ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ
-
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
Φαινομελογία & Αισθητική των μέσων & σωματικότητα στη ψηφιακή εποχή
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΦαινομελογία & Αισθητική των μέσων & σωματικότητα στη ψηφιακή εποχή
Το βιβλίο πραγματεύεται την πολιτισμική λογική των μέσων στη μεταψηφιακή εποχή μέσα από μια φαινομενολογική προσέγγιση του φαινομένου, στον ίδιο χρόνο μελετά το αισθητικό σε σχέση με το πολιτικό όπως αυτό αρθρώνεται από τις αρχές του 21ου αιώνα και τις απαρχές της μεταδικτυακής τέχνης μέχρι την περίοδο της πανδημίας και του βιοτρόμου. Πρόκειται για τρία κεφάλαια με εισαγωγή και επίλογο όπου εκτός των άλλων προτείνεται μια γενεαλογία της σωματικότητας και της ψηφιακής απεικόνισης του σώματος στο καθεστώς μιας νέας αισθητικής των μέσων. Πως η ψηφιακή υπαρκτότητα και η μετα-ανθρώπινη υποτιθέμενη αφήγηση ουσιαστικά αποτελεί μέρος της μετα-αλήθειας και της τροπικής της νέας βιοπολιτικής σε σχέση με τη χειραγώγηση του βιώματος.
SKU: n/a -
Βιβλιοθήκη Δικαίου, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ: ΕΛΛΑΔΑ – ΕΥΡΩΠΗ (ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Βιβλιοθήκη Δικαίου, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ: ΕΛΛΑΔΑ – ΕΥΡΩΠΗ (ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Κύριος σκοπός του παρόντος συλλογικού έργου είναι η υποστήριξη της διδασκαλίας του μαθήματος επιλογής Δίκαιο και Θρησκεία, που παρέχεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ενόψει μάλιστα και της παρατηρούμενης ελλέιψεως ολοκληρωμένων και έγκυρων σχετικών έργων.
Το μάθημα αυτό διαπνέεται από την πολυεδρική επιστημονική προσέγγιση των νέων νομικών δεδομένων που θέτει κατά τις τελευταίες δεκαετίες η ανάδυση καινοφανών προκλήσεων από την επιρροή της θρησκείας στον ελληνικό και ευρωπαϊκό δημόσιο χώρο, όπως το γεγονός αυτό επιμαρτυρείται από την προϊούσα αύξηση της συναφούς νομολογίας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Η δεύτερη αναθεωρημένη έκδοση του έργου περιλαμβάνει μελέτες συναδέλφων και μη, οι οποίοι τιμούν με τη διδασκαλία τους το μάθημα, προσθέτοντας επιστημονική ποιότητα και σύγχρονους προβληματισμούς σε επίκαιρα ζητήματα της πολυεπίπεδης θεματικής τους.
Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου
SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες
1920 THE SYNODICAL ENCYCLICAL “UNTO THE CHURCHES OF CHRIST EVERYWHERE”
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες1920 THE SYNODICAL ENCYCLICAL “UNTO THE CHURCHES OF CHRIST EVERYWHERE”
The 1920 Encyclical is proof of the Great Church’s sensitivity toward a good witness in a world that is constantly changing and evolving. The references in the Encyclical to the signs of the times remind us of the Church’s eternal duty to speak “of the hope that is in us” (1 Peter 3:15) amid historical challenges and to highlight the same positive challenge for humankind, culture, and civilizations, in every era. It also confirms that an introverted. Orthodoxy cannot give this testimony. Isolationism does not correspond to the essence of the Gospel and has never benefited the Church […]
One hundred years ago, the Great Church expressed through the Synodical Encyclical “Unto the Churches of Christ Everywhere” its anguish over the fact of division of the Christian world and proposed concrete steps towards unity through the common witness and cooperation of the Churches, primarily in practical matters. Today we, too are fighting for the course of the Ecumenical Movement after many decades of intense activity in this area. The difficulties of this project are obvious, but so are the positive perspectives and possibilities. We continue, with trust in God’s providence and with an immovable common goal, as formulated by the Holy and Great Synod of the Orthodox Church, the “final restoration of unity in right faith and love.”
An Extract from the Greeting
by His All-Holiness
Ecumenical Patriarch BartholomewSKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ
Το βαρυσήμαντο έργο χωρίζεται σε τέσσερα μέρη.
Το πρώτο μέρος περιέχει υπομνήσεις εκκλησιαστικών γεγονότων στην Κωνσταντινούπολη, που αρχίζουν χρονολογικά (Ιανουάριος-Δεκέμβριος) από το 330 έως το 1901. Αναγράφονται οι γεννήσεις και οι θάνατοι των ιστοριογράφων στους οποίους οφείλεται η απομνημόνευση πολλών γεγονότων. Εκδίδονται τέσσερα στιχουργήματα περί πυρκαγιών, που σημειώθηκαν στην Κωνσταντινούπολη: του Βαρνάβα Κυπρίου, του Κωνσταντίνου Καρατζά (1728) και του Κωνσταντίνου Δαπόντε (1755, 1756). Παρουσιάζονται τα σωζόμενα ιερά σκεύη και αρχιερατικά άμφια του πατριαρχικού ναού. Ακόμα τα άγια λείψανα του πατριαρχικού ναού, όπως τεμάχια των αγίων Χαραλάμπους, Τρύφωνος, Ιωάννου του Ελεήμονος, του οσίου Αντωνίου, του αγίου Ανθίμου του Σηλυβριανού και του αγίου Γεωργίου.
Το δεύτερο μέρος ασχολείται με το συναξάρι της Αγίας Εκκλησίας των Κωνσταντινουπολιτών, το οποίο περιέχει ακίνητες και κινητές εορτές τους έτους, στις οποίες γίνεται λόγος για ναούς και μονές, που τιμώνται στη μνήμη τους και στην περιοχή, που βρισκόταν και εόρταζαν. Τέλος, υπάρχουν συνάξεις κινητών εορτών κατά την περίοδο του Τριωδίου.
Το τρίτο μέρος παρουσιάζει ημερολόγιο πανηγύρεων της Κωνσταντινούπολης, των περιοχών εντός των τειχών της πόλεως, τον απέναντι και πέριξ, καθώς και των Πριγκηποννήσων. Επίσης εορτολόγιο πανηγύρεων από τον Ιανουάριο μέχρι τον Δεκέμβριο με σημαντικές εκκλησιαστικές και ιστορικές ειδήσεις περί ναών, αγιασμάτων, σωματείων, που εορτάζουν και πανηγυρίζουν.
Το τέταρτο μέρος περιέχει πατριαρχικά και κοινοτικά γράμματα από το 1601 έως το 1813. Συγκεκριμένα τόμο του Πατριάρχου Γρηγορίου Ε΄ περί των εκκλησιαστικών μεριδίων λεγομένων γεδικίων (στασιδίων) (1807) και κατάστιχο (1696-1804) του ναού της Θεοτόκου Καφατιανής. Γράμμα του Πατριάρχου Σαμουήλ Α΄ περί του ναού της Θεοτόκου Εγρίκαπι (1766) και έγγραφα της κοινότητας Μεγάλου Ρεύματος από το 1768 κ. εξ. Γράμματα των πατριαρχών Γρηγορίου Ε΄ (1798) και Νεόφυτου Ζ΄ περί της σχολής Μεγάλου Ρεύματος (1800), υποσχετικό ψαράδων (1797), γράμματα Ιωάννου Γεωργίου (1797) και Πατριάρχου Νεοφύτου Ζ΄ (1801), σημειώματα και έγγραφα περί της κοινότητας Σταυροδρομίου. Γράμματα πατριαρχών Τιμοθέου Β΄ (1615), Καλλινίκου Δ΄ περί των σχολών (1805), Γεράσιμου Γ΄ (1796) και Κωνσταντίου Α΄ (1831) περί των σχολών Μουχλίου, Γρηγορίου Ε΄ (1798), Ιερεμίου Δ΄ (1809) και Κυρίλλου ΣΤ΄ (1813) περί της σχολής Εδιρνέκαπι και Κυρίλλου ΣΤ΄ περί της σχολής Τζιβαλίου.
SKU: n/a
ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ & ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
Η Θεολογία του Θαύματος στην Ορθόδοξη Παράδοση: Η ερμηνευτική προσέγγιση των Πατέρων της Εκκλησίας και των εκκλησιαστικών συγγραφέων των δέκα πρώτων αιώνων στα θεραπευτικά θαύματα του Χριστού
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΗ Θεολογία του Θαύματος στην Ορθόδοξη Παράδοση: Η ερμηνευτική προσέγγιση των Πατέρων της Εκκλησίας και των εκκλησιαστικών συγγραφέων των δέκα πρώτων αιώνων στα θεραπευτικά θαύματα του Χριστού
Τα θαύματα του Χριστού και συγκεκριμένα οι θεραπείες αποτέλεσαν για τους Πατέρες ένα ζωντανό σωτηριολογικό γεγονός, το οποίο αφορά τον κάθε πιστό ξεχωριστά και ταυτόχρονα όλη την Εκκλησία. Για την γραμματειακή παράδοση η θεραπεία κάθε ασθενή που προσέγγιζε τον Χριστό δεν αποτελεί ένα ιστορικό γεγονός, αλλά μια διαρκή σωτηριολογική και εκκλησιολογική πραγματικότητα που επαναλαμβάνεται στη ζωή της Εκκλησίας και του κάθε πιστού. Οι θεραπείες σηματοδοτούν την εν Χριστώ ψυχική και σωματική μεταμόρφωση κάθε ανθρώπου, αποτελούν παραδείγματα βίου και παρακινούν τους χριστιανούς να αλλάξουν τη ζωή τους δείχνοντας μετάνοια και εμπιστοσύνη για τη θεραπεία τους στον Χριστό, ο οποίος θα τους οδηγήσει από την κατάσταση της φθοράς στην σωτηρία και την αθανασία. Επομένως, ήταν αναπόφευκτο οι θεραπείες του Χριστού να αξιοποιηθούν ποικιλοτρόπως από τους αγίους Πατέρες, για να ερμηνεύσουν τις Γραφές, να ορθοτομήσουν το λόγο της αλήθειας, να συμβουλεύσουν τους πιστούς και να παραγάγουν πλούσιο θεολογικό έργο.
SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Σύγχρονη Ρουμανική Θεολογία
Η ΑΣΠΙΛΗ ΠΑΡΘΕΝΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Σύγχρονη Ρουμανική ΘεολογίαΗ ΑΣΠΙΛΗ ΠΑΡΘΕΝΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Η καθαρή και τέλεια αγάπη της γι’ Αυτόν την έκανε να ενώσει μέσα της τη μητρότητα και την παρθενία, πράγμα αδύνατο δια τις άλλες γυναίκες. Η αγάπη της για τον Υιό του Θεού, γεμάτη από την αγάπη του Υιού του Θεού για αυτήν, ενώνει την παρθενία με τη γέννηση, εξηγώντας αυτό το μυστήριο που δεν κατανοείται από μια λογική που της λείπει η αγάπη· αυτή η αγάπη εξηγεί ακόμη το γεγονός ότι μένει πάντα Παρθένος, αν και έγινε Μητέρα και δε σκέφτηκε ποτέ παρά μόνο το Υιό της. Γι’ αυτό εικονίζεται πάντα με το Υιό της στα χέρια ή πλάι στο Υιό της σε στάση προσευχής. (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 832 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κατά τη διάρκεια της νεολιθικής εποχής (7.000 – 3.500 π.Χ.), στην περιοχή της Βαλκανικής Χερσονήσου και στο Αιγαίο παρατηρείται μια κοινωνική και οικονομική αλλαγή σε σχέση με προηγούμενες εποχές. Η ανακάλυψη της γεωργίας αλλάζει το κοσμοείδωλο, αλλά κυρίως τον τρόπο διατροφής των ανθρώπων. Δεν τρέφονται πια με αυτοφυή φυτά και ρίζες δένδρων, αλλά με τα προϊόντα της καλλιεργημένης γης. Παύουν να είναι νομάδες, συλλέκτες, κυνηγοί, και γίνονται γεωργοί. Η διαρκής μετακίνησή τους σε αναζήτηση τροφής αντικαθίσταται με την εγκατάσταση σε ένα μόνιμο τόπο. Αυτό το γεγονός αλλάζει όχι μόνο τον τρόπο ζωής, αλλά παράλληλα και της σκέψης τους, καθώς αναπτύσσουν δεσμούς συγγενείας με το χώρο που τους συντηρεί. Αισθάνονται το ιδιαίτερο δέσιμό τους με τη γη και την εξάρτηση της καθημερινής διαβίωσης από τη διαρκή εναλλαγή των εποχών. […] (Από τον πρόλογο της έκδοσης)
SKU: 246 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά
ΜΟΝΑΧΙΚΟ ΙΔΕΩΔΕΣ ΚΑΙ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Με τη χρήση της Αγίας Γραφής στη Λαυσαϊκή Ιστορία, ο Παλλάδιος δεν περιορίζεται στο επίπεδο της απλής αναφοράς, αλλά επιδιώκει να θεμελιώσει βιβλικά το ιδεώδες του μοναχικού βίου.
Κύριο μέλημα του Παλλαδίου αποτέλεσε η ανάδειξη της αξίας της Βίβλου, από την οποία αντλεί τα πρότυπα και τις αρετές που επιθυμεί να προβάλει ως οδηγό στον ισάγγελο βίο του μοναχού.
Οι άγιοι Πατέρες με οδηγό την Αγία Γραφή γίνονται οδοδείκτες του ουρανού, με την Χάριν του Θεού να φωτίζει την ψυχή τους. (Απo το οπισθόφυλλο του βιβλίου)SKU: 867
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ
-
Πανεπιστημιακά
Εισαγωγή στην Ιστορία του Ισλαμικού Κόσμου (B’ Τόμος)
Περιεχόμενα
Πρόλογος
Αντί Προλόγου
Εισαγωγή
Πρώτο Μέρος – Το Ισλάμ ως θρησκεία και ιδεολογία
Δεύτερο Μέρος – Οι Ομαϋάδες και το χαλιφάτο της Δαμασκού (661-750)
Τρίτο Μέρος – Η περίοδος των Αββασίδων και το χαλιφάτο της Βαγδάτης
Τέταρτο Μέρος – Η περίοδος των Φατιμίδων της Αιγύπτου
Επίλογος
Παράρτημα
Συντομογραφίες
Βιβλιογραφία
Χάρτες
Εικονογραφημένο Υλικό
SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Το παρόν πόνημα πραγματεύεται επιλεκτικώς ορισμένα γεγονότα από την ιστορική διαδρομή της Εκκλησίας κατά την περίοδο της β’ Χιλιετίας. Έχοντας ως αφετηρία το τραγικό γεγονός του Σχίσματος του 1054 με τη διακοπή των κανονικών εκκλησιαστικών σχέσεων Ανατολής – Δύσης προσεγγίζει με τη δέουσα επιστημονική μεθοδολογία τα σημαντικότερα συμβάντα που συνέβαλαν στη διαμόρφωση του σύγχρονου κατακερματισμένου χριστιανικού κόσμου. Εξετάζει τα βασικά χαρακτηριστικά των επιμέρους χριστιανικών παραδόσεων και προσδιορίζει τις μεταξύ τους διαφορές, οι οποίες αποτέλεσαν κατά καιρούς πεδίο τριβής και έντασης με την εκδήλωση ακόμη και ακραίων φαινομένων μισαλλοδοξίας και φανατισμού, ιδίως στον ευρωπαϊκό χώρο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις προσπάθειες των Ορθοδόξων για την αποκατάσταση της εκκλησιαστικής ενότητας με τη Δύση και στη θεσμική λειτουργία του Οικουμενικού Πατριαρχείου κατά την Οθωμανική περίοδο.
Περιεχόμενα
Προλογικό Σημείωμα σελ. 7-20
- Εκκλησιαστική Κρίση και Διάσπαση του Χριστιανικού Κόσμου (Θ’-ΙΑ’ ΑΙ.) σελ 21-60
- Σταυροφορικές Εκστρατείες της Δύσης στην Ανατολή (ΙΑ’-ΙΕ’ ΑΙ.) σελ 61-108
- Ορθόδοξη Εκκλησία σελ 109-698
- Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία σελ 699-798
- Προτεστάντες σελ 799-838
SKU: 1414 -
Πανεπιστημιακά
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
Η ανάπτυξη της βιομηχανίας, είχε ως αποτέλεσμα την άυξηση της ευρημερίας μας, μέσω των παραγόμενων προϊόντων, αλλά παράλληλα και την αύξηση των αποβλήτων, με δυσμενείς επισπτώσεις στο περιβάλλον.
Η πρόοδος της επιστήμης και της τεχνολογίας δεν μπορεί φυσικά να σταματήσει. Είναι αδιανόητη η ζωή χωρίς πρόοδο και προαγωγή. Από την άλλη πλευρά όμως, πρέπει να συγκρατηθούμε, γιατί μπορεί να οδηγηθούμε σε αδιέξοδο.[…]
(από το πρόλογο του βιβλίου)SKU: 216 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ
Το βαρυσήμαντο έργο χωρίζεται σε τέσσερα μέρη.
Το πρώτο μέρος περιέχει υπομνήσεις εκκλησιαστικών γεγονότων στην Κωνσταντινούπολη, που αρχίζουν χρονολογικά (Ιανουάριος-Δεκέμβριος) από το 330 έως το 1901. Αναγράφονται οι γεννήσεις και οι θάνατοι των ιστοριογράφων στους οποίους οφείλεται η απομνημόνευση πολλών γεγονότων. Εκδίδονται τέσσερα στιχουργήματα περί πυρκαγιών, που σημειώθηκαν στην Κωνσταντινούπολη: του Βαρνάβα Κυπρίου, του Κωνσταντίνου Καρατζά (1728) και του Κωνσταντίνου Δαπόντε (1755, 1756). Παρουσιάζονται τα σωζόμενα ιερά σκεύη και αρχιερατικά άμφια του πατριαρχικού ναού. Ακόμα τα άγια λείψανα του πατριαρχικού ναού, όπως τεμάχια των αγίων Χαραλάμπους, Τρύφωνος, Ιωάννου του Ελεήμονος, του οσίου Αντωνίου, του αγίου Ανθίμου του Σηλυβριανού και του αγίου Γεωργίου.
Το δεύτερο μέρος ασχολείται με το συναξάρι της Αγίας Εκκλησίας των Κωνσταντινουπολιτών, το οποίο περιέχει ακίνητες και κινητές εορτές τους έτους, στις οποίες γίνεται λόγος για ναούς και μονές, που τιμώνται στη μνήμη τους και στην περιοχή, που βρισκόταν και εόρταζαν. Τέλος, υπάρχουν συνάξεις κινητών εορτών κατά την περίοδο του Τριωδίου.
Το τρίτο μέρος παρουσιάζει ημερολόγιο πανηγύρεων της Κωνσταντινούπολης, των περιοχών εντός των τειχών της πόλεως, τον απέναντι και πέριξ, καθώς και των Πριγκηποννήσων. Επίσης εορτολόγιο πανηγύρεων από τον Ιανουάριο μέχρι τον Δεκέμβριο με σημαντικές εκκλησιαστικές και ιστορικές ειδήσεις περί ναών, αγιασμάτων, σωματείων, που εορτάζουν και πανηγυρίζουν.
Το τέταρτο μέρος περιέχει πατριαρχικά και κοινοτικά γράμματα από το 1601 έως το 1813. Συγκεκριμένα τόμο του Πατριάρχου Γρηγορίου Ε΄ περί των εκκλησιαστικών μεριδίων λεγομένων γεδικίων (στασιδίων) (1807) και κατάστιχο (1696-1804) του ναού της Θεοτόκου Καφατιανής. Γράμμα του Πατριάρχου Σαμουήλ Α΄ περί του ναού της Θεοτόκου Εγρίκαπι (1766) και έγγραφα της κοινότητας Μεγάλου Ρεύματος από το 1768 κ. εξ. Γράμματα των πατριαρχών Γρηγορίου Ε΄ (1798) και Νεόφυτου Ζ΄ περί της σχολής Μεγάλου Ρεύματος (1800), υποσχετικό ψαράδων (1797), γράμματα Ιωάννου Γεωργίου (1797) και Πατριάρχου Νεοφύτου Ζ΄ (1801), σημειώματα και έγγραφα περί της κοινότητας Σταυροδρομίου. Γράμματα πατριαρχών Τιμοθέου Β΄ (1615), Καλλινίκου Δ΄ περί των σχολών (1805), Γεράσιμου Γ΄ (1796) και Κωνσταντίου Α΄ (1831) περί των σχολών Μουχλίου, Γρηγορίου Ε΄ (1798), Ιερεμίου Δ΄ (1809) και Κυρίλλου ΣΤ΄ (1813) περί της σχολής Εδιρνέκαπι και Κυρίλλου ΣΤ΄ περί της σχολής Τζιβαλίου.
SKU: n/a
ΜΕΛΕΤΕΣ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
Εκκλησιαστική Ιστορία: Ιστορία των θεσμών διοικήσεως και ζωής της Εκκλησίας της Ελλάδος, Δέκατος Ένατος – Εικοστός Αιώνας
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΕκκλησιαστική Ιστορία: Ιστορία των θεσμών διοικήσεως και ζωής της Εκκλησίας της Ελλάδος, Δέκατος Ένατος – Εικοστός Αιώνας
Περιεχόμενα
Προλεγόμενα
Α΄Μέρος
Κεφάλαιο Α΄ Συνοπτική ιστορική εξέλιξη των θεσμών διοικήσεως και ζωής της Εκκλησίας της Ελλάδος από το 5ο μέχρι το 1917 μ.Χ.
Κεφάλαιο Β’ Η διοίκηση της Εκκλησίας της Ελλάδος στην περίοδο 1917 έως σήμερα
Κεφάλαιο Γ΄Πνευματική, κοινωνική και φιλανθρωπική διακονία της Εκκλησίας στον αιώνα μαςΚεφάλαιο Δ’ Το καθεστώς διοικήσεως της Εκκλησίας της Ελλάδος από το 1974 μέχρι το 1998
Επιλεγόμενα
ΒιβλιογραφίαΒ’ ΜέροςΚεφάλαιο Α’ Το καθεστώς διοικήσεως των Ι. Μητροπόλεων των Νέων Χωρών (Νέας Ελλάδος)
Κεφάλαιο Β΄Η Συνοδική Πράξη της ΔΙΣ της Εκκλησίας της Ελλάδος περί αποδοχής της διοικήσεως των Μητροπόλεων των Νέων Χωρών της 20η Νοεμβρίου 1928
Κεφάλαιο Γ΄Η Συνέλευση της Ιεραρχίας των Νέων Χωρών του 1917
Κεφάλαιο Δ΄Το Εκκλησιαστικό Αρχιερατικό Συμβούλιο
Κεφάλαιο Ε΄ Μητροπόλεις και Επισκοπές των Νέων ΧωρώνΧάρτες εντός κειμένουΧάρτης 1 Οἱ ἐπαρχίες τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου στην Εὐρωπαϊκή Τουρκία κατά τήν περίοδο τοῦ Μακεδονικοῦ Ἀγῶνα 1904-1905
Χάρτης 2 Βιλαέτια Θεσσαλονίκης, Μοναστηρίου, Σκοπίων
Χάρτης 3 Ἡ Βαλκανική Χερσόνησος μετά τήν συνθήκη τοῦ Βουκουρεστίου τοῦ Ἰουλίου 1913
Χάρτης 4 Ἡ σταδιακή ἀνάπτυξη τοῦ Ἑλληνικοῦ Βασιλείου 1832-1947SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΗ ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΕΓΟΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ: Η περίπτωση των Απολογητών του 2ου αι.
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΗ ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΕΓΟΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ: Η περίπτωση των Απολογητών του 2ου αι.
Στη διαδικασία διαµόρφωσης των πρωτοχριστιανικών ταυτοτήτων ο ακατάπαυστος θεολογικός διάλογος των Απολογητών του 2ου αι. είναι συγκροτηµένος και βαθύς και αποδεικνύεται εγγυητικός για την όδευση προς τη µετάβαση στην επόµενη θεολογικά εποχή.
Ο αυτοπροσδιορισµός τους ως χριστιανοί, ως ζωντανή κοινότητα πίστης και πρακτικής, ουσιαστικά περνά µέσα από µια πολύπλευρη πορεία διάπλασης και πλήρωσης των δοµικών χαρακτηριστικών τους.
Η αρχέγονη Εκκλησία σίγουρα δεν έχει ένα στατικό σύστηµα, αλλά εµπεριέχει ίχνη του παρελθόντος και συνειδητή αίσθηση του µέλλοντος. Η δυναµικότητα της εξέλιξης του χριστιανικού γινώµατος προσφέρει έναν παραγωγικό τρόπο οπτικής, εντός του οποίου αξιοποιούνται τα πρότερα γνωστά ρητορικά σχήµατα και ο εννοιολογικός εξοπλισµός, στηριζόµενα βέβαια αδιαπραγµάτευτα στην ακράδαντη πίστη τους ότι ο Αγιοτριαδικός Θεός είναι ο µοναδικός.
Το παρόν µελέτηµα ασχολείται µε το απολογητικό εκκλησιαστικό σκέπτεσθαι του 2ου αι., το οποίο διεξάγει έναν τολµηρό διάλογο µε όλες τις συνειστώσες. Συνθέσαµε έτσι µία συστηµατική
παρέµβαση αναφορικά µε τις γνωσιολογικές προεκτάσεις της έννοιας της ανθρωπολογίας.______________________________________________________________________________________________________________________________
Η ∆ρ ∆ρ Βασιλική Βασιλείου Μαυροσκά γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, κατοικεί στην Αθήνα και υπηρετεί το γνωστικό αντικείµενο της ∆ογµατικής ως Επίκουρη Καθηγήτρια της Ανώτατης
Εκκλησιαστικής Ακαδηµίας Αθήνας. Είναι διδάκτωρ Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ και διδάκτωρ Φιλοσοφίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστηµίου Goethe της Φρανκφούρτης Γερµανίας. Είναι κάτοχος δύο µεταδιδακτορικών διπλωµάτων, γνώστης της Αγγλικής, Γερµανικής και Γαλλικής γλώσσας. Αρθρογραφεί και συµµετέχει σε επιστηµονικά δρώµενα. Είναι έγγαµη µε τον Σπύρο Σπυρόπουλο, µε τον οποίο έχει δύο παιδιά.SKU: n/a -
Βαλκάνια Ορθόδοξα, Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ
Για όλους τους σλαβικούς λαούς καθώς και για τον ελληνικό, οι άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος παραμένουν πάντοτε ορόσημα ανεξάντλητης πνευματικής ακτινοβολίας και προσφοράς, ως άγιοι που ενώνουν τους λαούς, καθώς τέτοιο είναι το έργο κάθε αγίου. Οι άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος είναι εκείνοι οι οποίοι με το έργο τους ενέταξαν τους Σλάβους στο βυζαντινό πολιτισμό διδάσκοντάς τους την ελληνορθόδοξη παιδεία, ενώνοντας την ιστορική πορεία των λαών αυτών της βαλκανικής
Στην ΕΕ των 27, η Ελλάδα, ως χώρα μέλος, γεωγραφικά είναι το ανατολικό της σύνορο. Πολιτισμικά, όμως, αποτελεί γέφυρα αλληλεπίδρασης Ανατολικού και Δυτικού πολιτισμού. Γι’ αυτό το λόγο, ιδιαίτερα σήμερα, είναι σημαντικό να βρεθούν και να εμπεδωθούν οι κοινές συνιστάμενες των χωρών σε θέματα πολιτισμού. Η πολιτιστική κληρονομιά του έργου των Θεσσαλονικέων αδελφών και φωτιστών των Σλάβων, αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, μπορεί να αποτελέσει μια σημαντική βάση για αυτές. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)SKU: 148 -
Πανεπιστημιακά
ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι σχέσεις θρησκείας και κοινωνίας είναι ένα ζήτημα που απασχόλησε την κοινωνιολογία ήδη από την εποχή των κλασικών. Η μελέτη του ζητήματος αυτού παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από άποψη επιστημονική και κοινωνική, επειδή οι σχέσεις της θρησκείας με την κοινωνία απασχολούν τη σύγχρονη πραγματικότητα, άλλοτε θετικά και άλλοτε αρνητικά. Στο πλαίσιο της μελέτης των σχέσεων θρησκείας και κοινωνίας εξετάζεται ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, στα οποία παίζουν ρόλο διάφοροι παράγοντες κοινωνικοί, ψυχολογικοί, πολιτικοί, θρησκευτικοί και οικονομικοί. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 156
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-
Νέες Κυκλοφορίες, Ξένη Λογοτεχνία
T’ ONOMA MOY ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΚΑΝΤΕΝΜΠΑΪΝ
- “Ο καθένας επινοεί αργά ή γρήγορα μια ιστορία, που την περνάει για τη ζωή του”. Αυτή η φράση του συγγραφέα χαρακτηρίζει το θέμα του βιβλίου του: το πρόβλημα της ανθρώπινης ταυτότητας. Ο Μαξ Φρις έχει ασχοληθεί μ’ αυτό σε πολλά από τα έργα του, αλλά σε κανένα τόσο ελεύθερα, τόσο εύθυμα και τόσο περιεκτικά όπως σ’ αυτό το μυθιστόρημα.
- Σχέδια για ένα Εγώ, που δοκιμάζονται σε φανταστικές καταστάσεις.
- Στο μυθιστόρημα “Τ’ όνομα μου ας είναι Γκάντενμπαϊν” ξαναβρίσκομε τον κόσμο μας και τη ζωή μας – περιγραμένα από έναν ποιητή της εποχής μας.
Marcel Reich – Ranicki
SKU: n/a