ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ
-
Βιβλιοθήκη Δικαίου, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ: ΕΛΛΑΔΑ – ΕΥΡΩΠΗ (ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Βιβλιοθήκη Δικαίου, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ: ΕΛΛΑΔΑ – ΕΥΡΩΠΗ (ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Κύριος σκοπός του παρόντος συλλογικού έργου είναι η υποστήριξη της διδασκαλίας του μαθήματος επιλογής Δίκαιο και Θρησκεία, που παρέχεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ενόψει μάλιστα και της παρατηρούμενης ελλέιψεως ολοκληρωμένων και έγκυρων σχετικών έργων.
Το μάθημα αυτό διαπνέεται από την πολυεδρική επιστημονική προσέγγιση των νέων νομικών δεδομένων που θέτει κατά τις τελευταίες δεκαετίες η ανάδυση καινοφανών προκλήσεων από την επιρροή της θρησκείας στον ελληνικό και ευρωπαϊκό δημόσιο χώρο, όπως το γεγονός αυτό επιμαρτυρείται από την προϊούσα αύξηση της συναφούς νομολογίας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Η δεύτερη αναθεωρημένη έκδοση του έργου περιλαμβάνει μελέτες συναδέλφων και μη, οι οποίοι τιμούν με τη διδασκαλία τους το μάθημα, προσθέτοντας επιστημονική ποιότητα και σύγχρονους προβληματισμούς σε επίκαιρα ζητήματα της πολυεπίπεδης θεματικής τους.
Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου
SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες
1920 THE SYNODICAL ENCYCLICAL “UNTO THE CHURCHES OF CHRIST EVERYWHERE”
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες1920 THE SYNODICAL ENCYCLICAL “UNTO THE CHURCHES OF CHRIST EVERYWHERE”
The 1920 Encyclical is proof of the Great Church’s sensitivity toward a good witness in a world that is constantly changing and evolving. The references in the Encyclical to the signs of the times remind us of the Church’s eternal duty to speak “of the hope that is in us” (1 Peter 3:15) amid historical challenges and to highlight the same positive challenge for humankind, culture, and civilizations, in every era. It also confirms that an introverted. Orthodoxy cannot give this testimony. Isolationism does not correspond to the essence of the Gospel and has never benefited the Church […]
One hundred years ago, the Great Church expressed through the Synodical Encyclical “Unto the Churches of Christ Everywhere” its anguish over the fact of division of the Christian world and proposed concrete steps towards unity through the common witness and cooperation of the Churches, primarily in practical matters. Today we, too are fighting for the course of the Ecumenical Movement after many decades of intense activity in this area. The difficulties of this project are obvious, but so are the positive perspectives and possibilities. We continue, with trust in God’s providence and with an immovable common goal, as formulated by the Holy and Great Synod of the Orthodox Church, the “final restoration of unity in right faith and love.”
An Extract from the Greeting
by His All-Holiness
Ecumenical Patriarch BartholomewSKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ
Το βαρυσήμαντο έργο χωρίζεται σε τέσσερα μέρη.
Το πρώτο μέρος περιέχει υπομνήσεις εκκλησιαστικών γεγονότων στην Κωνσταντινούπολη, που αρχίζουν χρονολογικά (Ιανουάριος-Δεκέμβριος) από το 330 έως το 1901. Αναγράφονται οι γεννήσεις και οι θάνατοι των ιστοριογράφων στους οποίους οφείλεται η απομνημόνευση πολλών γεγονότων. Εκδίδονται τέσσερα στιχουργήματα περί πυρκαγιών, που σημειώθηκαν στην Κωνσταντινούπολη: του Βαρνάβα Κυπρίου, του Κωνσταντίνου Καρατζά (1728) και του Κωνσταντίνου Δαπόντε (1755, 1756). Παρουσιάζονται τα σωζόμενα ιερά σκεύη και αρχιερατικά άμφια του πατριαρχικού ναού. Ακόμα τα άγια λείψανα του πατριαρχικού ναού, όπως τεμάχια των αγίων Χαραλάμπους, Τρύφωνος, Ιωάννου του Ελεήμονος, του οσίου Αντωνίου, του αγίου Ανθίμου του Σηλυβριανού και του αγίου Γεωργίου.
Το δεύτερο μέρος ασχολείται με το συναξάρι της Αγίας Εκκλησίας των Κωνσταντινουπολιτών, το οποίο περιέχει ακίνητες και κινητές εορτές τους έτους, στις οποίες γίνεται λόγος για ναούς και μονές, που τιμώνται στη μνήμη τους και στην περιοχή, που βρισκόταν και εόρταζαν. Τέλος, υπάρχουν συνάξεις κινητών εορτών κατά την περίοδο του Τριωδίου.
Το τρίτο μέρος παρουσιάζει ημερολόγιο πανηγύρεων της Κωνσταντινούπολης, των περιοχών εντός των τειχών της πόλεως, τον απέναντι και πέριξ, καθώς και των Πριγκηποννήσων. Επίσης εορτολόγιο πανηγύρεων από τον Ιανουάριο μέχρι τον Δεκέμβριο με σημαντικές εκκλησιαστικές και ιστορικές ειδήσεις περί ναών, αγιασμάτων, σωματείων, που εορτάζουν και πανηγυρίζουν.
Το τέταρτο μέρος περιέχει πατριαρχικά και κοινοτικά γράμματα από το 1601 έως το 1813. Συγκεκριμένα τόμο του Πατριάρχου Γρηγορίου Ε΄ περί των εκκλησιαστικών μεριδίων λεγομένων γεδικίων (στασιδίων) (1807) και κατάστιχο (1696-1804) του ναού της Θεοτόκου Καφατιανής. Γράμμα του Πατριάρχου Σαμουήλ Α΄ περί του ναού της Θεοτόκου Εγρίκαπι (1766) και έγγραφα της κοινότητας Μεγάλου Ρεύματος από το 1768 κ. εξ. Γράμματα των πατριαρχών Γρηγορίου Ε΄ (1798) και Νεόφυτου Ζ΄ περί της σχολής Μεγάλου Ρεύματος (1800), υποσχετικό ψαράδων (1797), γράμματα Ιωάννου Γεωργίου (1797) και Πατριάρχου Νεοφύτου Ζ΄ (1801), σημειώματα και έγγραφα περί της κοινότητας Σταυροδρομίου. Γράμματα πατριαρχών Τιμοθέου Β΄ (1615), Καλλινίκου Δ΄ περί των σχολών (1805), Γεράσιμου Γ΄ (1796) και Κωνσταντίου Α΄ (1831) περί των σχολών Μουχλίου, Γρηγορίου Ε΄ (1798), Ιερεμίου Δ΄ (1809) και Κυρίλλου ΣΤ΄ (1813) περί της σχολής Εδιρνέκαπι και Κυρίλλου ΣΤ΄ περί της σχολής Τζιβαλίου.
SKU: n/a -
Βαλκάνια Ορθόδοξα, Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες
Ευαγγελισμός: Ανασυγκρότηση της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας από τα ερείπια
Βαλκάνια Ορθόδοξα, Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες ΚυκλοφορίεςΕυαγγελισμός: Ανασυγκρότηση της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας από τα ερείπια
Η Αλβανία είναι μια όμορφη χώρα με πλούσια ιστορία, που καυχάται ότι έχει μακρά χριστιανική παράδοση από τα χρόνια του Απ. Παύλου, με κυρίαρχη τη χριστιανική πίστη επί δεκαπέντε περίπου αιώνες. Η χώρα υπέστη τον οθωμανικό ζυγό για 500 χρόνια και στη συνέχεια μία ασύλληπτα σκληρή αθεϊστική εκστρατεία, που επιχείρησε να εκριζώσει εντελώς κάθε ίχνος θρησκείας. Πολλοί φοβήθηκαν ότι πράγματι πέτυχε να εξοντώσει το όνομα του Χριστού από την καρδιά και τον νου του λαού της. Η Αλβανία είναι μία χώρα που αποτελεί ένα ακραίο παράδειγμα με μία ολοσχερώς κατεστραμμένη Εκκλησία στους σύγχρονους καιρούς.
Ανορθωμένη, όμως, πάνω στα ερείπια, που σωρεύτηκαν από αυτούς τους διωγμούς, σήμερα υπάρχει μία Εκκλησία που σφύζει από ζωή. Μία Ορθόδοξη Εκκλησία που φροντίζει να ενεργεί ως φως προς εκείνους που ευρίσκονται μέσα στα φυσικά όρια της Αλβανίας. Συγχρόνως, είναι προσηλωμένη στο καθήκον να ακτινοβολεί το μήνυμα του Ευαγγελίου στην οικουμένη. Αυτή η ζωντάνια από πολλούς θεωρείται ως ένα σύγχρονο θαύμα. Η ταχεία ανασύσταση της προκαλεί ερωτήματα στην έρευνα μας: Ποια είναι τα αποτελέσματα αυτής της ανασυγκρότησης; Σύμφωνα με ποιες αρχές ανοικοδομήθηκε αυτή η Εκκλησία; Ποιος παρέλαβε το μήνυμα που μετέδωσε η Εκκλησία της Αλβανίας; Με ποιον τρόπο το προσέλαβαν οι παραλήπτες του;
Αυτά τα ερωτήματα μέχρι σήμερα έχουν επί το πλείστον μείνει αναπάντητα. Γι’ αυτόν τον λόγο μία συστηματική εξέταση τους άξιζε να τα απαντήσει, καθώς είναι κατ’ εξοχήν σημαντικά για τον πολυπολιτισμικό κόσμο μέσα στον οποίο σήμερα ζούμε.
SKU: n/a
ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ & ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες
Το υπόμνημα του Ιώαννου Ναθαναήλ στη Θεία Λειτουργία και η σχέση του με την προγενέστερη βυζαντινή παράδοση
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες ΚυκλοφορίεςΤο υπόμνημα του Ιώαννου Ναθαναήλ στη Θεία Λειτουργία και η σχέση του με την προγενέστερη βυζαντινή παράδοση
Η ερμηνεία της Θείας Λειτουργίας του ιερέως Ιωάννου Ναθαναήλ αποτελεί πολύτιμη συμβολή στον τομέα της Ορθόδοξης Λειτουργικής.
Στο έργο του παρουσιάζει μια ερμηνευτική προσέγγιση σε γλώσσα απλή και κατανοητή στο υπόδουλο ελληνικό γένος.
Πρόκειται για ένα σημαντικό σύγγραμμα της μεταβυζαντινής εποχής με το οποίο επιχειρείται η τόνωση της θρησκευτικής συνείδησης, η γνωριμία με την ευχαριστιακή ζωή της Εκκλησίας και η λειτουργική διαπαιδαγώγηση του λαού.
SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά
Παχώμιος Ρουσάνος, Δάσκαλος του Γένους: και οι περί παιδείας αντιλήψεις του
Θεολογικά & Ιστορικά, ΘρησκευτικάΠαχώμιος Ρουσάνος, Δάσκαλος του Γένους: και οι περί παιδείας αντιλήψεις του
Συντελεστές: Αναστάσιος Σαλονικίδης, Συγγραφέας
Έτος Έκδοσης: 2018
Σελιδοποίηση: 152
Μέγεθος: 21 x 14
ISBN: 978-960-267-252-5Αποστέλλεται κατά κανόνα εντός 24 ωρών σε όλη την Ελλάδα.
SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
Η επιστήμη της Θεολογίας και ειδικότερα αυτό που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε Ορθόδοξη Θεολογία είναι κατά βάση προσανατολισμένη στην Πατερική γραμματεία και παράδοση.
Οι Πατέρες είναι οι Άγιοι της Εκκλησίας που φωτίζονται και χαριτώνονται ώστε να εκφέρουν την αλήθεια της πίστεως που οδηγεί στη σωτηρία. Ως θεολόγοι είναι πρωτίστως βιβλικοί. Ερμηνεύουν εκείνο που αρχικά αποκαλύφθηκε, εκείνο που αρχικά κατατέθηκε, εκείνο το οποίο έλαβαν πείρα οι πρώτοι χριστιανοί: ότι ο Ιησούς ήταν ο Χριστός, ο Υιός του ζώντος Θεού, ο δημιουργός, συντηρητής και αναμορφωτής του κόσμου, ότι ο Ιησούς ήταν και αληθινός Θεός και αληθινός άνθρωπος, και ότι ο Θεός είναι Τρίας προσώπων, Πατήρ, Υιός, Άγιον Πνεύμα. Βιώνουν την εμπειρία της Χάρης και εξ αυτής της εμπειρίας ορμώμενοι προσφέρουν το “χάρισμα” στο πλήρωμα της εκκλησίας.SKU: 244 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
Η ΣΠΟΥΔΗ ΣΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ
ISBN13:9789602672150
Χρονολογία Έκδοσης: 30/4/2016
Συγγραφέας: Δήμητρα Α. Κούκουρα
Αριθμός σελίδων: 498
Διαστάσεις: 21×14
Μορφή προϊόντος: Χαρτόδετο
Θέμα: Χριστιανική Θεολογία
Κατάσταση έκδοσης: Διαθέσιμο
Αποστέλλεται κατά κανόνα εντός 24 ωρών σε όλη την Ελλάδα.SKU: 1408 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Β’
Ζητήματα που σχετίζονται με τη διοίκηση και οργάνωση της εκκλησίας, τις εξωτερικές προκλήσεις και τις εσωτερικές διενέξεις, που την ταλάνισαν κατά την πρώτη χιλιετία, εκτέθηκαν ήδη επιλεκτικώς στον Α τόμο της Εκκλησιαστικής Ιστορίας. Ακολουθώντας το νήμα της ιστορικής διαδρομής της και έχοντας ως αφετηρία τη διακοπή των κανονικών εκκλησιαστικών σχέσεων Ανατολής – Δύσης με το σχίσμα του 1054, ο ανα χείρας τόμος αναλώνεται στα σημαντικότερα συμβάντα που σημάδεψαν τη μετέπειτα πορεία της και διαμόρφωσαν τη σύγχρονη κατάσταση του κατακερματισμένου χριστιανικού κόσμου . Μέσα από την επιστημονική διερεύνηση αυτών δίνεται η δυνατότητα επισήμανσης και βαθύτερης κατανόησης των συνθηκών και παραγόντων που συντέλεσαν στη διάσπαση της εκκλησιαστικής ενότητας και έκτοτε στην αποτυχία των προσπαθειών που αναλήφθηκαν για την αποκατάσταση της. Προσδιορίζονται, επίσης οι διαφορές των εκκλησιαστικών παραδόσεων μεταξύ των Ορθόδοξων, των Ρωμαιοκαθολικών και των Προτεσταντών οι οποίες αποτελούν σημεία συνεχούς τριβής και έντασης στις μεταξύ τους σχέσεις, προσλαμβάνοντα κατά καιρούς εκρηκτικές διαστάσεις με την εκδήλωση ακραίων φαινομένων μισαλλοδοξίας, με αποτέλεσμα οι πληγές του παρελθόντος να παραμένουν ακόμη μέχρι τις μέρες μας χαίνουσες.
SKU: 250
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ ΛΑΤΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
Η ελληνιστική εποχή αποτελεί, σύμφωνα με τον M.P. Nilsson, «εποχή της μεταβολής και της μετάβασης». Ο χαρακτηρισμός είναι εύστοχος όχι μόνο γι’ αυτή τη χρονική περίοδο, αλλά και για τη συνολική έρευνα των θρησκειών και των λατρειών των ελληνορωμαϊκών χρόνων, κάτι που γίνεται κατανοητό, αν λάβουμε υπόψη μας, ότι το σύνολο της συγκεκριμένης έρευνας κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων αιώνων διαγράφεται ανάμεσα στα πλαίσια της παράδοσης και της νεωτερικότητας. Η συνολική πορεία της εκφράζεται μέσω μιας αρχικά μονοδιάστατης και άκαμπτης ερευνητικής τακτικής των εκπροσώπων του 19ου και των μέσων του 20ού αιώνα, η οποία αντικαθίσταται στη συνέχεια από ένα πολυδιάστατο και διεπιστημονικό τρόπο σκέψης και έρευνας.
Το πρώτο μέρος του συγκεκριμένου πονήματος πραγματεύεται την ιστορία της έρευνας των ανατολικών λατρειών των ελληνορωμαϊκών χρόνων, που κινείται ανάμεσα στο πνεύμα της παράδοσης και της μετανεωτερικότητας. Θεωρούμε ότι η συνολική έρευνα που σχετίζεται με τη θρησκευτικότητα της ελληνορωμαϊκής εποχής περνά από τρεις διαδοχικές φάσεις: παράδοση, μετάβαση, νεωτερικότητα. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε ότι οι συγκεκριμένοι όροι είναι συμβολικοί και χρησιμοποιούνται προκειμένου να προσδιορίσουμε τις τρεις περιόδους έρευνας. Ως εκ τούτου η χρήση τους δεν έχει καμία άμεση σχέση με τον προσδιορισμό πολιτισμικών φάσεων. […]
Το δεύτερο μέρος αποτελεί μια συνθετική παρουσίαση των βασικών χαρακτηριστικών της περιόδου των ελληνορωμαϊκών χρόνων. Η χρονική περίοδος, εξαιτίας των αντίξοων κοινωνικών, πολιτικών και θρησκευτικών συνθηκών, θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως η εποχή τη μεγάλης κρίσης που διέρχεται η παραδοσιακή θρησκεία. Αμφισβητείται κάθε μορφή παράδοσης, ενώ παράλληλα και οι ιστορικοί παράγοντες της εποχής συνηγορούν σε αυτήν την ανατροπή, η οποία κλονίζει κυριολεκτικά πολλές σημαντικές αξίες της καθημερινής και θρησκευτικής ζωής και γενικότερα του τρόπου ζωής των ανθρώπων της ελληνορωμαϊκής εποχής.
Η χρονική αυτή περίοδος πρέπει, εξάλλου, να θεωρηθεί ως μια εποχή μετάβασης, διαρκούς μεταμόρφωσης, αυξανόμενης γνώσης του φυσικού περιβάλλοντος και επαναπροσδιορισμού της κοσμολογίας. Το όλο πνεύμα μπορεί να βρει αντιστοιχίες στην πτολεμαϊκή κοσμολογία, που επιφέρει μια ανακατάταξη στον τρόπο σκέψης σε σχέση με το κοσμοείδωλο των προηγούμενων εποχών. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί μια καινοτομία: το παραδοσιακό συνυπάρχει και συμβιώνει με το καινούριο. Η πληθώρα όμως των αντιλήψεων που, κυριολεκτικά, κατακλύζουν τον ελληνορωμαϊκό χώρο, προκαλεί σύγχυση στον άνθρωπο αυτής της περιόδου, με αποτέλεσμα να παγιδευτεί μέσα σε έναν κυκεώνα προβλημάτων και να καταλήξει δέσμιος μιας «ιδιόμορφης κρίσης ως αποτέλεσμα της απεριόριστης επιλογής» ανάμεσα σε αντιλήψεις που κυριαρχούν στην ιδεολογία της εποχής.
Ανάμεσα στις καινοτομίες της εποχής συγκαταλέγεται η διαρκώς αυξανόμενη διάδοση νέων λατρειών από το χώρο της Ανατολής στο χώρο της ευρύτερης ελληνορωμαϊκής οικουμένης.SKU: 226 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΤΟΥ ΣΥΝΙΕΝΑΙ ΤΑΣ ΓΡΑΦΑΣ
Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες γεννήθηκε και διαμορφώθηκε η συλλογή των βιβλίων που συγκροτούν την Παλαιά Διαθήκη, καθώς και η παρουσίαση του περιεχομένου των επιμέρους έργων της, του πολιτικοκοινωνικού και πολιτιστικού πλαισίου μέσα στο οποίο έζησαν οι συγγραφείς τους, της πορείας σύνθεσης και ένταξής τους στη συλλογή και των θεολογικών προσεγγίσεων που αναπτύσσουν, αποτελούν τα κυριότερα θέματα του παρόντος βιβλίου. Στόχος του είναι να καταστήσει δυνατή σε κάθε ενδιαφερόμενο την πρόσβαση στο περιεχόμενο και την κατανόηση του μηνύματος του μοναδικού ίσως έργου της παγκόσμιας λογοτεχνίας που διατηρεί επί δύο συνεχείς χιλιετίες την επικαιρότητά του. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 123 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
“Δεν υπάρχει κανένα δεδομένο για τη θρησκεία” (J. Z. Smith, 1982). Δεν υπάρχει τίποτα που να διαχωρίζει τη θρησκεία από τις λοιπές ανθρώπινες δραστηριότητες, εκτός από εκείνες τις οπτικές που προβάλλουμε για να εξυπηρετήσουμε τα δικά μας ενδιαφέροντα. Δεν είναι όλες οι δραστηριότητες του ανθρώπου θρησκευτικές, αλλά κυρίως αυτές που αναφέρονται σε υπερβατικά όντα. Η έννοια της θρησκείας εξαντλείται από το περιεχόμενό της. Ο μελετητής είναι ελεύθερος να διαχειριστεί την έννοια για να εξυπηρετήσει οποιοδήποτε σκοπό επιδιώκει, ώστε να ταιριάξει σ’ αυτήν. Ουσιαστικά, η μελέτη της θρησκείας είναι μια δημιουργική ενασχόληση, σύμφωνα με την οποία ο μελετητής διαπραγματεύεται με το δικό του πλαίσιο εργασίας και τα δεδομένα που έχει συγκεντρώσει, ώστε να εντοπίσει εάν μπορούν να ταιριάξουν με το θεωρητικό πλαίσιο που έχει κατασκευάσει. Έτσι, ο μελετητής της θρησκείας κατασκευάζει μια κατηγορία, ένα όρο, τη θρησκεία, που αποτελεί το γνωστικό του αντικείμενο, όπως ακριβώς είναι η γλώσσα για τη γλωσσολογία και ο πολιτισμός για την ανθρωπολογία. (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 827
ΜΕΛΕΤΕΣ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ ΛΑΤΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
Η ελληνιστική εποχή αποτελεί, σύμφωνα με τον M.P. Nilsson, «εποχή της μεταβολής και της μετάβασης». Ο χαρακτηρισμός είναι εύστοχος όχι μόνο γι’ αυτή τη χρονική περίοδο, αλλά και για τη συνολική έρευνα των θρησκειών και των λατρειών των ελληνορωμαϊκών χρόνων, κάτι που γίνεται κατανοητό, αν λάβουμε υπόψη μας, ότι το σύνολο της συγκεκριμένης έρευνας κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων αιώνων διαγράφεται ανάμεσα στα πλαίσια της παράδοσης και της νεωτερικότητας. Η συνολική πορεία της εκφράζεται μέσω μιας αρχικά μονοδιάστατης και άκαμπτης ερευνητικής τακτικής των εκπροσώπων του 19ου και των μέσων του 20ού αιώνα, η οποία αντικαθίσταται στη συνέχεια από ένα πολυδιάστατο και διεπιστημονικό τρόπο σκέψης και έρευνας.
Το πρώτο μέρος του συγκεκριμένου πονήματος πραγματεύεται την ιστορία της έρευνας των ανατολικών λατρειών των ελληνορωμαϊκών χρόνων, που κινείται ανάμεσα στο πνεύμα της παράδοσης και της μετανεωτερικότητας. Θεωρούμε ότι η συνολική έρευνα που σχετίζεται με τη θρησκευτικότητα της ελληνορωμαϊκής εποχής περνά από τρεις διαδοχικές φάσεις: παράδοση, μετάβαση, νεωτερικότητα. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε ότι οι συγκεκριμένοι όροι είναι συμβολικοί και χρησιμοποιούνται προκειμένου να προσδιορίσουμε τις τρεις περιόδους έρευνας. Ως εκ τούτου η χρήση τους δεν έχει καμία άμεση σχέση με τον προσδιορισμό πολιτισμικών φάσεων. […]
Το δεύτερο μέρος αποτελεί μια συνθετική παρουσίαση των βασικών χαρακτηριστικών της περιόδου των ελληνορωμαϊκών χρόνων. Η χρονική περίοδος, εξαιτίας των αντίξοων κοινωνικών, πολιτικών και θρησκευτικών συνθηκών, θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως η εποχή τη μεγάλης κρίσης που διέρχεται η παραδοσιακή θρησκεία. Αμφισβητείται κάθε μορφή παράδοσης, ενώ παράλληλα και οι ιστορικοί παράγοντες της εποχής συνηγορούν σε αυτήν την ανατροπή, η οποία κλονίζει κυριολεκτικά πολλές σημαντικές αξίες της καθημερινής και θρησκευτικής ζωής και γενικότερα του τρόπου ζωής των ανθρώπων της ελληνορωμαϊκής εποχής.
Η χρονική αυτή περίοδος πρέπει, εξάλλου, να θεωρηθεί ως μια εποχή μετάβασης, διαρκούς μεταμόρφωσης, αυξανόμενης γνώσης του φυσικού περιβάλλοντος και επαναπροσδιορισμού της κοσμολογίας. Το όλο πνεύμα μπορεί να βρει αντιστοιχίες στην πτολεμαϊκή κοσμολογία, που επιφέρει μια ανακατάταξη στον τρόπο σκέψης σε σχέση με το κοσμοείδωλο των προηγούμενων εποχών. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί μια καινοτομία: το παραδοσιακό συνυπάρχει και συμβιώνει με το καινούριο. Η πληθώρα όμως των αντιλήψεων που, κυριολεκτικά, κατακλύζουν τον ελληνορωμαϊκό χώρο, προκαλεί σύγχυση στον άνθρωπο αυτής της περιόδου, με αποτέλεσμα να παγιδευτεί μέσα σε έναν κυκεώνα προβλημάτων και να καταλήξει δέσμιος μιας «ιδιόμορφης κρίσης ως αποτέλεσμα της απεριόριστης επιλογής» ανάμεσα σε αντιλήψεις που κυριαρχούν στην ιδεολογία της εποχής.
Ανάμεσα στις καινοτομίες της εποχής συγκαταλέγεται η διαρκώς αυξανόμενη διάδοση νέων λατρειών από το χώρο της Ανατολής στο χώρο της ευρύτερης ελληνορωμαϊκής οικουμένης.SKU: 226 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΤΟΥ ΣΥΝΙΕΝΑΙ ΤΑΣ ΓΡΑΦΑΣ
Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες γεννήθηκε και διαμορφώθηκε η συλλογή των βιβλίων που συγκροτούν την Παλαιά Διαθήκη, καθώς και η παρουσίαση του περιεχομένου των επιμέρους έργων της, του πολιτικοκοινωνικού και πολιτιστικού πλαισίου μέσα στο οποίο έζησαν οι συγγραφείς τους, της πορείας σύνθεσης και ένταξής τους στη συλλογή και των θεολογικών προσεγγίσεων που αναπτύσσουν, αποτελούν τα κυριότερα θέματα του παρόντος βιβλίου. Στόχος του είναι να καταστήσει δυνατή σε κάθε ενδιαφερόμενο την πρόσβαση στο περιεχόμενο και την κατανόηση του μηνύματος του μοναδικού ίσως έργου της παγκόσμιας λογοτεχνίας που διατηρεί επί δύο συνεχείς χιλιετίες την επικαιρότητά του. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 123 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
“Δεν υπάρχει κανένα δεδομένο για τη θρησκεία” (J. Z. Smith, 1982). Δεν υπάρχει τίποτα που να διαχωρίζει τη θρησκεία από τις λοιπές ανθρώπινες δραστηριότητες, εκτός από εκείνες τις οπτικές που προβάλλουμε για να εξυπηρετήσουμε τα δικά μας ενδιαφέροντα. Δεν είναι όλες οι δραστηριότητες του ανθρώπου θρησκευτικές, αλλά κυρίως αυτές που αναφέρονται σε υπερβατικά όντα. Η έννοια της θρησκείας εξαντλείται από το περιεχόμενό της. Ο μελετητής είναι ελεύθερος να διαχειριστεί την έννοια για να εξυπηρετήσει οποιοδήποτε σκοπό επιδιώκει, ώστε να ταιριάξει σ’ αυτήν. Ουσιαστικά, η μελέτη της θρησκείας είναι μια δημιουργική ενασχόληση, σύμφωνα με την οποία ο μελετητής διαπραγματεύεται με το δικό του πλαίσιο εργασίας και τα δεδομένα που έχει συγκεντρώσει, ώστε να εντοπίσει εάν μπορούν να ταιριάξουν με το θεωρητικό πλαίσιο που έχει κατασκευάσει. Έτσι, ο μελετητής της θρησκείας κατασκευάζει μια κατηγορία, ένα όρο, τη θρησκεία, που αποτελεί το γνωστικό του αντικείμενο, όπως ακριβώς είναι η γλώσσα για τη γλωσσολογία και ο πολιτισμός για την ανθρωπολογία. (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 827
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-
Ξένη Λογοτεχνία
Ο ΣΚΟΥΛΗΚΟΣΚΑΝΔΑΛΙΑΡΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΑΓΚΤΟΝ
Χρονολογία Έκδοσης: 1980
Συγγραφέας: Βιάν Μπορίς / Vian Boris
Γλώσσα Πρωτοτύπου: γαλλικά
Μετάφραση: Παναγιώτης Παπαδόπουλος
Αριθμός σελίδων: 176
Διαστάσεις: 21×12
Μορφή προϊόντος: Χαρτόδετο
Θέμα: Γαλλική Πεζογραφία – Μυθιστόρημα
Κατάσταση έκδοσης: Διαθέσιμο
Αποστέλλεται κατά κανόνα εντός 24 ωρών σε όλη την Ελλάδα.SKU: 562 -
Ξένη Λογοτεχνία
Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΧΤΥΠΑΕΙ ΠΑΝΤΑ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ
Μια συναρπαστική ερωτική ιστορία που εξουσιάζεται από δυνάμεις του ασυνείδητου και ταλαντεύεται ανάμεσα στην τρυφερότητα και το βίαιο πάθος, ένα έγκλημα με απροσδόκητα αποτελέσματα είναι το θέμα αυτού του πρώτου μυθιστορήματος του Κέιν. Ο Κέιν είναι ένας από τους «σκληρούς» Αμερικάνους συγγραφείς που καθρεφτίζει στα βιβλία του μ’εξαιρετική ζωντάνια ένα κόσμο όπου επικρατούν βίαιες συνθήκες. Ο κόσμος του είναι ο κόσμος της ελευθερίας, του χρήματος, της δύναμης, της περιπέτειας, του κακού, της σαγήνης του απαγορευμένου, της ακατανίκητης ερωτικής έλξης. Μάστορας του διαλόγου κατορθώνει να υπνωτίζει τον αναγνώστη μέχρι και την τελευταία σελίδα. Όπως ομολόγησε ο Αλμπέρ Καμύ, «Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυό φορές» ήταν η πηγή της έμπνευσης και το πρότυπο του για να γράψει τον «Ξένο».
SKU: 573
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-
Ελληνική Λογοτεχνία, Νέες Κυκλοφορίες
Ροδίων Μυθιστορία: Ελληνιστικό Έπος – Η Ελληνιστική Ακμή της Πόλης
Ελληνική Λογοτεχνία, Νέες ΚυκλοφορίεςΡοδίων Μυθιστορία: Ελληνιστικό Έπος – Η Ελληνιστική Ακμή της Πόλης
Mε το χέρι το δεξί, από την μέση τον αγκάλιασα και με βήμα αργό, από τους παρατρεχάμενους ξεμακρύναμε, κουράγιο στον εαυτό μου έδινα και όσο πιο πειστικά, σε αυτόν απευθύνθηκα.
«Μην καταστρέψεις σε παρακαλώ, σύ, φιλέλληνας και φιλελέυθερος άνθρωπος, την Ρόδο, πόλη Ελληνική, και μην ντροπιάσεις αξίωμα δωρικό- να μην ηττηθούμε αφότου υπάρχουμε- και μην λησμονήσεις την καλή ιστορία που διδάχτηκες στην Ρόδο και στην Ρώμη. Στην Ρόδο έμαθες όσα πέτυχαν οι Ροδίτες και με διάφορες πόλεις και με βασιλιάδες που θεωρούνταν ακατανίκητοι, όπως είναι ο Δημήτριος και ο Μιθριδάτης, οι Ροδίτες υπέρμαχοι της ελευθερίας, για την οποία και αγωνίζεσαι.Στη Ρώμη έμαθες όσα έπραξαν για τους Ρωμαίους στους αγώνες ενάντια σε άλλους, μάλιστα ενάντια στον μεγάλο Αντίοχο, σαν σύμμαχοι σας, πράγματα για τα οποία υπάρχουν τόσες στήλες σκαλισμένες στην πόλη σας.
Αυτά τα λέγω και για το γένος και για την εκτίμηση της πόλης μας και για την τύχη να μην υποδουλωθούμε έως τώρα και για την συμμαχία και την καλή προαίρεση για τη Ρόδο. Από μέρους σου, Κάσσιε, οφείλεται βέβαια και ένας σεβασμός και στην πόλη που έζησες και πήρες την ανατροφή και την μόρφωση και στην δική μου σχολή και σε εμένα προσωπικά, που είχα την ελπίδα ότι σε άλλα ζητήματα θα έδειχνες αβροφροσύνη, τώρα όλα πάνε για την πατρίδα. Κοίταξε, σε παρακαλώ, κάμε ώστε να μην αναγκασθή η πατρίδα μου να πολεμεί με εσένα που μορφώθηκες και ανατράφηκες σε αυτή, ούτε να γίνει ένα από τα δύο αναγκαστικά,ή οι Ροδίτες να πεθάνουν ή ο Κάσσιος να ηττηθεί.
Παρακαλώντας σε συμβουλεύω, όταν αρχίζεις τέτοια έργα για την Ρωμαϊκή πολιτεία, νάχεις πάντα τους Θεούς οδηγούς σου. Ορκιστήκατε στους Θεούς, όταν εκάματε μαζί μας συνθήκη πρόσφατα με τον Γάιο Καίσαρα και εδώσατε το χέρι το δεξί,εκάματε συνθήκες που είναι ισχυρές ανάμεσα στους πολεμίους, όχι στους φίλους και τροφείς. Για αυτό πρέπει νάχεις υπόψη σου, εκτός από τους Θεούς και τί λένε οι άνθρωποι. Δεν υπάρχει τίποτα άλλο μεγαλύτερο από την παράβαση των συνθηκών,παρουσιάζει άπιστους αυτούς που τις παραβαίνουν και στους φίλους και στους εχθρούς».
SKU: n/a