει τα πάνω κάτω στην ήρεμη περιήγησή τους αφού τους εμπλέκει σε μια απίστευτη ιστορία μυστηρίου στα έγκατα του «Δαιμονισμένου» Κάστρου.
Τα ανεξήγητα γεγονότα, οι διαβολικές συμπτώσεις και τα αλλεπάλληλα τρομοκρατικά χτυπήματα περιπλέκουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα ενισχύοντας την πεποίθηση των διδύμων Έλλις ότι το Πνεύμα του Παρεξηγημένου Μονάρχη Βλαντ Τσέπεσι συνεχίζει να πλανάται πάνω από τις κορυφές των Καρπαθίων, στοιχειωμένο από την αχαριστία των απογόνων του, που αρκετούς αιώνες μετά την ένδοξη διακυβέρνησή του, αποφάσισαν να του φορέσουν το χολυγουντιανό στέμμα του βασιλιά – βαμπίρου προκειμένου να προσελκύσουν τους ξένους τουρίστες.
Ποιος ήταν τελικά ο Κόμης Δράκουλας; Ο χαρισματικός ηγέτης που αγαπούσε και προστάτευε τον λαό και τη θρησκεία του από τους βαρβάρους επιδρομείς ή μήπως ο απόλυτος βασιλιάς τιμωρός που αντλούσε την εξουσία του μέσα από τη φρίκη των δημοσίων εκτελέσεων και των απάνθρωπων βασανιστηρίων; (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)SKU: 516 -
Ελληνική Λογοτεχνία, Νέες Κυκλοφορίες
ΞΕΧΕΙΛΙΣΜΑ ΚΑΡΔΙΑΣ
Το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας δεν είναι τίποτε άλλο, παρά η κατάθεση της προσωπικής μου μαρτυρίας. Στις σελίδες που ακολουθούν, ξεδιπλώνονται εμπειρίες και βιώματα που γεννήθηκαν κατά τη συναναστροφή μου με πρόσωπα της οικογένειάς μου αλλά και του ευρύτερου φιλικού μου περιβάλλοντος. Όλα αυτά μετουσιώνονται σε στίχους και αυτοί με τη σειρά τους σ’ένα αντίδωρο ευγνωμοσύνης και αγάπης!
SKU: n/a -
Ελληνική Λογοτεχνία
ΙΡΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
Προσπαθούσε να ανάψει το φιτιλάκι της πατριδογνωσίας. Δεν τα κατάφερε και το έγλειψε για να το υγράνει. Η φλόγα εξημέρωσε τον φόβο του κόσμου που έμοιαζε σαν αυτιστικό παιδί. Η ηχοφοβία αντιλάλησε στο παραμιλητό του. Άρπαξε το βυζί της μέρας και ρουφώντας τη ξελογιασμένη φωτεινότητα απόδιωξε την αιχμαλωσία των παιδικών χρόνων…
Βουτάς στη λίμνη, φτάνεις μέχρι το λαιμό, κολυμπάς, βγαίνεις απέναντι. Στεγνώνεις ακούγεται σούσουρο, όλη η λίμνη αποξηραίνεται και από τις φλέβες της ξεπετάγεται πελώριο λελέκι συνοδεία κρουστών. Ο θόρυβος καταλαγιάζει, αρχίζει το τρέμουλο της ξηρασίας. Στη δίψα σου επάνω χώνεις τα χείλη σου στον ουρανό. Δεν ακούς τίποτα, μόνο τη ψαλμωδίατης παλινόρθωσης αποκαθιστάς…(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)SKU: 503 -
Ελληνική Λογοτεχνία
ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΚΑΒΑΦΗ
Η πόλις
Η σατραπεία
Σοφοί δε προσιόντων
Μάρτιαι ειδοί
Τελειωμένα
Απολείπειν ο θεός Αντώνιον
Ο Θεόδοτος
Μονοτονία
Ιθάκη
Όσο μπορείς
Τρώες
Ο Βασιλεύς Δημήτριος
Η δόξα των Πτολεμαίων
Η συνοδεία του Διονύσου
Η μάχη της Μαγνησίας
Η δυσαρέσκεια του Σελευκίδου
Οροφέρνης
Αλεξανδρινοί Βασιλείς
Φιλέλλην
Τα βήματα
Ηρώδης Αττικός
Τυανεύς γλύπτης
Λυσίου γραμματικού τάφος
Ευρίωνος τάφος
Ούτος εκείνος
Τα επικίνδυνα
Μανουήλ Κομνηνός
Στην εκκλησία
Πολύ σπανίως
Του μαγαζιού
Ζωγραφισμένα
Θάλασσα του πρωιού
Ιωνικόν
Στου καφενείου την είσοδοΜια νύχτα
Επέστρεφε
Μακρυά
Ομνυεί
Επήγα
Πολυέλαιος
Απ’ τις εννιά
Νόησις
Ενώπιον του αγάλματος του Ενδυμίωνος
Πρέσβεις απ’ την Αλεξάνδρεια
Αριστόβουλος
Καισαρίων
Η διορία του Νέρωνος
Εις το επίνειον
Ένας θεός των
Λάνη τάφος
Ιασή τάφος
Εν πόλει της Οσροήνης
Ιγνατίου τάφος
Εν τω μηνί Αθύρ
Για τον Αμμόνη, που πέθανε 29 ετών, στα 610
Αιμιλιανός Μονάη, Αλεξανδρεύς, 628-655 μ. Χ.
Όταν διεγείρονται
Ηδονή
Έτσι πολύ ατένισα
Εν τη οδώ
Η προσθήκη του καπνοπωλείου
Πέρασμα
Εν εσπέρα
Γκρίζα
Κάτω απ’ το σπίτι
Το διπλανό τραπέζι
Θυμήσου, σώμα
Μέρες του 1903
Φωνές
Επιθυμίες
ΚεριάΈνας γέρος
Δέησις
Η ψυχές των γερόντων
Το πρώτο σκαλί
Διακοπή
Θερμοπύλες
Che fece… il cran rifiuto
Τα παράθυρα
Τείχη
Περιμένοντας τους Βαρβάρους
Απιστία
Η κηδεία του Σαρπηδόνος
Τα άλογα του Αχιλλέως
Ο ήλιος του απογεύματος
Να μείνει
Των Εβραίων (50 μ.Χ.)
Ίμενος
Του πλοίου
Δημητρίου Σωτήρος (162-150 π.Χ.)
Είγε ετελεύτα
Νέοι της Σιδώνος
Για νάρθουν
Ο Δαρείος
Άννα Κομνηνή
Βυζαντινός άρχων, εξόριστος, στιγουργών
Η αρχή των
Εύνοια του Αλεξάνδρου Βάλα
Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν
Κομμαγηνή 595 μ.Χ.
Ο Δημάρατος
Εκόμισα εις την τέχνη
Από την σχολήν του περιωνύμου φιλοσόφου
Τεχνουργός κρατήρων
Υπέρ της Αχαϊκής Συμπολιτείας πολεμήσαντες
Προς τον Αντίοχον Επιφανή
Σ΄ένα βιβλίο παληό-
Εν απογνώσειΟ Ιουλιανός, ορών ολιγορίαν
Επιτύμβιον Αντιόχου, βασιλέως Κομμαγηνής
Θέατρον της Σιδώνος (400 μ.Χ.)
Ο Ιουλιανός εν Νικομηδεία
Ήλθε για να διαβάσει
Πριν τους αλλάξει ο χρόνος
Το 31 π.Χ. στην Αλεξάνδρεια
Ο Ιωάννης Καντακουζηνός υπερισχύει
Τέμεθος, Αντιοχεύς 400 μ.Χ.
Από υαλί χρωματιστό
Το 25ον έτος του βίου του
Εις ιταλικήν παραλίαν
Στο πληκτικό χωριό
Απολλώνιος ο Τυρανεύς εν Ροδω
Η αρρώστια του Κλείτου
Εν δήμω της Μικράς Ασίας
Ιερεύς του Σεραπίου
Μέσα στα καπηλεία
Μεγάλη συνοδεία εξ ιερέων και λαϊκών
Σοφιστής απερχόμενος εκ Συρίας
Ο Ιουλιανός και οι Αντιοχείς
Άννα Δαλασσήνη
Μέρες του 1896
Δύο νέοι, 23 και 24 ετών
Παλαιόθεν Ελληνίς
Μέρες του 1901
Ουκ έγνως
Ένας νέος της τέχνης του λόγου στο 24ον έτος του
Εν Σπάρτη
Εικών εικοσιτριετούς νέου καμωμένη από φίλον του ομήλικα, ερασιτέχνην
Εν μεγάλη ελληνική αποικία 200 π.Χ.
Ηγεμών εκ δυτικής Λιβύης
Κίμων Λεάρχου, 22 ετών, σπουδαστής ελληνικών γραμμάτων (εν Κυρήνη)
Εν πορεία προς την Σινώπην
Μέρες του 1909, ’10, και ’11Μύρης Αλεξάνδρεια του 340 μ.Χ.
Αλέξανδρος Ιανναίος, και Αλεξάνδρα
Ωραία λουλούδια και άσπρα ως ταίριαζαν πολύ
Άγε ω βασιλεύ Λακεδαιμονίων
Στον ίδιο χώρο
Ο καθρέπτης στην είσοδο
Ρωτούσε για την ποιότητα
Ας φρόντιζαν
Κατά τες συνταγές αρχαίων Ελληνοσύρων μάγων
Στα 200 π.Χ.
Μέρες του 1908
Εις τα περίχωρα της ΑντιοχείαςSKU: 450