ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ
-
Βιβλιοθήκη Δικαίου, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ: ΕΛΛΑΔΑ – ΕΥΡΩΠΗ (ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Βιβλιοθήκη Δικαίου, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ: ΕΛΛΑΔΑ – ΕΥΡΩΠΗ (ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Κύριος σκοπός του παρόντος συλλογικού έργου είναι η υποστήριξη της διδασκαλίας του μαθήματος επιλογής Δίκαιο και Θρησκεία, που παρέχεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ενόψει μάλιστα και της παρατηρούμενης ελλέιψεως ολοκληρωμένων και έγκυρων σχετικών έργων.
Το μάθημα αυτό διαπνέεται από την πολυεδρική επιστημονική προσέγγιση των νέων νομικών δεδομένων που θέτει κατά τις τελευταίες δεκαετίες η ανάδυση καινοφανών προκλήσεων από την επιρροή της θρησκείας στον ελληνικό και ευρωπαϊκό δημόσιο χώρο, όπως το γεγονός αυτό επιμαρτυρείται από την προϊούσα αύξηση της συναφούς νομολογίας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Η δεύτερη αναθεωρημένη έκδοση του έργου περιλαμβάνει μελέτες συναδέλφων και μη, οι οποίοι τιμούν με τη διδασκαλία τους το μάθημα, προσθέτοντας επιστημονική ποιότητα και σύγχρονους προβληματισμούς σε επίκαιρα ζητήματα της πολυεπίπεδης θεματικής τους.
Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου
SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες
1920 THE SYNODICAL ENCYCLICAL “UNTO THE CHURCHES OF CHRIST EVERYWHERE”
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες1920 THE SYNODICAL ENCYCLICAL “UNTO THE CHURCHES OF CHRIST EVERYWHERE”
The 1920 Encyclical is proof of the Great Church’s sensitivity toward a good witness in a world that is constantly changing and evolving. The references in the Encyclical to the signs of the times remind us of the Church’s eternal duty to speak “of the hope that is in us” (1 Peter 3:15) amid historical challenges and to highlight the same positive challenge for humankind, culture, and civilizations, in every era. It also confirms that an introverted. Orthodoxy cannot give this testimony. Isolationism does not correspond to the essence of the Gospel and has never benefited the Church […]
One hundred years ago, the Great Church expressed through the Synodical Encyclical “Unto the Churches of Christ Everywhere” its anguish over the fact of division of the Christian world and proposed concrete steps towards unity through the common witness and cooperation of the Churches, primarily in practical matters. Today we, too are fighting for the course of the Ecumenical Movement after many decades of intense activity in this area. The difficulties of this project are obvious, but so are the positive perspectives and possibilities. We continue, with trust in God’s providence and with an immovable common goal, as formulated by the Holy and Great Synod of the Orthodox Church, the “final restoration of unity in right faith and love.”
An Extract from the Greeting
by His All-Holiness
Ecumenical Patriarch BartholomewSKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ
Το βαρυσήμαντο έργο χωρίζεται σε τέσσερα μέρη.
Το πρώτο μέρος περιέχει υπομνήσεις εκκλησιαστικών γεγονότων στην Κωνσταντινούπολη, που αρχίζουν χρονολογικά (Ιανουάριος-Δεκέμβριος) από το 330 έως το 1901. Αναγράφονται οι γεννήσεις και οι θάνατοι των ιστοριογράφων στους οποίους οφείλεται η απομνημόνευση πολλών γεγονότων. Εκδίδονται τέσσερα στιχουργήματα περί πυρκαγιών, που σημειώθηκαν στην Κωνσταντινούπολη: του Βαρνάβα Κυπρίου, του Κωνσταντίνου Καρατζά (1728) και του Κωνσταντίνου Δαπόντε (1755, 1756). Παρουσιάζονται τα σωζόμενα ιερά σκεύη και αρχιερατικά άμφια του πατριαρχικού ναού. Ακόμα τα άγια λείψανα του πατριαρχικού ναού, όπως τεμάχια των αγίων Χαραλάμπους, Τρύφωνος, Ιωάννου του Ελεήμονος, του οσίου Αντωνίου, του αγίου Ανθίμου του Σηλυβριανού και του αγίου Γεωργίου.
Το δεύτερο μέρος ασχολείται με το συναξάρι της Αγίας Εκκλησίας των Κωνσταντινουπολιτών, το οποίο περιέχει ακίνητες και κινητές εορτές τους έτους, στις οποίες γίνεται λόγος για ναούς και μονές, που τιμώνται στη μνήμη τους και στην περιοχή, που βρισκόταν και εόρταζαν. Τέλος, υπάρχουν συνάξεις κινητών εορτών κατά την περίοδο του Τριωδίου.
Το τρίτο μέρος παρουσιάζει ημερολόγιο πανηγύρεων της Κωνσταντινούπολης, των περιοχών εντός των τειχών της πόλεως, τον απέναντι και πέριξ, καθώς και των Πριγκηποννήσων. Επίσης εορτολόγιο πανηγύρεων από τον Ιανουάριο μέχρι τον Δεκέμβριο με σημαντικές εκκλησιαστικές και ιστορικές ειδήσεις περί ναών, αγιασμάτων, σωματείων, που εορτάζουν και πανηγυρίζουν.
Το τέταρτο μέρος περιέχει πατριαρχικά και κοινοτικά γράμματα από το 1601 έως το 1813. Συγκεκριμένα τόμο του Πατριάρχου Γρηγορίου Ε΄ περί των εκκλησιαστικών μεριδίων λεγομένων γεδικίων (στασιδίων) (1807) και κατάστιχο (1696-1804) του ναού της Θεοτόκου Καφατιανής. Γράμμα του Πατριάρχου Σαμουήλ Α΄ περί του ναού της Θεοτόκου Εγρίκαπι (1766) και έγγραφα της κοινότητας Μεγάλου Ρεύματος από το 1768 κ. εξ. Γράμματα των πατριαρχών Γρηγορίου Ε΄ (1798) και Νεόφυτου Ζ΄ περί της σχολής Μεγάλου Ρεύματος (1800), υποσχετικό ψαράδων (1797), γράμματα Ιωάννου Γεωργίου (1797) και Πατριάρχου Νεοφύτου Ζ΄ (1801), σημειώματα και έγγραφα περί της κοινότητας Σταυροδρομίου. Γράμματα πατριαρχών Τιμοθέου Β΄ (1615), Καλλινίκου Δ΄ περί των σχολών (1805), Γεράσιμου Γ΄ (1796) και Κωνσταντίου Α΄ (1831) περί των σχολών Μουχλίου, Γρηγορίου Ε΄ (1798), Ιερεμίου Δ΄ (1809) και Κυρίλλου ΣΤ΄ (1813) περί της σχολής Εδιρνέκαπι και Κυρίλλου ΣΤ΄ περί της σχολής Τζιβαλίου.
SKU: n/a -
Βαλκάνια Ορθόδοξα, Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες
Ευαγγελισμός: Ανασυγκρότηση της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας από τα ερείπια
Βαλκάνια Ορθόδοξα, Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες ΚυκλοφορίεςΕυαγγελισμός: Ανασυγκρότηση της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας από τα ερείπια
Η Αλβανία είναι μια όμορφη χώρα με πλούσια ιστορία, που καυχάται ότι έχει μακρά χριστιανική παράδοση από τα χρόνια του Απ. Παύλου, με κυρίαρχη τη χριστιανική πίστη επί δεκαπέντε περίπου αιώνες. Η χώρα υπέστη τον οθωμανικό ζυγό για 500 χρόνια και στη συνέχεια μία ασύλληπτα σκληρή αθεϊστική εκστρατεία, που επιχείρησε να εκριζώσει εντελώς κάθε ίχνος θρησκείας. Πολλοί φοβήθηκαν ότι πράγματι πέτυχε να εξοντώσει το όνομα του Χριστού από την καρδιά και τον νου του λαού της. Η Αλβανία είναι μία χώρα που αποτελεί ένα ακραίο παράδειγμα με μία ολοσχερώς κατεστραμμένη Εκκλησία στους σύγχρονους καιρούς.
Ανορθωμένη, όμως, πάνω στα ερείπια, που σωρεύτηκαν από αυτούς τους διωγμούς, σήμερα υπάρχει μία Εκκλησία που σφύζει από ζωή. Μία Ορθόδοξη Εκκλησία που φροντίζει να ενεργεί ως φως προς εκείνους που ευρίσκονται μέσα στα φυσικά όρια της Αλβανίας. Συγχρόνως, είναι προσηλωμένη στο καθήκον να ακτινοβολεί το μήνυμα του Ευαγγελίου στην οικουμένη. Αυτή η ζωντάνια από πολλούς θεωρείται ως ένα σύγχρονο θαύμα. Η ταχεία ανασύσταση της προκαλεί ερωτήματα στην έρευνα μας: Ποια είναι τα αποτελέσματα αυτής της ανασυγκρότησης; Σύμφωνα με ποιες αρχές ανοικοδομήθηκε αυτή η Εκκλησία; Ποιος παρέλαβε το μήνυμα που μετέδωσε η Εκκλησία της Αλβανίας; Με ποιον τρόπο το προσέλαβαν οι παραλήπτες του;
Αυτά τα ερωτήματα μέχρι σήμερα έχουν επί το πλείστον μείνει αναπάντητα. Γι’ αυτόν τον λόγο μία συστηματική εξέταση τους άξιζε να τα απαντήσει, καθώς είναι κατ’ εξοχήν σημαντικά για τον πολυπολιτισμικό κόσμο μέσα στον οποίο σήμερα ζούμε.
SKU: n/a
ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ & ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Νέες Κυκλοφορίες
ΟΙ ΑΓΙΕΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Α. ΑΓΑΠΗ, ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΧΙΟΝΙΑ, Α. ΑΝΥΣΙΑ, ΟΣΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ Η ΟΜΟΛΟΓΗΤΡΙΑ, Α. ΜΑΤΡΩΝΑ, Α. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Η ΦΑΡΜΑΚΟΛΥΤΡΙΑ, Α. ΑΚΥΛΙΝΑ ΚΑΙ Α. ΚΥΡΑΝΝΑ
Οι άγιες γυναίκες που γεννήθηκαν και έδρασαν στη Θεσσαλονίκη, οι αγίες Αγάπη, Ειρήνη και Χιονία, η αγία Ανυσία, η οσία Θεοδώρα η ομολογήτρια, η αγία Ματρώνα, η αγία Αναστασία η φαρμακολύτρια, η αγία Ακυλίνα και η αγία Κυράνα, έζησαν οι περισσότερες τα πρώτα χριστιανικά χρόνια. Η αγία Κυράνα και η αγία Ακυλίνα έζησαν στα χρόνια της τουρκοκρατίας. Κατάφεραν με την προσευχή να κρατήσουν τον θησαυρό της αγνείας το ασύλητο. Βασανίσθηκαν μέχρι θανάτου, δέχθηκαν τη σκληρότητα οι πρώτες πέντε από τους ειδωλολάτρες αυτοκράτορες και οι δύο τελευταίες από τη σκληρότητα των Τούρκων, αλλά δε δείλιασαν. Με τη δύναμη της προσευχής αγωνίσθηκαν, η πίστη τους υπήρξε ακλόνητη. Εισήλθαν στον νυμφώνα της βασιλείας τού Θεού. Όλες ήσαν ενάρετες, ευσεβείς χριστιανές, μαρτύρησαν για την πίστη τους στον μοναδικό Ιησού Χριστό. Η καρδιά των μαρτύρων αυτών ήταν δοσμένη στον μοναδικό Ιησού Χριστό.
SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
“Δεν υπάρχει κανένα δεδομένο για τη θρησκεία” (J. Z. Smith, 1982). Δεν υπάρχει τίποτα που να διαχωρίζει τη θρησκεία από τις λοιπές ανθρώπινες δραστηριότητες, εκτός από εκείνες τις οπτικές που προβάλλουμε για να εξυπηρετήσουμε τα δικά μας ενδιαφέροντα. Δεν είναι όλες οι δραστηριότητες του ανθρώπου θρησκευτικές, αλλά κυρίως αυτές που αναφέρονται σε υπερβατικά όντα. Η έννοια της θρησκείας εξαντλείται από το περιεχόμενό της. Ο μελετητής είναι ελεύθερος να διαχειριστεί την έννοια για να εξυπηρετήσει οποιοδήποτε σκοπό επιδιώκει, ώστε να ταιριάξει σ’ αυτήν. Ουσιαστικά, η μελέτη της θρησκείας είναι μια δημιουργική ενασχόληση, σύμφωνα με την οποία ο μελετητής διαπραγματεύεται με το δικό του πλαίσιο εργασίας και τα δεδομένα που έχει συγκεντρώσει, ώστε να εντοπίσει εάν μπορούν να ταιριάξουν με το θεωρητικό πλαίσιο που έχει κατασκευάσει. Έτσι, ο μελετητής της θρησκείας κατασκευάζει μια κατηγορία, ένα όρο, τη θρησκεία, που αποτελεί το γνωστικό του αντικείμενο, όπως ακριβώς είναι η γλώσσα για τη γλωσσολογία και ο πολιτισμός για την ανθρωπολογία. (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 827 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
Η ΣΠΟΥΔΗ ΣΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ
ISBN13:9789602672150
Χρονολογία Έκδοσης: 30/4/2016
Συγγραφέας: Δήμητρα Α. Κούκουρα
Αριθμός σελίδων: 498
Διαστάσεις: 21×14
Μορφή προϊόντος: Χαρτόδετο
Θέμα: Χριστιανική Θεολογία
Κατάσταση έκδοσης: Διαθέσιμο
Αποστέλλεται κατά κανόνα εντός 24 ωρών σε όλη την Ελλάδα.SKU: 1408 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά
ΟΜΙΛΙΕΣ ΙΓΝΑΤΙΟΥ Δ΄ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
Ο βαθύς σεβασμός μου προς τον μακαριστό πλέον Πατριάρχη Αντιοχείας Ιγνάτιο Δ’, ένα ξεχωριστό πνευματικό ηγέτη στον Αραβικό και τον Ορθόδοξο κόσμο, ένα φωτισμένο Ιεράρχη του 20ού αιώνα, με σπάνια χαρίσματα, λιτό βίο και αφοσίωση στην Εκκλησία, με οδήγησε να ασχοληθώ στη διδακτορική μου έρευνα με το ομιλητικό του έργο. (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 876
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ
-
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, Πανεπιστημιακά
Κροταφογναθικές Διαταραχές [ΚΦΓΔ]: Αιτιοπαθογένεια και Θεραπευτικές Προσεγγίσεις – Μελέτη επίδρασης λέιζερ χαμηλής ισχύος στην αντιμετώπιση συμπτωμάτων ΚΦΓΔ
Μελέτες, Νέες Κυκλοφορίες, ΠανεπιστημιακάΚροταφογναθικές Διαταραχές [ΚΦΓΔ]: Αιτιοπαθογένεια και Θεραπευτικές Προσεγγίσεις – Μελέτη επίδρασης λέιζερ χαμηλής ισχύος στην αντιμετώπιση συμπτωμάτων ΚΦΓΔ
Οι Κροταφογναθικές διαταραχές [ΚΦΓΔ] αποτελούν μια από τις σημαντικότερες αιτίες πόνου στην στοματοπροσωπική περιοχή. Πολλές θεωρίες έχουν διατυπωθεί σχετικά με την αιτιολογία τους και πολλοί παράγοντες έχουν ενοχοποιηθεί για την εκδήλωσή τους. Σύγχρονες απόψεις υποστηρίζουν την πολυπαραγοντική αιτιολογία των ΚΦΓΔ. Τα τελευταία χρόνια γίνεται έρευνα με σκοπό τη διερεύνηση μορακών παθογενετικώνί μηχανισμώνί και την κατανόηση του γενετι- κού παράγοντα ως μηχανισμού αιτιοπαθογένειας ΚΦΓΔ.
Στην εργασία καταγράφονται οι πιθανοί αιτιολογικοί παρά- γοντες ΚΦΓΔ. Η κατανόηση της πιθανής αιτιολογίας μιας παθολογικής κατάστασης / διαταραχής είναι απαραίτητη για την βέλτιστη θεραπευτική προσέγγιση. Όσο περισσότερο αναλύονται οι μοριακοί και γενετικοί παθογενετικοί μη- χανισμοί,, τόσο αναπτύσσονται και νέες σύγχρονες θερα- πευτικές προσεγγίσεις. Γενικά οι θεραπείες διακρίνονται σε συντηρητικές και χειρουργικές. Μια σύγχρονη θεραπευτική προσέγγιση αποτελεί και η ακτινοβόληση με λέιζερ χαμηλής ισχύος LLLI. Σκοπός της ερευνητικής μονογραφίας είναι η αξιολόγηση της επίδρασης LLLI μόνη της ή σε συνδυασμό με νάρθηκες σταθεροποίησης στα επώδυνα συμπτώματα και στον περιορισμό κινητικότητας ασθενών με ΚΦΓΔ. Οι ασθενείς χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Ομάδα 1 όπου χρησιμοποιήθηκε μόνο LLLI, Ομάδα 2: όπου προστέθηκε και η τοποθέτηση νάρθηκα σταθεροποίησης, και Ομάδα 3: όπου εφαρμόστηκε ακτονοβόληση με λέιζερ LLLI σε μη θεραπευ- τική δόση [εικονική θεραπεία, placebo group].
Κλινική εξέταση έγινε σε τρία χρονικά σημεία α)πριν τη θεραπεία T1 Β)μετά την 1η εφαρμογή κάποιου θεραπευτικού πρωτοκόλλου T2 και γ)ένα μήνα μετά τη θεραπεία T3. Αναφορικά με την ακτινοβόληση με λέιζερ χαμηλής ισχύος, πραγματοποιήθηκαν δύο ακτινοβολήσεις ανά εβδομάδα για τέσσερις διαδοχικές εβδομάδες (Biolaser blue, 660 nm, continuous mode W). Οι ασθενείς καλούνταν να συμπληρώσουν μια κλίμακα πόνου στους χρόνους Τ1 και Τ3. Διαπιστώθηκε σημαντική μείωση του πόνου από τον Τ1 έως τον Τ3 στις ομάδες 1 και 2. Διαπιστώθηκε σημαντική μετα- βολή στα συμπτώματα μεταξύ Τ1 και Τ2 στην ομάδα 3, ό- μως τα αποτελέσματα στην ομάδα αυτή στους χρόνους Τ1 και Τ3 δεν παρουσίασαν σημαντική μεταβολή. Η επίδραση στην κινητικότητα είναι θετική.
SKU: n/a -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ
ISBN13: 9789602671429
Χρονολογία Έκδοσης: 5/2010
Συγγραφέας: Ιωαννίδης, Φώτιος Σ.
Επιμέλεια: Λιανός-Λιάντης Χ. Ευστάθιος
Αριθμός σελίδων: 696
Διαστάσεις: 21×14
Μορφή προϊόντος: Χαρτόδετο
Θέμα: Θρησκεία-Θεολογία
Κατάσταση έκδοσης: Διαθέσιμο
Αποστέλλεται κατά κανόνα εντός 24 ωρών σε όλη την Ελλάδα.SKU: 219
ΜΕΛΕΤΕΣ
-
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ ΛΑΤΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
Η ελληνιστική εποχή αποτελεί, σύμφωνα με τον M.P. Nilsson, «εποχή της μεταβολής και της μετάβασης». Ο χαρακτηρισμός είναι εύστοχος όχι μόνο γι’ αυτή τη χρονική περίοδο, αλλά και για τη συνολική έρευνα των θρησκειών και των λατρειών των ελληνορωμαϊκών χρόνων, κάτι που γίνεται κατανοητό, αν λάβουμε υπόψη μας, ότι το σύνολο της συγκεκριμένης έρευνας κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων αιώνων διαγράφεται ανάμεσα στα πλαίσια της παράδοσης και της νεωτερικότητας. Η συνολική πορεία της εκφράζεται μέσω μιας αρχικά μονοδιάστατης και άκαμπτης ερευνητικής τακτικής των εκπροσώπων του 19ου και των μέσων του 20ού αιώνα, η οποία αντικαθίσταται στη συνέχεια από ένα πολυδιάστατο και διεπιστημονικό τρόπο σκέψης και έρευνας.
Το πρώτο μέρος του συγκεκριμένου πονήματος πραγματεύεται την ιστορία της έρευνας των ανατολικών λατρειών των ελληνορωμαϊκών χρόνων, που κινείται ανάμεσα στο πνεύμα της παράδοσης και της μετανεωτερικότητας. Θεωρούμε ότι η συνολική έρευνα που σχετίζεται με τη θρησκευτικότητα της ελληνορωμαϊκής εποχής περνά από τρεις διαδοχικές φάσεις: παράδοση, μετάβαση, νεωτερικότητα. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε ότι οι συγκεκριμένοι όροι είναι συμβολικοί και χρησιμοποιούνται προκειμένου να προσδιορίσουμε τις τρεις περιόδους έρευνας. Ως εκ τούτου η χρήση τους δεν έχει καμία άμεση σχέση με τον προσδιορισμό πολιτισμικών φάσεων. […]
Το δεύτερο μέρος αποτελεί μια συνθετική παρουσίαση των βασικών χαρακτηριστικών της περιόδου των ελληνορωμαϊκών χρόνων. Η χρονική περίοδος, εξαιτίας των αντίξοων κοινωνικών, πολιτικών και θρησκευτικών συνθηκών, θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως η εποχή τη μεγάλης κρίσης που διέρχεται η παραδοσιακή θρησκεία. Αμφισβητείται κάθε μορφή παράδοσης, ενώ παράλληλα και οι ιστορικοί παράγοντες της εποχής συνηγορούν σε αυτήν την ανατροπή, η οποία κλονίζει κυριολεκτικά πολλές σημαντικές αξίες της καθημερινής και θρησκευτικής ζωής και γενικότερα του τρόπου ζωής των ανθρώπων της ελληνορωμαϊκής εποχής.
Η χρονική αυτή περίοδος πρέπει, εξάλλου, να θεωρηθεί ως μια εποχή μετάβασης, διαρκούς μεταμόρφωσης, αυξανόμενης γνώσης του φυσικού περιβάλλοντος και επαναπροσδιορισμού της κοσμολογίας. Το όλο πνεύμα μπορεί να βρει αντιστοιχίες στην πτολεμαϊκή κοσμολογία, που επιφέρει μια ανακατάταξη στον τρόπο σκέψης σε σχέση με το κοσμοείδωλο των προηγούμενων εποχών. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί μια καινοτομία: το παραδοσιακό συνυπάρχει και συμβιώνει με το καινούριο. Η πληθώρα όμως των αντιλήψεων που, κυριολεκτικά, κατακλύζουν τον ελληνορωμαϊκό χώρο, προκαλεί σύγχυση στον άνθρωπο αυτής της περιόδου, με αποτέλεσμα να παγιδευτεί μέσα σε έναν κυκεώνα προβλημάτων και να καταλήξει δέσμιος μιας «ιδιόμορφης κρίσης ως αποτέλεσμα της απεριόριστης επιλογής» ανάμεσα σε αντιλήψεις που κυριαρχούν στην ιδεολογία της εποχής.
Ανάμεσα στις καινοτομίες της εποχής συγκαταλέγεται η διαρκώς αυξανόμενη διάδοση νέων λατρειών από το χώρο της Ανατολής στο χώρο της ευρύτερης ελληνορωμαϊκής οικουμένης.SKU: 226 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
ΤΟΥ ΣΥΝΙΕΝΑΙ ΤΑΣ ΓΡΑΦΑΣ
Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες γεννήθηκε και διαμορφώθηκε η συλλογή των βιβλίων που συγκροτούν την Παλαιά Διαθήκη, καθώς και η παρουσίαση του περιεχομένου των επιμέρους έργων της, του πολιτικοκοινωνικού και πολιτιστικού πλαισίου μέσα στο οποίο έζησαν οι συγγραφείς τους, της πορείας σύνθεσης και ένταξής τους στη συλλογή και των θεολογικών προσεγγίσεων που αναπτύσσουν, αποτελούν τα κυριότερα θέματα του παρόντος βιβλίου. Στόχος του είναι να καταστήσει δυνατή σε κάθε ενδιαφερόμενο την πρόσβαση στο περιεχόμενο και την κατανόηση του μηνύματος του μοναδικού ίσως έργου της παγκόσμιας λογοτεχνίας που διατηρεί επί δύο συνεχείς χιλιετίες την επικαιρότητά του. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 123 -
Θεολογικά & Ιστορικά, Θρησκευτικά, Πανεπιστημιακά
Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
“Δεν υπάρχει κανένα δεδομένο για τη θρησκεία” (J. Z. Smith, 1982). Δεν υπάρχει τίποτα που να διαχωρίζει τη θρησκεία από τις λοιπές ανθρώπινες δραστηριότητες, εκτός από εκείνες τις οπτικές που προβάλλουμε για να εξυπηρετήσουμε τα δικά μας ενδιαφέροντα. Δεν είναι όλες οι δραστηριότητες του ανθρώπου θρησκευτικές, αλλά κυρίως αυτές που αναφέρονται σε υπερβατικά όντα. Η έννοια της θρησκείας εξαντλείται από το περιεχόμενό της. Ο μελετητής είναι ελεύθερος να διαχειριστεί την έννοια για να εξυπηρετήσει οποιοδήποτε σκοπό επιδιώκει, ώστε να ταιριάξει σ’ αυτήν. Ουσιαστικά, η μελέτη της θρησκείας είναι μια δημιουργική ενασχόληση, σύμφωνα με την οποία ο μελετητής διαπραγματεύεται με το δικό του πλαίσιο εργασίας και τα δεδομένα που έχει συγκεντρώσει, ώστε να εντοπίσει εάν μπορούν να ταιριάξουν με το θεωρητικό πλαίσιο που έχει κατασκευάσει. Έτσι, ο μελετητής της θρησκείας κατασκευάζει μια κατηγορία, ένα όρο, τη θρησκεία, που αποτελεί το γνωστικό του αντικείμενο, όπως ακριβώς είναι η γλώσσα για τη γλωσσολογία και ο πολιτισμός για την ανθρωπολογία. (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
SKU: 827
ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ
-
Μουσική Βιβλιοθήκη
PINK FLOYD
Αυτό που θα διαβάσετε στις επόμενες σελίδες είναι μια προσπάθεια γνωριμίας με τα δέκα χρόνια που έκαναν τους Pink Floyd διάσημους, με μια σειρά από ολοκληρωμένα, κόνσεπτ έργα. Είναι γνωστό ότι η στιχουργική δουλειά του Roger Waters στάθηκε ένας από τους βασικούς παράγοντες στην καλλιτεχνική επιτυχία των έργων αυτών. Η μετάφραση έγινε καθαρά νοηματικά, κι έτσι μην περιμένετε να βρείτε μια δουλειά κολλημένη στο λέξη-με-λέξη. Έγινε προσπάθεια ν’ αποδοθεί στη γλώσσα μας η ουσία αυτών των στίχων.
Όσο για το χρονολογικό πίνακα και τη δισκογραφία, έχουν καθαρά εισαγωγικό χαρακτήρα. Δε θα ταίριαζε, νομίζω, να γράψει την ιστορία των Pink Floyd κάποιος που την έζησε από χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, και μόνο στο τελευταίο της μέρος. 17 χρόνια καριέρα είν’ αυτή…
Στάθης Ν. Παναγιωτόπουλος
SKU: 945-1
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-
Ξένη Λογοτεχνία
ΤΡΕΙΣ ΓΚΙΝΕΕΣ
ISBN13:9789602672198
Χρονολογία Έκδοσης: 1/2/2017
Συγγραφέας: Βιρτζίνια Γούλφ / Virginia Woolf
Αριθμός σελίδων: 274
Διαστάσεις: 21×14
Μορφή προϊόντος: Χαρτόδετο
Θέμα: Ξενόγλωσση Λογοτεχνία
Κατάσταση έκδοσης: Διαθέσιμο
Αποστέλλεται κατά κανόνα εντός 24 ωρών σε όλη την Ελλάδα.SKU: 1325
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-
Ελληνική Λογοτεχνία, Νέες Κυκλοφορίες
ΛΑΣΤ ΣΟΝΓΚ
Ο Μάικ, θέλει να ζήσει το όνειρο του ως τραγουδιστής μιας ροκ μπάντας. Συμπαραστάτες αυτού του ατίθασου και ονειροπόλου νέου είναι η φίλη του Εύα και ο Παύλος, ο αποκαλούμενος -αδελφός. Μια σειρά γεγονότων τον εκτρέπουν από τις φιλοδοξίες του και η ατίθαση προσωπικότητα του πλήττεται. Η Εύα, ασκούμενη δικηγόρος, προσπαθεί να τον συμπαρασταθεί, ο εγωισμός του όμως αρνείται την βοήθεια της κι εκείνη απομακρύνεται πικραμένη. 0 Παύλος, σπουδαστής βιολιού, είναι πλάι του, με όση εμπειρία διαθέτει ένας εικοσιδυάχρονος νέος. Αναλώνονται σε πολύωρες συζητήσεις στα καφέ της πόλης προσπαθώντας να βρουν απαντήσεις εν μέσω καλοκαιριού . Η συμπαράσταση από τον Παύλο δεν μπορεί να τον αποφορτίσει πλέον, ανακυκλώνει διαρκώς εμμονές και στο τέλος καταστρώνει ένα σχέδιο πόνου. Όλα τρέχουν με ρυθμούς ταινίας καταδίωξης. Είναι αποφασισμένος να γίνει όσο πιο κακός γίνεται. Η μέρα που η παλιά του μπάντα δίνει μια συναυλία πλησιάζει και εκείνος νιώθει πως έχει καταστρώσει τη αψεγάδιαστη εκδίκηση του.
SKU: n/a -
Ελληνική Λογοτεχνία
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ
Γεννήθηκε στην Καβάλα στις 18 Νοεμβρίου 1934. Σπουδές: Λύκειο Καρυωτάκη (Καβάλα), Σχολή Βαλαγιάννη, Αμερικάνικο Κολέγιο Ανατόλια (Θεσσαλονίκη), Νομική Σχολή (ΑΠΘ), Yale University – Drama School, SRT – School of Radio and Television (Νέα Υόρκη) για τηλεσκηνοθεσία. Bοηθός σκηνοθέτη σε ξένες παραγωγές, σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ, σεναριογράφος, επιμελητής (Dr) σεναρίων, εισηγητής σεναρίων στην Arte (1990-1993), ερασιτέχνης ηθοποιός, δημοσιογράφος, συγγραφέας, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής στην ΕΡΤ-1 (1981-1984), Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Αθηναίων (1994-1996), Πρέσβης εκ προσωπικοτήτων της Ελλάδας στην Ουνέσκο (1996-2004), Πρόεδρος της Εταιρίας Συγγραφέων (2001-2005). Τιμητικές διακρίσεις: Βραβείο των “12” (1961, για την τριλογία “Το φύλλο. Το πηγάδι. Τ’ αγγέλιασμα”), Κρατικό Βραβείο Διηγήματος (1980, για το “Τελευταίο Αντίο”) το οποίο δεν αποδέχθηκε, Διεθνές βραβείο Meditteraneo (1970). Επίτιμος Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Πατρών στην έδρα της Φιλολογίας, Ταξιάρχης Γραμμάτων και Τεχνών της Γαλλικής Δημοκρατίας (1984), Μέλος του Διεθνούς Κοινοβουλίου των Συγγραφέων με έδρα το Στρασβούργο, Μέλος του Δ.Σ. των Γάλλων συγγραφέων (Maison des Ecrivains. Γαλλία, 1990-1993). Είναι ο πιο πολυμεταφρασμένος Έλληνας συγγραφέας μετά τους Καζαντζάκη, Ρίτσο, Καβάφη. Βιβλία του έχουν εκδοθεί και στην γραφή Μπράιγ. Είναι παντρεμένος με την υψίφωνο Βάσω Παπαντωνίου και έχει αποκτήσει μία κόρη.
SKU: 456